Tõenäoliselt on sul mõni logoga pastakas, helkur või isegi mälupulk, mille said järjekordse valimiskampaania ajal või lihtsalt “kuskilt”, eks?
Ärikingitused on asi, millega enamik inimesi pea igapäevaselt kokku puutuvad, kuid millele me üldiselt pikemalt mõtlema ei hakka, kuigi tegelikult on see lai valdkond, millest iga endast lugupidav ettevõtja – ja tarbija! – teadlik peaks olema.
Miks firmad üldse selliseid kingitusi teevad?
Lihtne ja enamike inimeste esimene vastus on muidugi, et see on lihtne ja odav reklaam. Kuid enamasti ei pööra inimesed ju pastakaga kirjutades suurt tähelepanu sellele, millise firma logo seal täpselt on? Ometi teame, et tänapäeval mõõdetakse ettevõtetes iga viimsegi turundusele kulunud sendi väärtust ja jälgitakse erinevaid mõõdikuid, et turundusosakonna töö efektiivsust mõõta.
Kui ka sul tekkis kahtlusi erinevate reklaamkingituste “mõju” kohta, siis võib järgmine statistika sulle üllatusena tulla. Nimelt selgus USAs läbi viidud uuringust, et keskmiselt kasutatakse ühte reklaamkingitust kaheksa kuud, kusjuures suuresti oleneb kasutusaeg juba täpsemalt kingitud kaubast. Sama oluline on ka fakt, et 57% kingituse saajatest annavad kingitud toote kellelegi edasi ega viska seda ära.
Uuringust selgus, et reklaamkingitustel on tavareklaamidega võrreldes mitmeid eeliseid: ühe reklaamtoodete hind on võrdlemisi sama interneti- või raadioreklaamiga, kuid inimesed eelistavad pigem just füüsilisi esemeid.
Statistika on vaid üks tegur, miks firmakingituste peale mõelda. Kingituste puhul on oluline side, mis tekib kliendi, töötaja või mõne koostööpartneri ja sinu ettevõtte vahel. Lisaks lihtsalt sinu brändi levitamisele aitavad kingitused konkurentidest eristuda ja uute klientidega paremini kontakte luua. Esmamuljet saab ainult ühe korra luua ja kingitus on selleks üks parimaid viise.
Kingitusi tasub teha ka oma töötajatele!
Firmakingitustest rääkides mõeldakse enamasti ainult klientidele või isegi potentsiaalsetele klientidele sihitud esemeid, kuid uuringud on näidanud, et hästi valitud reklaamkingituste ja töörõivaste abil on võimalik ka oma ettevõtte ja töötajate vahel paremat sidet luua. Isegi väike meene võib uut töötajat värvates tekitada ettevõtte ja inimese vahel kiirema klapi.
Töötajatele praktiliste kingituste tegemine motiveerib töötajaid ja aitab luua pikaajalisi suhteid. Lisaks sellele kõigele on oma firma töötajad kingituste osas ka head tagasiside andjad, kuna saavad kohe öelda, kas kingitusest on kasu ning kas see võiks ka mõnda teist sihtgruppi kõnetada.
Uuele töökohale asudes aitavad firma logoga töörõivad tekitada inimeses tunnet, et ta kuulub meeskonda ja et teda oodatakse ettevõttes, ühesõnaga – need aitavad inimesel kiiremini sulanduda. Lisaks kehtib statistika nii tavaliste inimeste kui ka firma töötajate puhul: üle pooltel uuringus osalenud inimestest on ettevõttest positiivsem arvamus, kui nad on saanud firmalt reklaamtooted.
Seepärast on soovitatav ettevõttes luua tunnustamisprogramm, kus on paika pandud kindlad kingitused ja meened, millega töötajaid näiteks tööle asudes, sünnipäevadel, mõne kooli – või koolituse – läbimise puhul ning tööstaaži suurenemise puhul tasustada.
Kuidas häid kingitusi valida?
Seda küsimust esitavad endale igapäevaselt nii firmajuhid, turundusosakonna töötajad ja ka Tädi Maali sünnipäevaks valmistuvad lapselapsed. Meie nõu keskendub peamiselt just esimesele kahele sihtgrupile, aga lugeda tasub kõigil, kes kunagi kingitustega jännis on olnud.
Kingituste puhul algab kõik planeerimisest. Isegi enne “mida kinkida?” küsimist tuleks mõelda sellele, kellele kingitus on suunatud. Planeerimise üks olulisimaid osasid on ka koostöö õigete partneritega. Lisaks tasub planeerides panna kindlalt paika ajad, mil kingitusi tellitakse, kuna sedasi on võimalik kuni 40% reklaamkingituste ja -rõivaste eelarvest säästa.
