Tehisaru areng on pannud uued tuuled puhuma ka veebilehe arendamisel ning toonud uusi ideid sisu optimeerimiseks. Kui seni on selles vallas olnud kõige tähtsam sõnaühend SEO, siis koos tehisaruga on siia lisandunud ka AEO ehk answer engine optimization. Mis see on ja kuidas see kodulehte paremaks aitab teha?
Mis vahe on AEO-l ja SEO-l?
Kui SEO puhul keskendutakse otsingumootorite optimeerimisele ehk märksõnade kaudu veebisaidi nähtavuse tõstmisele, siis AEO-ga soovitakse külastajate küsimustele võimalikult täpsed vastused anda. Selleks kasutatakse samuti otsingut.
Mõlemal juhul on taustategevused paljuski sarnased, erinevuseks on see, et AEO juures keskendutakse enam küsimuste tähenduse mõistmisele ning pakutakse vastuseid veebilehe sisu põhjal.
Kuidas AEO-d rakendada?
Hea AEO tarbeks tuleb seega veebilehe sisu kvaliteedile suurt rõhku pöörata. Abiks on siin hästi struktureeritud artiklid, kus on kasutatud alapealkirju, loetelusid ning mõistliku pikkusega lõike. Kõik see aitab teksti seest kasutajate küsimustele õiged vastused leida.
Olulist rolli AEO puhul mängivad ka struktureeritud andmed, mis aitavad otsingumootoritel ja tehisaru süsteemidel paremini lehe sisu mõista. Üheks selliseks abimeheks on näiteks Schema markup, mis aitab luua siltide süsteemi veebilehe sisu baasil. Kõige parem viis seda teha, on kasutada veebilehte Schema.org, mis hõlbustab kodulehelt saadava info korrektset kuvamist erinevates otsingumootorites.
Samuti aitab paremale AEO tulemusele kaasa korduma kippuvate küsimuste (KKK) ja FAQ lehtede loomine. Ka nende puhul on oluline pöörata tähelepanu kvaliteetsele sisule – lühikesed ja konkreetsed vastused erinevatele küsimustele aitavad neid ka AEO puhul paremini ära kasutada.
Miks AEO-d kasutada?
Hästi tööle rakendatud AEO tõstab sinu kodulehe või brändi usaldusväärsust ning suurendab nähtavust. Kui seni on kogu rõhk läinud peaasjalikult SEO arendamise peale, siis aina enam hakkab kvaliteedi tagamisel rolli mängima ka AEO. Mõlema kombineerimisel ja rakendamisel on võimalik saada veelgi paremaid tulemusi nii kasutajate vaatest kui ka otsingumootoritele silma jäämisel.