3 põhjust, mis takistavad mobiilipanga laiemat levikut

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
istock_88653081_small.jpg

Ulla Ilisson, Swedbanki klienditeenuste juht

Kuigi mobiilipank on oluliselt kiirem ja mugavam kui ülejäänud pangakanalid, pole see Eestis endiselt nii populaarne, kui võiks. Mis peamiselt mobiilipankade laiemat levikut takistab?

Kuigi mobiilipanga populaarsus on kasvanud kõikides vanuserühmades, on kasutajate arvus endiselt arenguruumi. Kui mõtleme, et juba 60% eesti mobiilidest on nutitelefonid, võiks mobiilipankadel kasutajaid olla oluliselt rohkem.

Kõige aktiivsemad mobiilipanga kasutajad on milleeniumipõlvkonna noored vanuses 18-25 aastat. Selles vanuserühmas kasutab mobiilipanka 36% klientidest, mis näitab selgelt noorema põlvkonna ootusi oma pangale – nad tahavad, et see oleks kiire, innovaatiline ja turvaline. Mis on aga põhilised barjäärid mobiilipankade laiemal levikul?

  1. Hirm turvalisuse puudumise ees on üks peamisi põhjuseid, miks osad inimesed pole mobiilipanka kasutama hakanud. Samas pole sellel hirmul ühtegi head põhjust. Mobiilipank on sama turvaline kui kõik ülejäänud pangakanalid – internetipank, telefonipank või pangakontor. Kõik pangad investeerivad väga suuri summasid, et nende mobiili- ja internetipangad oleksid turvalised. Ja ehkki osade toimingute tegemiseks pole alati vaja isegi mobiilipanka sisse logida, ei pea siiski kartma, et telefoni juhuslikult leidnud inimene mobiilipanga abil sinu raha meelevaldselt endale saab. Ilma sisse logimata saab maksta vaid neile, kellele ka varem on ülekandeid tehtud.
  2. Vanadest käitumisharjumustest on raske loobuda. Mugavaim viis panka sisenemiseks on Mobiil-ID, mis ei vaja seadistamisi ega installeerimist ja töötab kõikjal, kus on mobiililevi. Samas kasutab näiteks 60% Swedbanki eraklientidest endiselt palju ebamugavamat paroolikaarti. M-ID ei levi väga kiiresti, sest inimesed ei usalda asju, mida nad reaalselt käes ei saa hoida. Inimeste põhjendusi uurides selgus, et soovime sageli pigem juba tuttava ja omaseks jäänu juurde jääda ega taha uute lahendustega kaasa minna. Kui oleme millegagi nad on harjunud ja seda kaua kasutanud, teame täpselt, kus ja mida teha, ei taha me tihti uusi asju õppida Ent miks siis üldse senist süsteemi vahetada, internetipank on ju ka väga mugav? Sest mobiilipank on veelgimugavam igapäevaste asjade ajamiseks – kõik käib märksa kiiremini.
  3. Digiteadlikkus on madal. Sarnaselt muule tehnoloogiale kaasneb ka mobiilipangandusega kartus tehnoloogia keerukuse ees. Tihtipeale arvatakse, et mobiilipank on liiga keeruline, et seda kasutama hakata. Tegelikult töötavad aga kõik pangad selle nimel, et mobiilis oleks võimalikult lihtne oma asjad ära ajada. Kogemus näitab, et need, kes korra on mobiilipanka kasutama hakanud, ei soovi sellest enam loobuda.

NB! Swedbanki mobiilipank tähistab oma viiendat sünnipäeva koos Sinuga! Lae alla Swedbanki mobiiliäpp, tee kolm makset ja osale loosimises, kus võid võita kaameraga drooni, iPhone 6s´i või Samsungi 55-tollise LCD teleri! Loe rohkem infot siit: www.swedbank.ee/mobiilikuu

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.