Oled äsja loonud uue kodulehe ja ootad nüüd esimesi külastajaid, kuid neid tuleb lausa tikutulega taga otsida? Võib-olla ei ole sinu veeb piisavalt hästi optimeeritud, et iga päevaga aina suuremaks paisuvas internetis konkurentide seas silma paista.
Tuletame meelde viis kasulikku SEO (searh engine optimisation) ehk otsingumootori optimeerimise põhimõtet, mis aitavad sinu veebilehel potentsiaalsetele külastajatele nähtavamaks muutuda. Kui oled nõuks võtnud luua endale päris oma kodulehe, siis sellega aitab sind zone.ee.
Märka märksõnu
Korralikult optimeeritud veebilehekülg on üles ehitatud märksõnade ümber. Millised on need fraasid ja sõnad, mida sinu kodulehte või teenust otsides kõige suurema tõenäosusega Google’isse sisestatakse? Kui selle välja nuputad, siis saad veebilehele piserdada piisavalt märksõnu ja -fraase ning tagada, et just sinu leht tõuseb veebis sadade ja tuhandete konkurentide kõrval paremini esile.
Ei piisa vaid märksõna ühekordsest kasutamisest. See peaks korduvalt esinema põhitekstis, kuid ka pealkirjas, alapealkirjades, pildiallkirjas ja veebilehe URLis. Kindlasti peaksid üritama märksõna sisestada kõige esimesse tekstilõiku, soovitatavalt algusesse. Eesti keeles kirjutades ära unusta ka keelelisi käändeid ja pöördeid, mida inimesed võivad samuti otsingumootoritesse sisse trükkida.
Just sulle sobilike ja kasulike märksõnade leidmine võib olla keeruline. Kui tegeled näiteks autovaruosade müügiga, siis pelgalt märksõnale “auto” keskendumine ei ole parim idee. Tegu on laialt levinud sõnaga, mis ei aita sinu lehel teiste kõrval edukamalt silma paista. Siin tasuks mõelda spetsiifilisemalt ja keskenduda mingile kindlale autovaruosale, mille kohta veebis infot otsitakse. Sobivate märksõnade leidmiseks saad kasutada ka Google’i märksõnade plaanijat, mis aitab tuvastada, millised märksõnad on otsingumootoris populaarsemad.
Mõtle metale
Google’i otsingutulemustes kuvatakse lisaks veebilehe pealkirjaga lingile ja URLile ka lühike kirjeldav tekst, mis selgitab, millise leheküljega on tegu. Seda tutvustust nimetatakse meta-kirjelduseks ning veebilehe haldajal on võimalik see ise valmis kirjutada. Sa peaksid seda tegema, sest korralik meta-kirjeldus võib kodulehe külastatavust tublisti suurendada.
Mõjus meta-kirjeldus peaks olema informatiivne ja tabav, kuid mitte liialt pikk. Arvesta umbes 150 tähemärgiga, kuid ei ole ka hullu, kui meta-kirjeldus sellest piirmäärast näiteks kümmekond tähemärki üles- või allapoole liigub. Peaasi, et inimesel tekiks meta-kirjelduse lugemise järel huvi veebilehe lingile klikkida. Mõistagi võid ka meta-kirjeldusse pikkida märksõnu, et lehe silmapaistvust veel enam tõsta.
Kui sina ise meta-kirjeldust valmis ei kirjuta, siis tehakse seda sinu eest automaatselt. Robot aga kindlasti sinu SEO vajadusi silmas ei pea, seega pane ise kokku üks asjalik meta-kirjeldus kui soovid oma veebilehte korralikult optimeerida.
Lingid aitavad silma paista
Kui tööle kandideerides on suureks plussiks sõprade ja kaaslaste soovitused, siis otsingumootorites kehtib sarnane loogika linkidega. Lisa enda veebi linke Google’i silmis usaldusväärsetele lehtedele ning sinu veebikeskkonna kvaliteediindeks tõuseb.
Eriti kasulik on välja jõuda positsiooni, kus usaldusväärsed veebilehed hakkavad linkima sinu lehtede sisu. Uuel veebil võib mõistagi olla seda keeruline saavutada, kuid abi on ka ise kvaliteetsete lehtede linkimisest. Samuti võiksid linkimist kasutada enda veebikeskkonna siseselt. Näiteks saad ettevõtte blogipostituses linkidega viidata e-poe toodetele või teistele teemaga seotud blogitekstidele.
Kõike tuleb teha mõõdukuse piires ning see loogika kehtib ka linkimisel. Päris igat veebilehel asuvat sõna ei ole vaja hüperlingiks muuta. Pea silmas, et lingid viitaksid usaldusväärsetele lehtedele ning oleksid teemakohased ja lehe külastajatele kasulikud. Nii toovad lingid sulle kõige enam kasu.
Pildid tahavad märksõnu
Kasulik on meeles pidada, et Google’is on võimalik lisaks märksõnadele ja fraasidele otsida ka pilte. Fotodel ja muudel visuaalsetel materjalidel on lehtede kujunduses keskne roll, mistõttu tasub sul pildiotsing enda kasuks tööle panna.
Märksõnu ei ole paslik meeles pidada vaid teksti kirjutades, vaid ka piltide puhul. Kui lisad fotodele alternatiivtekstina spetsiifilised märksõnad, siis suurendad võimalust, et just sinu veebis kasutatavad pildid tõusevad Google’i pildiotsingus prominentsemale kohale. Pildile klikkides näevad otsijad infot ka veebilehe kohta, kus antud foto asub. Nii võib pildiotsingust saada veel üks tööriist, mis uusi külastajaid sinu veebi suunab.
Siin kehtivad samuti juba tuttavad märksõnade reeglid. Selgita välja just sinu lehe jaoks sobilikud märksõnad ja ürita neid kasutada ka piltide kirjeldustes.
Võidab kvaliteetne ja relevantne sisu
Teksti, pildimaterjali ja muude veebilehe oluliste aspektide peenhäälestamine on oluline, kuid kehva sisuga lehe puhul on kõigest sellest vähe kasu. Näe vaeva, et sinu veeb pakuks vastuseid, lahendaks probleeme ja oleks külastajale võimalikult kasulik.
Kui veebileht ei raiska külastaja aega, vaid pakub praktilisi lahendusi ja sisukat infot, siis muutuvad ka erinevad SEO võtted oluliselt efektiivsemaks. Lehe usaldusväärsus tõuseb, mis seab selle otsingumootoris paremasse positsiooni. Sõna hakkavad levitama ka veebi külastajad, kes on sinu lehelt saanud väärtuslikku infot või kasulikke tooteid ja teenuseid.
Pea silmas, et teiste lehtede sisu duubeldamine ei ole parim valik. Nii lisad niigi kärarikkasse otsingumootorite maailma veel enam juba tuttava kõlaga müra. Samuti ära unusta aeg-ajalt vanemate lugude uuema infoga värskendamist. Aasal 2022 ei kõneta enam kedagi blogilugu 2020. aasta kõige kuumematest turundustrendidest. Hoia oma veeb ajakohase ja värskena.