Ülemaailmse tööjaotuse üks suuri saavutusi on lepinguline tootmine, kus üks äri genereerib ideid ja teine need ellu viib. Miks valib isegi suuräri lepingulisi tootjaid? Milline on sellise partnerluse majandus ja kasu?
Oma tootmine vs lepinguline tootmine
Uuringuettevõtte BCC Research prognoosi kohaselt võib ülemaailmne lepingulise tootmise turg kasvada 2018. aasta 2 triljonilt dollarilt 2,7 triljoni dollarini 2023. aastal. Kasvutempo on keskmiselt 6,6% aastas.
Lepingulises tootmises saab tellija oma brändi all unikaalse toote talle parima hinnaga, vajalikus kvaliteedis ja koguses ning tootja ei kanna riski jääda müümata kaubaga. Paljud ettevõtted on loonud ka oma toodetavate toodete kvaliteedikontrolli skeemid. See tootmiskorralduse formaat on eriti atraktiivne elektroonikaseadmete ja kodumasinate tootmisega tegelevatele ettevõtetele.
“Omatootmise korraldamine, tehnoloogilise protsessi stabiilsuse tagamine, spetsialistide koolitamine ja tootmistehnoloogiate juurutamine on riskantne ja aeganõudev protsess. Ettevõtlusriski on võimalik miinimumini viia ja samal ajal toota tooteid kaasaegses tootmises lepinguliste suhete raames lepingulise tootjaga, kombineerides kontrolli tootmisprotsessi ja toote kvaliteedi üle nii tehase kui ka tellija poolt,” kommenteerib Canyon Accessories Business Developmenti direktor Dmitri Romanenko.
Ettevõte, kes hoolib oma reputatsioonist ja sellest, et nende tooteid tuntakse usaldusväärsete ja kvaliteetsena, peab pöörama erilist tähelepanu lepinguliste tootjate tööle, taotledes mitte niivõrd parimaid hindu, kuivõrd vastutustundlikku lähenemist, täpset vastavust tehnilisele dokumentatsioonile, uusimate tehnoloogiate rakendamist ja tootmiskultuuri järgimist.
Praegu on seda tootmiskorralduse kontseptsiooni rakendavate elektroonikatootjate seas edu saavutanud 2003. aastal Hollandis tegevust alustanud ettevõte Canyon Accessories. 19 aastaga on sellest saanud täismastaabiline elektroonikabränd ning praegu on ettevõttel Euroopas 16 kontorit ning tooted on müügis enam kui 26 riigis.
Canyoni brändi seadmeid arendavad Euroopa kontorite töötajad ning neid toodetakse Hiinas, kus luuakse mobiili- ja arvutitarvikuid, nutikaid vidinaid ja mängulahendusi. Meskonda kuuluvad Quality assurance´i, kvaliteedikontrolli, tootejuhtimise ja disaini osakonnad.
Canyon Accessories´i oma kvaliteedikontrollisüsteem
Stabiilse kvaliteediga toodete tarne korraldamine partiist partiini on iga brändi jaoks suur ja aeganõudev töö.
“Bränd peab läbima keerulise koostööskeemi ülesehitamise, tellija poolt nõuete kujundamise ja koostamise, nende nõuete täitmise kontrolliks ranged meetodid. Selgelt üles ehitatud koostöö motiveerib tootjaid hoidma klientidega pikaajalisi suhteid, mis on nende jätkusuutliku arengu võti,” räägib Canyon Accessories Business Developmenti direktor Dmitri Romanenko.
Olles taganud partnerite sisehuvi, pani Canyon Accessories paika ka oma sisemise kolmeastmelise kvaliteedikontrolli süsteemi.
Enne masstootmise alustamist läbivad kõik seadmed enam kui 30 katset, mis garanteerivad seadmete igakülgse kontrolli nende tegeliku töötamise tingimustes: töökindluskatsed, ühilduvustestid teiste seadmetega, funktsionaalsed testid, keskkonnakatsed jm. Nende katsete täiendav eesmärk on kavandada täiustatud tehniliste ja tööomadustega tootesarjade edasisi uuendusi.
Canyoni brändi all toodetavad seadmed on varustatud CE & RoHS´i vastavussertifikaatidega, mis täiendavalt kinnitab nende kvaliteeti.
Kohustuslikus korras tehakse tootmisprotsessi perioodilist kontrolli, mille viivad läbi Canyon Accessories´i insenerid, samuti vastuvõtukontrolli, mis viiakse läbi pärast kõigi tootmisetappide lõpetamist. Selline lähenemine võimaldab õigeaegselt avastada varjatud kokkupanekudefekte, komponentide kooskõlastamata asendamisi ja muid tehnilise dokumentatsiooni nõuetele mittevastavusi.
Kui tegemist on mobiili- ja arvutitarvikute või seadmetega, mida tarbijad kasutavad peaaegu iga päev, siis on oluline mitte lõpetada kvaliteedikontrolli ka pärast seda, kui toode on juba kasutuses. Isegi pärast toote lõpptarbijani jõudmist jälgib Canyoni brändi meeskond pidevalt partneritelt ja avalikult kättesaadavat teavet tootekvaliteedi kohta, hindab klientide rahulolu nende tagasiside põhjal ning analüüsib sagedasemaid teeninduse ja hoolduse päringuid.