Äsja emaks saanud Helen Adamson ütleb otse, mis teda meie liikluses ärritab

Helen Adamson ja Citroën C5 XFoto: Erakogu

Pereterapeudi ja sisulooja Helen Adamsoni jaoks on auto justkui pereliige, kellega tekib emotsionaalne side. Ta on kiire, ent hoolas juht, keda hirmutavad ebakindlad või liiga enesekindlad juhid. Autosse peab mahtuma kogu ta kasvav pere, mistõttu sõidab ta praegu Citroën C5 X-iga.

Iseloomusta ennast autojuhina.

Ma pean nentima, et olen pigem närviline ja kiire autojuht. Mitte, et ma seadust rikuks, kuid olen maksimaalselt efektiivne. Samas pean end ka väga tähelepanelikuks ja hoolsaks ja jälgin kogu aeg minu ümber toimuvat.

Load tegin ma Võrus, aga esimese auto ostsin siis, kui juba Tallinnas elasin. Ja pea 15 aastat sõitsin peamiselt Tallinna tänavatel, kuniks paar aastat tagasi Tartusse kolisin. See Tallinnas elatud aeg on kindlasti mõjutanud minu autojuhtimise stiili, kuna pealinna liiklus erineb päris palju aeglasest ja kulgevast Tartu liiklusest.

Juhina iseloomustab mind ka asjaolu, et ma ei kuula autos muusikat. Nii jõuavad kõiksugused ümbritsevad hääled minuni väga kiirelt ja saan nendele kohe reageerida. Samamoodi märkan ma teel ka kõiksuguseid loomakesi, olgu selleks konnad või suuremad tegelased teepervedel.

Citroën C5 X on väga ruumikas, kuhu mahutab kogu pere jaoks vajalikud asjad sisse.Foto: Citroën

Kui sageli sa autoroolis närvi lähed? Mis sind kõige enam ärritab?

Nagu ütlesin, siis olen tõesti pigem närviline autojuht. Tartus sõites lähen sageli närvi. Kõige rohkem ärritavad mind autojuhid, kes ei jälgi, mis ümberringi toimub. Tartus on minu jaoks müstika, kui aeglane liiklus on. Näiteks on ette tulnud, et mitte kedagi ei ole ringteel, aga minu ees olev autojuht jääb ikkagi seisma või pidurdatakse rohelise fooritule ees jne. See on minu jaoks liikluse põhjendamatu pidurdamine.

See tekitab ka küsimuse, kas need juhid on roolis ebakindlad? See hirmutab mind, kuna minu teadmised ütlevad, et ebakindla juhi närvisüsteem võib olla sümpaatikuses ja ta ei pruugi liikluses toimuvale piisavalt adekvaatselt reageerida. Näiteks teeb ohtlikke manöövreid, kuna tajub ohtu, kus seda pole. Ja mulle on jäänud tunne, et Tartus leidub ebakindlaid juhte rohkem, kes igapäevaselt ehk liikluses ei osale ja see hirmutab mind. Hetkel eriti, kui sõidame lapsega, on ka minu ohutunne kõrgendatud, seega jälgin eriti hoolsalt, teiste juhtide sõidustiili, kui keegi hakkab teise ritta kalduma aga suunda ei näita jne.

Ma ise olen seda tüüpi juht, kes laseb alati teisi autosid vahele. Võin küll närvi minna aga see ei tähenda, et ma viisakas poleks. Ja minu närvi minemine ei tähenda kindlasti liiklusraevu.. Pigem ootan ka teistelt liiklejatelt samasugust viisakust. See on üks põhjuseid, miks mulle meeldib Soome liiklus, kus see nn tõmbluku süsteem töötab väga hästi. Eestis võiks see tunduvalt efektiivsem olla, kuid inimesed kipuvad pigem oma õigust taga ajama. See on natuke tobe.

Milline oli sinu esimene auto?

