Kuidas saada koduleht Google’i otsingutulemuste tippu?

Kuna Google on ilma kahtluseta kõige populaarsem otsingumootor, toob selles nimekirjas figureerimine kasu igale kodulehele, mis soovib ennast nähtavamaks teha. Otsingutulemuste tippu jõudmine pole aga nii lihtne, kui esmapilgul paista võib. Mida silmas pidada, et selles osas tulemusi saavutada?

Otsingusõnad ja optimeerimine

Enamik kasutajaid jõuab läbi otsingumootori teda huvitava veebileheni kindlaid otsingusõnu või väljendeid kasutades. Selle info põhjal jagab neile tulemusi ka Google’i otsing. Seepärast tulekski just nendest alustada – analüüsida, millised sõnad vastavad kõige paremini konkreetse kodulehe profiilile ja aitavad selle kõige tõhusamalt üles leida.

Populaarsete märksõnade jaoks on Google’il olemas nutikas abimees Keyword Planner. See pakub head ülevaadet otsingusõnade trendide osas ning annab aimu, milliseid neist kasutada võiks. Sealt edasi on tarvis neid strateegiliselt paigutada nii teksti sisse kui ka meta kirjeldustesse.

Google kasutab lehtede hindamiseks ka süsteemi Core Web Vitals, mis aitab neil paremini mõõta erinevaid parameetreid, nagu näiteks laadimiskiirus ja lehe stabiilsus. Mida paremini koduleht selles osas hakkama saab, seda kõrgemale kohale on võimalik platseeruda. Täpsemalt saad nende näitajate kohta lugeda siit.

Asjalik sisu

Otsingusõnade paigutamisel jõuamegi sujuvalt järgmise teemani. Selleks, et neid paremini esile tuua, tuleb toota veebilehele ka asjalikku sisu. Hea, kui seda on võimalikult palju, kuid peamine rõhk on sisu kvaliteedil ja unikaalsusel. Haakuvad teemad aitavad otsingute juures sellistel lehtedel paremini esile tulla ja tõsiseltvõetav lugemismaterjal on ka lehe enda kvaliteedimärgiks. 

Tagasilinkimine

SEO juures omab suurt tähtsust tagasilinkimine. Mida rohkem on lehel sissetulevaid ja väljaminevaid linke, seda paremat nähtuvast see annab.

Heade tulemusteni jõudmine võib selles vallas olla väga pikk protsess, kuid on see-eest ka väga efektiivne. Parim viis siin edu saavutada on koostöö teiste veebilehtede või sisutootjatega, kelle abil viiteid ja linke võimalikult palju jagada ning tekitada.

Hoia veebileht korras

Siin on märksõnadeks kiired laadimisajad ning kasutajasõbralikkus. Mõlemad on olulised nii külastajate kasutusmugavuse tõstmiseks kui ka kõrgematele kohtadele jõudmiseks otsingutulemustes.

Häid tulemusi saavutad nende punktide juures siis, kui tagatoas asjad korras on. See tähendab, et tuleb kasutada kvaliteetsete teenusepakkujate servereid, kes suudavad pakkuda töökindlaid lahendusi ja on klientide soovide suhtes paindlikud. Soovi korral saad abi näiteks Zone’i enda käest, kui mingil põhjusel soovid haldajat vahetada või oled alles kodulehe loomist plaanimas.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.