WordPressi meediateegis tekitab segadust hulk infolahtreid: Alternatiivtekst, Pealkiri, Allkiri ja Kirjeldus. Kas ja mida sinna kirjutada?
Alternatiivtekst
Alustame vahest kõige olulisemast – alternatiivtekstist. Alternatiivtekst kirjeldab pilti ning seda näeb, kui vaadata lehe HTMLi või WordPressi redaktoris sakki Tekst:
Vaegnägijale loeb ekraaniluger selle teksti ette, seega võiks sisu olla ennekõike pilti kirjeldav. Lisaks jälgivad alt-teksti ka otsimootorid, ehk hästi kirjeldatud pilt on abiks ka SEO vaatest. Aga see ei ole veel kõik: alt-teksti kuvavad brauserid siis, kui pildifail mingil põhjusel ära kaob:
Pildiallkiri
Tähtsuselt järgmine on pildiallkiri ehk inglise keeles caption: see on pildi all kuvatav tekstilõik, kuhu sobib pikem selgitus, foto autori nimi jms info. Nagu ülevalt koodinäitest näha, on see realiseeritud koodiga ning teemades on enamasti paika pandud ka sobilik kujundus:
See on pildi allkiri, ingl. k caption (Ekraanilaksu autor: Peeter Marvet)
Pealkiri ja kirjeldus
Pealkiri ja kirjeldus on mõeldud manuselehe jaoks – nimelt tekitab WordPress iga üles laetud meediafaili kohta alamlehe, millel kuvatakse Pealkiri, meedia ja kirjeldus. Ülaloleva ekraanilaksu manuseleht on näiteks https://blog.zone.ee/2019/10/23/wordpressi-meedia-alternatiivtekst-pealkiri-allkiri-kirjeldus-jne/wp-pildi-kirjeldus/.
Manuseleht ei pruugi aga otsimootorist tulevate külastajate jaoks olla parimaks maandumisleheks – mina näiteks tahaks, et WordPressi meedia kirjeldamist puudutavate otsingute puhul saaks parima positsiooni see blogipostitus, mitte mõni ükskik ekraanilaks.
Selleks on näiteks Yoast SEO pluginas olemas võimalus suunata manuselehed automaatselt edasi pildifailile ehk sisuliselt ära kaotada:
Ja ära unusta, et SEO jaoks omab lisaks alt-tekstile tähendust ka faili nimi. Siin artiklis olevad ekraanilaksud ilmselt iseseisvat väärtust ei oma, aga tootefoto võiks muuhulgas Google pildiotsingus välja tulla nii kirjeldava (“pink t-shirt powerpuff girl”) kui tootekoodi-otsinguga.