Internetis äri ajades tuleb pidevalt oma ettevõtet pildil hoida, et teiste seas esile tõusta ja silma paista. Ja samamoodi nagu on tarvis kodulehe või e-poe nähtavust järjekindlalt parandada, tasub silma peal hoida ka konkurentidel. Selleks on olemas kasulikud tööriistad, mis seda protsessi hõlbustavad ning toimuvast ülevaate annavad.
Miks konkurente analüüsida?
Alati tasub alustada omaenda internetiäri analüüsimisest. Näiteks veebilehe puhul on olemas statistilised näitajad, mis annavad aimu selle tõhususest. Samamoodi saab hinnata ka konkurente ning selle abil oma veebilehte või e-poodi paremale järjele aidata.
Konkurentide analüüsi kaudu on võimalik hinnata oma toote või teenuse unikaalsust ja väärtust. Samuti saab teiste näidete toel hinnata, milliseid nippe ja võtteid rakendada, et konkurentidest ees püsida.
Similarweb
See tööriist koondab kokku erinevad näitajad ja parameetrid sinu veebilehe kohta ning võrdleb neid teiste sarnaste veebilehtedega. Ülevaate saab külastuste arvu kohta, milliseid seadmeid selleks kasutati, veebilehe liikluse jagunemisest ja väga paljudest muudest spetsiifilistest parameetritest.
Tööriista on lihtne kasutada ning kogu info kuvatakse ülevaatlikult ja selgelt, maksimaalselt saab korraga võrdlusi teha kuni nelja konkurendiga. Lisaks näidatakse populaarsemaid märksõnu, millega teised silma paistavad.
BuzzSumo
BuzzSumo võimaldab pilku peal hoida konkurentide toodetaval sisul ning anda teada, millal see on populaarsust kogunud. Sel teel saab hea ülevaate turu trendidest ning teemadest, mis parajasti külastajaid ja potentsiaalseid kliente kõnetavad.
Samamoodi saab BuzzSumo kaudu hea ülevaate enda veebilehe näitajatest ja neid teistega võrrelda. Eraldi näeb infot nii populaarsete otsingusõnade kui konkurentide käitumise kohta sotsiaalmeedia platvormidel.
Ahrefs
Tegu on SEO tööriistaga, mis võimaldab paremini veebilehe orgaanilist liiklust optimeerida. See omakorda aitab jõuda suurema hulga külastajateni ning suurendada potentsiaalselt tulu.
Ahrefs jälgib kodulehe sisu märksõnu ning reastab need kasulikkuse järgi. Samamoodi võimaldab see saada ülevaate konkurentide sama sisu kohta.
Kompyte
See programm annab ülevaate konkurentide tegemistest. Tehisintellekti abil kogutakse kõikvõimalikku infot ning kuvatakse see ülevaatlikult ühes kohas.
Näha saab, millal tehti veebilehe uuendusi, sisumuudatusi, näidatakse lehele tehtud ülevaateid, nende poolt postitatud reklaame ja kõikvõimalikke muid statistilisi andmeid.
Owletter
Parim viis konkurentide infokirjade analüüsimiseks ja sealt info kogumiseks on kasutada Owletter-nimelist programmi. Selle asemel et iga uudiskirjaga eraldi liituda ja oma postkast ummistada, koondab see abimees need ühte kohta kokku ning võimaldab nende strateegiatest parema ülevaate saada.
Kasutus on lihtne ja ülevaatlik, mitme konkurendi tegemisi on võimalik jälgida ühe korraga. Ülevaate saab ka sellest, kui tihti ja mitu korda päevas uudiskirju saadetakse.