Mootori järgi saab elektrirattad liigitada kaheks: rummusisene või keskjooksu käitav mootor. Kõige jalgrattalikuma sõidutunnetusega on keskjooksumootor, mis on võrdluse ratastest Electra GhostyRider Go!-l, Tunturil, Riese & Mülleril ja GoCycle’il. Keskjooksumootori jõud rakendub praktiliselt sünkroonselt pedaalivajutusega ning lõpeb kohe pärast pedaalimist. Rummumootorite reaktsiooniaeg ehk viivitus mootori kaasamise ja vabastamiseni on natuke suurem, andes selgelt tunda, millal ja kas elekter appi tuleb.
Kui rummumootori pöördemoment mõjub vahetult tagarattale, siis keskjooksumootori puhul liigub mootori pöördemoment läbi ülekande, varieerudes vastavalt valitud käigule ning võib kokkuvõttes olla rummumootorist suurem. Levinumad keskjooksumootorite tootjad on Bosch ja Shimano: esimene on Electral ja Riese & Mülleril, teine Tunturil.
Sarnased, aga erinevad
Kõigil võrdluse ratastel on nn pöördemomendi ehk väntamistugevuse sensor, mis doseerib mootori jõudu vastavalt sõitja pedaalivajutustele, aga Engwe puhul jääb selle olemasolu praktikas väga küsitavaks: pigem aktiveerub mootor kohe, kui pedaalid vähegi pöörlevad.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Digi nr 232, august 2024
Kõik selle ajakirja lood