Bolt palkab sel aastal rohkem kui 1000 inimest, sealhulgas 200 arendajat

Rahvusvaheliselt eduka Bolti nimi ei tähista enam ammu pelgalt sõidujagamisteenust. Täna võib Bolti nime lisaks sõidujagamisele seostada ka toidu kojuveo ja elektriliste tõukeratastega.

Lisaks on ettevõttes käsil uute teenuste ja toodete arendamine ning olemasolevate üha paremaks muutmine. Firma arendusjuhi Toomas Römeri sõnul on siiski endiselt väga levinud, et neid tuntakse ainult “selle taksoäpina”.

“Paljud inimesed ei teadvusta, et sõidujagamise kõrval on meil veel kaks ärisuunda: elektriliste tõukerataste ja jalgrataste rent ning toidu tellimise teenus. Tõukeratastest ollakse linnapildis väga teadlikud, aga paljud inimesed ei tea, et meie tõukerattad on majasiseselt disaininud ning toodetud.

Kõik nendega seonduvad süsteemid on meie tehtud, alates sellest, et neil rattad all oleks, kuni selleni, et sõit süsteemi kirja läheb ja neid rentimiseks lahti lukustada saab,” rääkis ta.

Geenius uuris Römerilt, millised on firma praegused ja tulevased väljakutsed ning miks neil nii palju uusi töötajaid vaja on.

Üle-eelmine aasta tulite turule enda toidukulleri teenusega Bolt Food ning eelmisel aastal vallutasid tänavad elektritõukerattad. Millised on teie igapäevased väljakutsed?

Me kasvame kõikides nendes vertikaalides tohutu kiirusega. See tähendab, et meil on kogu aeg väga palju teha. Kui me kujutame sõidujagamist ette, tuleb mõelda sellele, missugused telefonid inimestel on – kellel Apple, kellel Android –, aga samuti ka kes on sõitja ja kes on sõidujagaja. See tähendab, et juba äppe on palju. Toidukulleri teenusest rääkimata, seal on lisaks kullerile ja lõppkliendile ka restoran ehk rakendusi on veel rohkem.

Mõeldes nüüd väljakutsetele, siis üks oluline aspekt on kindlasti andmete liiklus ja nende hulk, mis meie platvormidelt läbi käib. Eelmise aasta suvel jõudsime nii kaugele, et meil on juba petabaidi jagu andmeid.

Meie backend teenindab umbes 120 000 päringut sekundis ja me tahame teha seda automatiseeritult ja kuluefektiivselt. See on kindlasti ka üks erinevus Boltil paljude teiste Eesti ettevõtetega. Kui sageli võib mõnes teises IT firmas kirjutada mingi asja valmis, ilma, et oleks vaja seda optimeerida, siis meil on iga uue lahenduse puhul oluline, et see toimiks ka miljonite kasutajatega.

Mis on praegu Boltil käsil? Mis vajab edasi arenemist, kuhu laienemist?

Arendame pidevalt olemasolevaid teenuseid edasi, et need oleksid veelgi kiiremad, mugavamad ja efektiivsemad. Samuti töötame mitmete uute projektide kallal. Niivõrd kiire kasvuga ettevõttes on, nagu arvata võib, pidevalt kuskil midagi põlemas.

Teine suur osa, mis samuti välja ei paista, on muidugi andmeteaduse pool. Kuna andmeid on nii palju, siis selleks, et neist sotti saada ja nende põhjal häid otsuseid teha, on meil väga tugev andmeteadlaste meeskond.

Andmeteadlased tegelevad kõigega alates masinõppe algoritmidest kuni selleni, et andmetest mingisugune teadmine genereerida. Kui sul on väga palju andmeid, siis üks asi on neist nn väärtus ehk teadmine kätte saada aeglaselt, hoopis teine asi on seda teha kiiresti. Meil kipub pigem kiire olema.

Kõige suurem arendusressurss läheb olemasolevate toodete ja teenuste parendamisse, optimeerimisse ja skaleerimisse. Nendeks võivad olla uued rakendusesisesed lahendused lõpptarbijatele, backendi andmebaaside optimeerimine või fraud reeglite peale tulemine ja siis nende rakendamine.

Kiire kasvu puhul saab tegeleda huvitavate probleemidega, kus näiteks mõni andmebaas on kasvanud nii suureks, et nende terabaitide taastamine oleks üüratult ajakallis ja vaja on parem lahendus mõelda välja. Või siis näiteks on meil piisavalt andmepunkte mõne geolokatsiooni kohta, mistõttu meie teame, et seal on autotee ja Google Maps veel ei tea.

