E-maili turunduse kampaaniates kasutatakse tihti erinevaid veebi liitumisvorme. Äriliste eesmärkide saavutamiseks on need vägagi kasulikud ning neid saab tarvitada näiteks uudiskirjaga liitumiseks, failide allalaadimiseks, registreerimiseks, loosimistes osalemiseks ja ka tagasiside andmiseks.
Igal täidetaval vormil on eesmärk. See võib olla näiteks väline eesmärk, mis on seotud inimesega, kes seda kasutab ja sisemine eesmärk, mis on seotud äriliste eesmärkidega. Smaily turundusjuht Tanel Rand avaldab viis nippi, kuidas teha veebivorme efektiivsemaks ja suurendada konversioonimäära.
Veebivormi pikkus
Nipp #1: Vähem väljasid vormil toob tavaliselt parema konversioonimäära.
Hoia veebivormid pigem lühikesed. Eemaldades ebavajalikud vormi väljad võib konversioonimäär märkimisväärselt tõusta. Küsi informatsiooni, mida su äri tõeliselt vajab, ning eemaldada väljad üleliigse info küsimiseks. Näiteks ütleme, et sinu eesmärk on saada uusi uudiskirjaga liitujaid läbi sinu blogis oleva liitumisvormi. Kuid sul pole ilmselt vaja teada tema sugu, postiindeksit või telefoninumbrit nende esialgsel liitumisel.
Siiski sõltub vormi pikkus sinu eesmärkidest. On olemas väga lihtsaid vorme ainult ühe sisestusväljaga. Kuid vahepeal on vaja kasutada keerulisemaid veebivorme mitmete küsimuste ja väljadega. Igal vormil oma eesmärk.
Mobiilivaatele kohanduvad veebivormid
Nipp #2 Tee oma vormid täielikult mobiilivaatele kohanduvaks
Viimasel ajal on väga palju rõhutatud mobiilivaatele kohanduva disainiga e-mailide loomist kuid kõrvale on jäetud veebivormid. Luues veebivorme kontrolli, et need oleks mobiilivaatele kohanduvad ning ekraani suurusega adapteeruvad. Me kõik oleme kohanud vorme, mis ei mahu ära ekraanile, eriti väikestes seadmetes. Sellised kasutajakogemused ei aita konversioonimäära tõsta.
Samuti kontrolli üle, et vahealad sinu sisestusväljade vahel oleksid sobilikud nii tavaekraanil kui mobiilivaates lugemiseks. Ning palun loo lihtsasti valitavad väljad – kasutaja jaoks võib olla väga ärritav vajutada pidevalt samadele kastidele, mida nad tahavad valida või täita ning avatud väljas midagi ei reageeri.
Too selgelt välja veateated
Nipp #3 Veateated, mis ei selgita vea sisu vähendavad veebivormi täitmise lõpetamise tõenäosust.
Luues veebivormi oleks hea testida vigade ennetamiseks erinevaid välju ning luua vastavad veateated. Näiteks vigane meiliaadressi formaat või täitmata väli võivad luua erinevaid veateateid. Kõik veateated, mis ilmnevad, peaksid olema üheselt mõistetavad ja otsekohesed.
Potentsiaalne meililistiga liituja jätab kiiresti pooleli liitumisvormi täitmise, kui saab veateateid, mis ei selgita vea põhjust selgelt (või ei näita võimalusi, kuidas viga parandada!).
Märgista kõik vajalikud väljad
Nipp #4 Ole kindel, et kasutajad mõistavad, millise välja täitmine on vabatahtlik ning millised on kohustuslikud.
Kahjuks mõned veebivormid ei teavita kindlalt, millised väljad on valikulised ja millised kohustuslikud. Kui sa proovid saada rohkem andmeid, kui sa kindlalt vajad, siis jäta need väljad valikuliseks kuid märgista need ka vastavalt.
Ei ole väga keeruline lisada tärni * välja kõrvale ja märkida juurde, et see tähendab nõutud välja. See on kujunenud juba tavapäraseks praktikaks ning internetikasutajad on sellega juba harjunud. Lase kasutajatel otsustada, kas nad tahavad sinuga jagada lisainformatsiooni, nad kindlasti oskavad seda hinnata, mis kindlasti soodustab seda, et vorm täidetakse lõpuni ja saadetakse ära.
Märgi selgelt, millist tüüpi sisendid on nõutud
Nipp #5: Kasutajad kindlasti hindavad selgeid nimetusi ja märgistust, mis aitab mõista, mida tuleb nendele väljadele sisestada.
See on eriti oluline siis, kui vormis on mitmeid erinevaid välju. Me kõik teame, et andmed tulevad mitmes erinevas formaadis. Mõned on päris tavalised: näiteks e-maili aadressi formaat. Teised võivad olla keerulisemad või vajavad erinevaid andmesisestuse formaate.
Näiteks telefoninumber. Telefoninumbrit on võimalik kirjutada mitmel erineval viisil, kasutades “+” märki numbrite ees, lisades riigi koodi ette või jätta mõlemad eest ära. Kui sa lood veebivormi, siis kas sul on vaja selle jaoks kindlat telefoninumbri formaati? Kui on, siis sul peaks olema seletus, millist infot sa selleks vajad. Lisa näiteks informeeriv tekst selle välja kõrvale või kasuta kohahoidja teksti, et anda edasi rohkem informatsiooni.
Mis on kohahoidja tekst? See on tekst, mis kuvatakse vormil välja sees. Selle teksti eesmärk on anda lisa juhendeid andmete sisestamiseks. Kui kasutaja trükib välja sisse, siis peaks kohahoidja tekst kaduma. Meie telefoninumbri näidises näitaks kohahoidja tekst seda järgnevalt: (xxx) xxx xxxx. Jäta meelde, et mida vähem aega kasutajad veedavad proovides välja mõelda, mida trükkida, seda parem. Vähem segadust ja väiksem ajakulu vormide täitmisel tõstavad kindlasti konversioonimäära.
Allpool on näide kohahoidja tekstist – see on meie enda vorm ja välja nimetuste asemel oleme lisanud selged kohahoidja tekstid väljadesse. See hoiab kokku ruumi, ja isegi ilma nimetusteta on see selge ja kasutajasõbralik.
Paremad veebivormid – parem konversioonimäär
Jagasime viit nippi, et aidata sul oma veebivormid teha paremaks ning tõsta oma konversioonimäära. Ja kuigi me turundajatena tahaksime kõike oma meililisti liitujate kohta teada, siis kahjuks see niimoodi ei tööta.
Küsi vaid neid andmeid, mida sa vajad ja kui sa soovid, võid lisada valikulised väljad lisainfo jaoks. Veendu kindlasti, et sa märgid need väljad ka vastavalt. Astu kasutaja kingadesse ning vaata, kui kasutajasõbralik su veebivorm on, kas mobiilis ja tavaekraanil kuvatakse seda korrektselt? Mida kiirem ja mugavam seda täita on, seda parem – saad rohkem vormi täitmisi ning vähem veebivormi hülgamisi.