Millal ja miks peaks tegema kodulehele auditi?

Selleks, et veenduda oma kodulehe eeskujulikus toimimises ja efektiivsuses on mõistlik aeg-ajalt seda auditeerida. Sisuliselt tähendab see veebilehe eri omaduste, nagu näiteks kasutajaliidese, turvalisuse või otsingumootorite analüüsimist optimeerimise eesmärgil.

Millest alustada?

Alustuseks tuleb paika panna auditi sisu ehk see, millele tähelepanu pöörata. Nagu öeldud saab auditeid läbi viia nii erinevate parameetrite kui kodulehe üldise seisukorra, aga ka konkurentide hindamiseks.

Üldisemate auditite läbiviimiseks leiab veebist – näiteks Sucuri või Semrushi veebilehelt – mitmeid abimehi, mis aitavad veebilehe erinevaid parameetreid hinnata. Soovi korral on võimalik läbi viia analüüs ka mõne konkreetse parameetri hindamiseks.

Milliseid parameetreid hinnata?

Enamlevinud on SEO audit, mis analüüsib kodulehele suunavaid linke ja tagasilinkimist. Selle käigus hinnatakse lingi aadressi ja domeeni väärtuseid ning muid parameetreid, mis aitavad parandada otsingumootorites kuvamist. Headeks abimeesteks sellise analüüsi juures on Google Search Console ja Ahrefs Backlink Checker.

Teine populaarne hindamiskriteerium auditites on veebilehe konversioon (CRO). See aitab parandada külastajate jõudmist kindlate eesmärkideni, nagu näiteks ostu sooritamine, uudiskirjaga liitumine või muu tegevuse ellu viimine. 

Siin on heaks abimeheks Google Analytics, mis annab hea ülevaate veebilehe liiklusest ja külastajate käitumismallidest. Selle abil on võimalik külastajaid paremini suunata või muuta sisu selliselt, et see suurema kasutajaskonnani jõuaks.

Lisaks tasuta abivahenditele võib alati pöörduda ka spetsialistide poole, kes selle töö soovi korral algusest lõpuni ise ära teevad. Kasulik on see juhul, kui endal pole piisavalt aega või on soov leitud vajakajäämiste parandamisel saada maksimaalne tulemus.

Samuti pakutakse tasulisi teenuseid, mis vastavalt hinnangule jagavad ka nõuandeid ja soovitusi paranduste tegemiseks. Üks selliseid teenusepakkujaid on Hubspot

Mis see annab?

Efektiivse auditi tulemusel on võimalik parandada SEO-d ja suurendada veebilehe konversiooni, aga parandada ka turvalisusega seotud muresid, kui neid peaks esinema. 

Seepärast tasub auditeid läbi viia regulaarselt, et veebileht oleks alati hea tervise juures ning toimiks nii, nagu ette nähtud.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.