Muidugi meil on ka mitmeid tiime, kes tegelevad uute projektidega, millest me ei olegi veel avalikult rääkinud.

Otsite uute töötajate osas ka hulgaliselt arendajaid. Millega nad Boltis tegelema peaksid?

Tõsi, arendusmeeskonda on sel aastal plaan lisada tubli 200 või enam inimest. Tarkvaraarendusest rääkides pole sellist positsiooni, kuhu me uusi inimesi ei otsi. Olgu nad arendajad, andmebaasi inimesed, front- ja back-end, full-stack, mobile või tiimijuhid. 

Peamised tehnoloogiad on meil Typescript ja Node.js, näpuotsaga Javat ning kogu asjade jooksutamise osas on võtmesõnad Amazon Web Services, Vitess ja üha rohkem Nomad ja Kubernetes. Me kasutame mikroteenuste arhitektuuri, mis võimaldab lihtsamalt isoleerida teenuseid teineteisest nii arenduses kui ka produktsioonis jookustades.

Palkamas oleme kõikidesse tiimidesse ja kõikides meie arenduskeskustes Tallinnas, Tartus, Bukarestis ja Varssavis. Täpsem info pakkumiste kohta on siin

Teil on ettevõttes juba täna tublisti üle tuhande inimese tööl. Nüüd tuleb neid sadu juurde. Kuidas nii suures ettevõttes sissesulandumisega lood on?

See on omaette kogemus töötada ettevõttes, mis on säärases kasvufaasis, kus kõik läheb üles, aga samal ajal põleb. Kui üks hetk on ettevõttes 1400 inimest, läheb veidi aega mööda ja meid on 1800, siis see on väga huvitav ja lõbus keskkond inimestele, kes ootavadki iga päev uut põnevust. Sel aastal palkame kokku 1000 inimest.

Uute inimeste sisseelamine ehk onboarding on meil mitmetasandiline ja algab paljudel juhtudel Eestisse kolimisega, milles oleme uuele töötajatele toeks nii nõu kui jõuga. Kogu ümber asumise protsess on väga personaalne, arvestades konkreetse inimese vajadusi ja ajaraame. 

Kõik uued töötajad peavad ennast oodatuna tundma esimesest päevast alates, kus neile tutvustatakse tiimi, töökohta ja -vahendeid ning antakse üle Bolti uue töötaja kingipakett. Iga nädal toimuvad uutele töötajatele suunatud videokõned ning kord kuus on kõik uued alustajad oodatud osalema kahepäevases globaalses sisseelamisprogrammis, kus Bolti sünnilugu jagab nii Markus Villig kui kõik meie erinevate divisjonide juhid. Lisaks üldisele programmile on igale inimesele koostatud personaalne sisseelamisprogramm ja/või tiimi ning divisjonipõhine sisseelamiskoolitus.

Ja kui sellest jääb veel väheks, siis võib iga uustulnuk ennast leida süsteemi poolt juhuslikult paari pandud kohvi-kohtingult, et spontaanselt erinevate inimestega tutvuda.

Hea palk ja toredad hüved ei ole IT-sektoris enam midagi eriti mainimisväärset. Miks sulle Boltis väärtuspakkumisest kõrvale vaadates töötada meeldib?

Kui ma ise mõtlen arendaja vaatevinklist, et kuhu tööle minna, siis Bolti kasuks räägivad kindlasti need tehnilised väljakutsed, mis tulenevalt sellest, et teenused on niivõrd populaarsed ja kasutajate hulk on üüratu. Ja seda kõike saab arendada ja suunata otse Eestist!

Arendusele mõeldes on väga väljakutsuv ka see, et arendusmeeskonnad mitte ainult ei arenda teenuseid vaid ka hoolitsevad selle eest, et nad live süsteemis efektiivselt jookseksid. Kui keegi loob uue teenuse või arenduse, siis see arendusmeeskond ise jälgib selle sisemisi mõõdikuid, et kuidas tal läheb, kuidas ta skaleerib ja kõike muud sarnast.

Meie jaoks on oluline, et ka suures ettevõttes tunneks igaüks oma panust, et tiim saaks ja käiks läbi ning inimestel oleks ka lõbus tööle tulla. Need väljakutsed ja mastaabid, millega tegeleme, annavad igaühele võimaluse eneseteostuseks ja õppimiseks, samuti olla juures toodete täitsa nullist üles ehitamisel ja edasiarendamisel.

Üksikindiviidi tasandil tunnevad paljud meie inimesed rõõmu sellest, et nad saavad mõjutada teenuseid, mida kümned miljonid inimesed üle maailma kasutavad. Kui sulle meie teenused meeldivad siis siin on ainuõige koht, kus seda kõike paremaks teha. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.