Selleks, et sinu veebileht oleks Internetis kergesti leitav, tuleb palju rõhku pöörata selle optimeerimisele. SEO aitab parandada nähtavust otsingumootorite jaoks, mis omakorda tõstab veebilehe nähtavust. Mis on need enamlevinud vead, mis takistavad paremate otsingutulemuste saavutamist?
Dubleeritud ja tühi sisu
Otsingumootorite jaoks on üks tähtsamaid parameetreid veebilehe sisu. Nagu ütleb teada-tuntud turunduslik fraas: “Content is king”. See tähendab, et hea sisu müüb ennast ise ja kvaliteetne tekst aitab kaasa nii külastajate ligitõmbamisele kui ka paremale nähtavusele.
Google jälgib ka seda, kas veebilehtedel on sisu piisavalt. Liiga vähese või ebakvaliteetse (“thin content”) sisuga lehed raiskavad veebilehe ressurssi ning ei paku ka külastajatele tarvilikku infot.
Väga oluline sisu loomise juures on jälgida selle unikaalsust. Mida suurem hulk sellest on enda kirjutatud, seda parem on tulemus otsingute nimekirjas. Google jälgib pidevalt lehtede sisukirjeldusi ning oskab aru saada, kus on kasutatud teistelt lehtedelt dubleeritud teksti.
Dubleerimise vähendamine on oluline ka teise külje alt. Liiga palju sarnast juttu erinevatel alamlehtedel viib sarnase tulemuseni nagu mujalt sisu kopeerimine.
Mobiilisõbralikkus
Nagu juba varasemalt siin blogis jutuks on olnud, aitab ka väiksemate ekraanide jaoks optimeeritud kodulehe sisu viia suurema hulga külastajateni. Paljud ei pruugi sellele piisavalt tähelepanu pöörata ning lõppeda võib see sellega, et muidu asjalik veebileht on nutitelefonis ülimalt aeglane ning kohmakate elementidega, mida pidevalt sisse ja välja peab suumima.
Halb kasutuskogemus mõjutab omakorda lehe külastatavust ning seeläbi annab hoobi ka SEO-le. Seega tasub veebilehe tegemisel toimivale mobiilsele versioonile suurt rõhku pöörata. Heaks abimeheks on siin AMP-nimeline liides, mis aitab veebilehe täisversioonist teha nutiseadmetele sobiva lihtsustatud variandi.
Õigete märksõnade valimine
Märksõnade valik võib samuti väga palju kaasa aidata otsingumootorites parema nähtavuse saavutamisele. Need on sõnad ja fraasid, mida inimesed kasutavad otsingute tegemisel. Eristatakse nii lühikesi otsisõnu (“short-tail keywords”) kui ka pikemaid, tihti mitmest sõnast või tervest lausest koosnevaid fraase (“long-tail keywords”).
Siin on oluline leida õige tasakaal mõlema vahel. Lühikesed märksõnad võivad tuua rohkem külastajaid, aga konkurents on nende juures palju tihedam. Pikemate märksõnadega saab paremini sihtida oma veebilehe sisu ning leida üles need, kes konkreetselt ühest või teisest tootest või teenusest huvituvad.
Seega tasub märksõnade valikusse aega panustada ning teha seda põhjalikult. Appi võib võtta ka mõne märksõnageneraatori, nagu näiteks LSIGraph, mis aitab paremaid tulemusi saavutada.
Liiga palju veakoode
Suurt tähelepanu tuleb pöörata serverikoodidele. Kõigi number 2-ga algavate koodide pärast pole tarvis muret tunda, kuid 4xx ja 5xx tüüpi koodide korral tuleks seda teha. Need viitavad, et kuskil on midagi korrast ära ning see ei mõju hästi lehe üldisele nähtavusele. Samuti ei aita need kaasa veebilehe kasutuskogemusele ning võivad külastajate hulka vähendada.
Olulise tähtsusega on ka 3xx tüüpi koodid, millega saab veebilehti ümber suunata. Igasugust ümbersuunamist tuleks teha vajadustest lähtuvalt, sest need võivad oluliselt mõjutada Google’i otsingutulemustes kuvamist. Kõige kindlam viis seda teha on Google’i enda näpunäidete järgi, et minimeerida otsingutulemuste muutusi.
Lahja turvalisus ja nigel kiirus
Ära ei tasu unustada ka lihtsaid põhitõdesid, mida veebilehe tegemisel niikuinii tuleks silmas pidada. Alates nende turvalisest (HTTPS standardi kasutamine) kuni lehe kiiresti laadimiseni. Kui need asjad korras hoida, aitab see kaasa nii lehe tavakasutusele kui ka otsingumootorite pingereas tõusmisele, sest korras leht on Google’i jaoks sama oluline nagu ka külastajatele.
Hea viis kodulehe kiiruse kontrollimiseks on näiteks kasutada Google’i enda PageSpeed Insights teenust.