Kolm tüütut tehnilist probleemi, mida peaksid oma veebilehel iga hinna eest vältima

Veendu, et kõik sinu veebilehel olevad lingid töötavad korrektselt.Foto: Hangouts Vector Pro/Shutterstock

Veebilehte luues võid triivida mitmetele ootamatutele karidele, mis võivad mõjuda pärssivalt lehe külastatavusele ja silmapaistvusele Google’i otsingumootoris.

All toome välja kolm probleemi, mida sa enda veebis kindlasti näha ei taha. Kui soovid enda veebihalduse oskusi parandada, siis viska peale Zone’i veebiakadeemia videoloengutele, kus jagavad teadmisi Eesti parimad spetsialistid.

Katkised lingid

Tõenäoliselt teame kõik omast kogemusest, kui tüütu on lingile klikkides jõuda sisust lagedale lehele, mis kuvab vaid kurikuulsat 404 veateadet. Lisaks sellele veateatele oled ehk kohanud ka levinud errorisõnumit 500, mis viitab serveriprobleemidele? Kui soovid tagada, et sinu veebikeskkonna külastamine on mugav ja nauditav, siis peaksid selliseid olukordi kindlasti vältima.

Katkised lingid tekitavad sinu toodete või teenuste potentsiaalsetes ostjates frustratsiooni. Inimesed on tulnud sinu kodulehele otsima lahendust mingile spetsiifilisele probleemile, kuid nüüd vaatab neile vastu katkine veebileht. Vigased lingid tirivad mutta ka sinu brändi imidži. Kas sina kasutaksid rahuliku meelega e-poodi, mille haldajad ei suuda üles ehitada toimivat kodulehte?

Katkised lingid panevad põntsu ka sinu veebilehe suhtele otsingumootorite algoritmidega. Google’i silmis on vigaste linkidega lehed vähem usaldusväärsed korrektselt töötavatest veebidest. See tähendab, et Google ei näita suure tõenäosusega katkiste linkidega veebilehti esimeste otsingutulemuste seas, mis võib kaasa tuua lehe madalama külastatavuse.

Kohmakas kasutajateekond

Kas sa tead, kuidas jõuavad kliendid sinu veebilehel punktist A punkti B? Korralike navigeerimisvõimalustega veebileht on põhimõtteliselt virtuaalne versioon mõne asula liiklusdisainist, mis suunab autosid ilma ummikuid tekitamata loogiliselt ühest kohast teise.

Veebilehe haldajana pane ennast aeg-ajalt kliendi rolli ja käi läbi kasutajateekond. Kas kõik lehed sisaldavad olulist ja vajalikku infot, mida inimesed sellelt lehelt leida loodavad? Kui klient sooritab ostu, siis kas ta saab piisavalt selgelt tagasisidet, et tehing on sooritatud edukalt? Ja kas ostu vormistamise nupp ikka töötab? Kui ei, siis võib sul jääda teenimata arvestatav osa kasumist.

Veendu, et sinu kodulehe külastajatel oleks võimalik veebis ringi liikuda võimalikult lihtsalt ja muretult. Hea kasutajakogemus on eduka veebikeskkonna selgroog.

Mobiilid ja brauserid

Oled äsja valmis teinud uhiuue kodulehe ja sülearvutis töötab kõik veatult. Mis vaatab vastu aga siis, kui avad oma veebi nutitelefonis? Kas kõik näeb ka väiksemal ja teiste dimensioonidega ekraanil korrektne välja või seisad silmitsi tohutu segadusega.

On ülimalt oluline, et sinu veeb nutiseadmetes korrektselt töötaks. 2022. aasta veebruari seisuga tuli tervelt 57,38% globaalsest veebiliiklusest just nutitelefonidest. Kui üle poole maailma netikasutajatest käib veebis telefoniga ja sinu koduleht nutiseadmetel ei tööta, siis oled automaatselt ära lõigatud suurest hulgast potentsiaalsetest klientidest. Google’i otsingumootor eristab veebilehtede arvuti- ja mobiiliversioone, seega internetis silmapaistmiseks tasub leht nutiseadmete jaoks võimalikult hästi seadistada.

Samuti tasub hoolitseda selle eest, et su koduleht ei töötaks vaid ühes brauseris. Su veeb võib näida tipp-topp näiteks Chrome’is, kuid see ei tähenda automaatselt, et kõik on korras ja Firefoxis, Edge’is või Safaris. Mida enamates kohtades su veeb veatult töötab, seda suuremaks paisub sinu potentsiaalne kliendibaas.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.