Millistele veebilehe statistika näitajatele peaks enim tähelepanu pöörama?

Äsja kirjutasime blogis, mida veebilehe analüütika endast kujutab ning milliste vahenditega neid andmeid mõõta. Kuna kogutavat statistikat ja näitajaid on väga palju, siis seletame veidi lähemalt, mida üks või teine parameeter tähendab ning kuidas need külastatavust mõjutavad.

Lehe vaatamiste arv

See näit võtab arvesse kõiki veebilehe avamisi, mis veebilehitsejate vahendusel tehakse. Arvesse võetakse ka lehe taaslaadimised – näiteks kui sama külastaja veebilehte värskendab, loetakse seda eraldi vaatamiskorraks.

Kui lehe vaatamiste arv on väike, tuleks kaaluda sisu uuendamist, pilkupüüdvate pealkirjade ja kaasahaarava teksti lisamist. Samuti aitab kaasa regulaarne uue sisu lisamine veebilehele.

Külastuse pikkus

Veebilehe kvaliteeti näitab hästi külastuse pikkus. Mida köitvam ja kõnetavam sisu, seda kauem lehel viibitakse. Mida pikem on aga külastus, seda suurem on tõenäosus, et sellest tõuseb suurem tulu.

Oluline on ka jälgida, millistel lehtedel külastajad enim peatuvad. E-poe puhul on hea, kui seda tehakse kauem toodete lehtedel. Kui aga jäädakse liialt pikalt esilehele pidama, võib see viidata, et sealt edasi liikumine huvitama sisuni on külastaja jaoks tehtud keeruliseks või segaseks.  

Uute ja taaskülastuste arv

Vahet tehakse kahel parameetril – uued külastused ja taaskülastused. Uueks külastuseks loetakse lehele saabumist unikaalselt aadressilt, mille kaudu pole seda varem külastatud mingi kindla perioodi vältel. Juhul kui samalt aadressilt külastatakse lehte uuesti kindlaks määratud aja raames, on tegu juba taaskülastusega.

Uute külastajate arv näitab hästi lehel tehtud muudatuste tõhusust. Kui näiteks pärast kujunduse uuendamist külastuste arv suureneb, on see märk sellest, et tegu on olnud positiivse muudatusega. Kui aga uute kasutajate arv on pikema aja vältel stabiilselt langustrendis, viitab see vajadusele teha lehel värskendusi või uuendada sisu.

Lehelt lahkumise kiirus ehk bounce rate

Bounce rate näitab nende külastajate arvu, kes tulevad veebilehele, kuid liiguvad sealt edasi ilma, et oleks alamlehti vaadanud või lehega lähemalt tutvunud. Mida suurem see number on, seda suurem on tõenäosus, et külastaja pole leidnud lehelt enda jaoks piisavalt huvitavat sisu või infot.

Sellisel juhul on alati võimalus, et konkreetne külastaja on sinna sattunud kogemata, kuid võib viidata ka sellele, et lehe ülesehitus pole kasutajasõbralik või on raskesti kasutatav. Tihtilugu on lahkumise põhjuseks ka igav kujundus või sisu, mis pilku ei püüa.

Konversioonimäär ehk conversion rate

Konversioonimäära abil saad mõõta äri edukust – see näitab, kui palju külastajad kasu toovad. Mida suurem hulk neist jõuab näiteks ostuni, laadib alla sisu, liitub uudiskirjaga või täidab ankeedi, seda parem on ka konversioon.

Konversioonimäära kasu saab hinnata parameetrite kaupa. Olenevalt pakkumise tüübist võib madal tase olla tingitud kehvast asukohast lehel või segasel kujundusel.

Exit page ehk lahkumisleht

Eraldi saab veebilehe juures vaadata ka seda, millise lehe kaudu külastaja saidilt lõpuks lahkub. See aitab paremini aru saada, millistelt lehtedelt mujale liigutakse ning miks just nende kaudu sessioon läbi saab.

Mingi kindla lehe kaudu lahkumise suur määr võib viidata katkisele alamlehele, kust külastaja ei saa enam mujale edasi liikuda.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.