Kuidas kodulehelt kogutud statistika enda kasuks tööle panna?

Selleks, et oma kodulehest maksimum võtta, tasub ära kasutada ka kogu see statistika külastajate ja veebilehe enda kohta, mis taustal kogutakse. Kuidas seda teha ja mis kasu sellest tõuseb?

Milliseid andmeid kogutakse?

Iga kodulehe kohta on võimalik koguda erinevat tüüpi statistikat, mis aitab paremini mõista külastajate käitumismustreid ja kasutusharjumusi. Lihtsa vaevaga saab mõõta üldist külastajate arvu, veebilehel veedetud aja pikkust, enim külastatud alamlehtede määra ja muud. Samuti annab see infot detailsemate parameetrite, nagu Bounce rate kohta, mis näitab külastajate protsenti, kes kui kiirelt lehelt lahkub.

Kogutud andmete põhjal saab teha muudatusi, et parandada külastajate kasutuskogemust ning pakkuda neile kvaliteetsemat teenust.

Samamoodi tasub aega võtta ning uurida, mis tüüpi sisu enim veebilehel vaadatakse. Oluline on ka aru saada, kust liiklus veebilehele tuleb ehk milliste linkide kaudu külastajad kohale jõuavad. See annab aimu, kas näiteks parajasti aktiivne reklaamikampaania sotsiaalmeedias teeb oma tööd efektiivselt või mitte.  

Millega mõõta?

Oma veebilehe statistikat ja andmeid võib ka ise uurida, kuid mugavam on kasutada spetsiaalselt selleks loodud programme, mis kogu info ühte kohta kokku korjavad. 

Kuna Google’i roll on otsingutulemuste ja parema nähtavuse jaoks Internetis suure tähtsusega, on kõige lihtsam kasutada ka nende poolt selle tarbeks loodud abivahendit. Google Analytics võimaldab kõiki ülalpool nimetatud parameetreid veebilehe kohta jälgida ning nendest ülevaade saada. 

Kel soov midagi muud proovida, leiab mitmeid alternatiive, nagu näiteks Mixpanel, Kissmetrics või Hubspot

Olgu veebilehe puhul tegu e-poega või lihtsalt ettevõttega – veebistatistika kogumine aitab äril kasvada ning tänu detailsetele andmetele teha veebilehel ka korrektuure ja täiendusi, mis potentsiaalsete külastajate arvu tõstab.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.