Turundusmeilide disain: mis on moes?

Turundusmeilide disaini parandamine on miski, mis turundajate käed alati töös hoiab – e-kirjad peavad olema ilusad, professionaalsed ja haaravad, kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand.

Oleme analüüsinud mitmeid turundusmeile ja on selge, et turundajate seas on tekkinud populaarsemad disainitrendid, mille poole e-kirju luues kaldutakse. Järgnevalt heidame neist mõningatele pilgu. 

Pastelsed värvid turundusmeilides

Oleme avastanud, et viimasel ajal kasutatakse paljudes turunduse e-kirjades pastelseid toone. Need esinevad tihti taustavärvidena või päises asuval bänneril. Mis on pastelsed värvid? Canva kirjeldab pastellvärve kahvatute värvitoonidena, kus originaaltooniga on segatud suur kogus valget. Enamasti on tegemist pehmete ja heledate värvidega. 

Pastelseid värve seostatakse selliste positiivsete emotsioonidega nagu rahulikkus ja kergus, lisaks ka suve ning kevadega. Paistab, et paljud turundajad on otsustanud oma e-kirjadega just neid emotsioone edasi anda. Järgnevalt ka mõned näited.

Aeg tumedad värvid omaks võtta

Kui paljud turundajad on otsustanud heledate toonide ja pastellvärvide kasuks, lisavad teised julgelt oma e-kirjadele just tumedaid värve. Tumedad taustavärvid on väga head kontrasti loomiseks või konkreetse disainielemendi rõhutamiseks. 

Tuleb aga tähele panna, et kui e-kiri on liiga tume või vähese kontrastiga, väheneb selle ligipääsetavus ja loetavus. Oleme leidnud mõned huvitavad näited Apple’lt ja Adobe Creative Cloudilt. Apple’i turundusmeil on valdavalt tume – kogu e-kirjas on kasutatud tumedat tausta. Ka kuvatav iPhone on must. Kontrasti saavutamiseks kasutatakse valget teksti. 

Apple’i e-kirja tume kujundus. Kogu e-kiri leitav Really Good Emails lehel.

Adobe Creative Cloud kasutab päises tumedat taustavärvi, mis on hea otsus, kuna selline valik haakub e-kirja eesmärgiga. Tegemist on musta reede turundusmeiliga, seega on must bänner igati asjakohane.

Adobe Creative Cloudi musta reede e-kiri. Kogu e-kiri leitav Really Good Emails lehel.

Geomeetrilised kujundid: värvilised ja lõbusad

Nüüd viskame pilgu disainidele, mis kasutavad geomeetrilisi kujundeid. Neid täiendavad enamasti erksad ja elavad värvid. Järgnevalt mõned suurepärased näited geomeetriliste kujundite kasutamisest e-kirjades.  

Headspace’i e-kirjas on neid ohtralt – nad on värvilised ja rõõmsad! Teises näites Thinkificult, on kujundid ja värvid toodud päisesse – taaskord –  rõõmu tekitamiseks. Lisades pealkirja “Lase peol alata!”, ongi loodud tõeliselt haarav kombinatsioon. 

Fotograafia on endiselt populaarne, kuid uues võtmes

Paljud turundusmeilid sisaldavad tugeva sõnumiga fotograafiat. Oleme aga märganud, et järjest populaarsemaks on saanud pildid, kus kujutatakse inimeste kehasid sellisena, nagu nad on.

Naturaalsed kehad ilma Photoshopita murravad viimaks kauaaegseid ilustandardeid. Girlfriend collective’i e-kiri on siinkohal ideaalne näide! 

Girlfriend collective e-kiri. Leitav Really Good Emails lehel.

Pandeemia ajal on maad võtnud ka järgmine huvitav trend – e-kirjades kasutatakse pigem üksikuid inimesi kui paare või gruppe kujutavaid pilte. Mõned turundajad on trendi isegi sammukese kaugemale viinud ja lisanud pildid maske kandvatest inimestest. 

Starbucksi e-kiri. Leitav Really Good Emails lehel.

Katsetused tüpograafiaga

Tegemist on äärmiselt meelelahutusliku trendiga. Oleme leidnud mitmeid e-kirju, kus tüpograafiat on geniaalselt ära kasutatud. Hästi planeeritud ja loominguline tüpograafia ning fondid lisavad e-kirjale põnevust ja tõmbavad tähelepanu. 

Viska pilk alltoodud e-kirjadele. “National avocado day”, kus “o” on asendatud avokaadoga – väga leidlik! Kuigi tihtipeale on keerukas luua head tüpograafiat, mille lugemine on endiselt lihtne, on selle e-kirjaga naelapea pihta löödud. Howler Brothersi e-kiri on samuti suurepärane näide targast tüpograafiast – bambuspulkadest tehtud tähed kutsuvad lugeja “TIKI TIME’le”.

Kõrgema taseme animeeritud GIF-id

Lõpetuseks tahame välja tuua turundusmeilide jaoks loodud animeeritud pildid. Ettevõtted muutuvad e-kirjas kasutatavate animatsioonide loomisel järjest loomingulisemaks. Animeeritud GIF-id tõmbavad kindla peale tähelepanu ja muudavad e-kirja oluliselt haaravamaks.

Paraku ei ole animeeritud GIF-ide kuvamine kõigis seadmetes ja e-posti programmides võimalik. Seetõttu pead enne nende kasutamist kindel olema, et kõige olulisem info on esmases vaates kuvatud, kuna seda näevad kõik sinu lugejad. Leidsime sinu jaoks mõned fantastilised näited!

Carhartt WIP e-kiri. Leitav Really Good Emails lehel.

Turundusmeilides võidutseb loomingulisus

Oleme nüüdseks toonud välja mitmed populaarsemad e-kirja disainitrendid ja julgeme kindlalt väita, et turundusmeilid muutuvad järjest loomingulisemaks, ilusamaks ja haaravamaks. Turundajad on kujundamisel muutunud leidlikumaks ja julgemaks, rikkudes traditsioonilisi reegleid ning püüdes kirja saajaid edukamalt kõnetada.

Loodame, et need e-kirjade näited inspireerivad turundusmeilide koostamisel rohkem loomingulisust kasutama. Valides e-maili turunduse platvormi nagu Smaily, võid oma kujutlusvõimel uudiskirju luues vabalt lennata lasta. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.