Tulles nüüd juba konkreetsemalt kaubavaliku juurde, tuleks kõigepealt teha veidi taustatööd. Rääkisime juba sihtrühmale keskendumisest, kuid kingituste valik on äärmiselt lai ja tegelikult on piiriks ainult kujutlusvõime. Ideid võib ammutada Google’is erinevate märksõnadega mängides või võimalike partnerite katalooge sirvides, kuna sedasi saad ülevaate valdkonna trendidest.
Üks parimaid võimalikke kingitusi on enamasti mõni firma enda toode, kuid alati ei ole see võimalik või otstarbekas. Heade ideede leidmise jaoks tasub otsida professionaalset abi – pöörduda reklaamkingituse eksperdi – või mitme – poole ja tunniks maha istuda ning lahendused läbi rääkida. Tihti aitab just väline pilk leida firma jaoks kõige sobivamaid kingiideid.
Samas tasub olla valvas juba levinud ideede ja lahenduste suhtes (seepärast tasubki kõigepealt ise nö turu-uuring teha), kuna sinu ettevõtte kingitus peab sadade teiste seast välja paistma ning tihtipeale võivad agentuurid pakkuda stamplahendusi. Näiteks on viimaste aastate enimlevinud kingituste seas olnud vaieldamatult igasugu akupangad, aktiivsusmonitorid ja joogipudelid.
Kindlasti ei tähenda see, et ükski nimetatud toodetest halb valik oleks, kuid alati tasub mõelda sellele, kuidas just sinu kingitus teistest eristub ning inimestele meeldida võiks.
Millised on 2019. aasta kingiideed?
Esimese asjana seostub reklaamkingitusega – isegi kui inimene täpselt ei tea, mis see sõna tähendab – enamasti pastakas. Meelde võib tulla veel t-särk, helkur, äkki isegi joogitops või kotike. Kuigi t-särgid ja üleüldse reklaamrõivad on oma firma brändi ja logo levitamiseks ühed kõige efektiivsemad vahendid, tasub teada ka seda, millised on kingituste maailma uusimad tooted ja kuidas neid enda huvides ära kasutada.
Kui tihtipeale lisatakse firmakingile kontaktandmena veebileht või QR-kood, mis inimest su ettevõtteni juhatab, siis nüüd on hakanud üha enam levima AR-il – Augmented Reality – ehk liitreaalsusel põhinevad lahendused. Sisuliselt tähendab see, et kingitust on võimalik eraldiseisva äpi abil “elama” panna ja seeläbi oma ettevõtet kliendile tutvustada.
AR-toodete kõrval on praegusel ajal levinud ka igasugused IoT- (eesti k asjade internet või nutistu) tooted, mis ühenduvad internetti juhtmevabalt ning mille abil on seeläbi võimalik internetiga ühendada asju, mis muidu selle kaudu suhelda ei saaks.
Esialgu võivad sellised tooted tunduda isegi liialt futuristlikud: näiteks kahvel, mis väriseb, kui sellega liiga kiiresti süüa. Samuti mõõdab kahvel iga toidukorra kestvust ja mitu kahvlitäit selle aja jooksul süüakse ning hiljem on võimalik kahvli kogutud andmete ja sellega kaasas oleva treeningprogrammi abil oma söömisharjumusi parandada. Äge, kas pole?
Teine säärane nutikas toode on IoT adapter, mille abil on võimalik pea iga kodumasin kaugjuhtimise abil nutikamaks muuta. Ühenda adapter elektroonikaseadme, näiteks lambiga, ning saad läbi rakenduse selle elektritarbimist reguleerida ja näha. Sedasi on võimalik näiteks kogu koduelektroonika kodust lahkudes välja lülitada ja igasuguste seadmete elektritarbimist nädala või kuu lõikes jälgida.
Eriti eksklusiivsete ja personaalsete kingiideede jaoks on võimalik kasutada ka 3D printerit, millega võib välja printida näiteks firma logoga hõbedast ehteid või midagi täiesti uut – piiriks on sinu kujutlusvõime.
Kindlasti ei tasu nutikate lahenduste kõrvalt unustada ära käsitööd ja taaskasutatavatest või biolagunevast materjalist kingitusi, mis vastavalt sihtrühmale võivad just sinu ettevõtte jaoks õige valik olla. Kõik sõltub sellest, millist sõnumit soovid oma kingitustega edasi anda.
Firmakingituste kohta saad lähemalt lugeda siit ning laia tootevalikuga tutvuda juba Logo.ee kodulehel, kust saad alati ja kiirelt ka personaalset nõu.
- Uued firmakingituste trendid 2019. aastal
- Kuidas reklaamkingitustega maailma päästa?
- Kuidas valida reklaamkingitus, mida palju kasutatakse ja märgatakse
- Nipp, mis aitab reklaamkingituste tellimisel säästa aega ja raha
- Miks on igal ettevõttel vaja töötajate kingituste programm?
- Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust?
- Miks iga ettevõtja peaks rohkem kasutama ärikingitusi?