Minu kõige esimene auto oli Volkswageni põrnikas, mille ostsin pruugituna Saksamaalt. Auto ei olnud odav, maksis omal ajal 170 000 krooni. Ja kui sellega tegin kõksu, mille pärast tuli auto esiosa üle värvida, siis selgus, et auto oli tegelikult kokku pandud kolmest erinevast autost. Kuna ostsin selle pealtnäha usaldusväärsete vahendajate käest, siis oli pettumus päris suur, kui see jama välja tuli.

Helen hindab väga võimalust autot distantsilt käivitada. Kui väljas paukus pakane, oli võimalus auto varem sooja panna ning sai kohe sooja autosse istuda.Foto: Erakogu

Mida märkad auto juures kõige esimesena?

Mina olen visuaalne inimene, mistõttu välimus on minu jaoks olulisel kohal. Kui mul Citroëniga koostöö algas, siis olin veidi skeptiline. Kujutasin ette, et Citroën on selline soodsama hinnaklassi auto, kus on palju plastikut ning sõidukogemus ja -mugavus ei kannata kriitikat.

Ja nüüd, kui sõidan juba kolmanda Citroëniga, julgen öelda, et mu eelarvamused on osutunud täiesti valedeks. Citroën on sõidumugavuse poolest kohati tunduvalt parem kui näiteks Lexuse luksusauto, mis mul varem oli.

Minul tekib autoga emotsionaalne side, sest auto on sisuliselt nagu pereliige, kus veedetakse palju aega. Ma iga kord nutan, kui olen pidanud oma eelmisest Citroëni mudelist loobuma, et uut mudelit katsetada.

Oled nüüd mõnda aega sõitnud Citroën C5 X-iga. Milline on senine emotsioon ning kuidas mudel sinu elustiiliga sobib?

Enne C5 X-i sõitsin C5 Aircrossiga. Kui auto ära vahetasin, siis esialgu tundsin, et Aircross meeldis mulle rohkem – selle istmete mugavus oli maailma tipptase, nagu oleksin tugitoolis istunud.

Kuid üsna kiiresti hakkas aga C5 X mulle rohkem meeldima. Esiteks on tegemist hübriidiga, mis tähendab, et saan rohkem sõite elektrimootori abil teha. Tänu elektrimootorile on auto ka veel vaiksem ja kiirem. Rääkimata kõiksugustest mugavusfunktsioonidest, näiteks juhtmevaba teledonilaadimine ning mirror screening, aga ka roolisoojendus.

Muidugi on oluline ka ruumikus, kuna autosse tuleb mahutada nüüd ka lapsevanker ja turvahäll – siin sellega probleemi ei ole. Tegelikult on kõik Citroënid olnud väga ruumikad.

Ja muidugi see must värv, mis mu C5 X-il on. Silm kohe puhkab. Öeldakse, et oled teinud õige valiku, kui lähed poodi ja vaatad parklas seisva auto poole tagasi. Seda juhtub mul siiani.

Helen näeb Citroëni roolis kõige enam mõnd noort peret või tegusat inimest, kel on vaja palju ringi sõita ja hindab seejuures mugavust.Foto: Citroën

Kuidas hindad Citroëni sõidu- ja kasutusomadusi?

Kõige enam on mind üllatanud see, kui kiire ta on. Ta läheb väga hästi edasi ning ei jäta hätta, kui on vaja möödasõite teha.

Minust on aastate jooksul saanud väga suur Citroëni austaja, kuna auto juures on nii palju rõhku pandud pisidetailidele. Menüü kasutusmugavus ja roolisoojendus – need on minu jaoks hästi tähtsad. Palju mugavaid lisasid, näiteks peatuge saab erinevates suundades sättida, mis on väga oluline ja mõnus funktsioon. Rääkimata tõesti mugavatest istmetest.

Ja Citroëni rakendus, millega saab autot distantsilt käivitada. Talvel on see maailma parim asi. Kui väljas paukus pakane, oli võimalus auto varem sooja panna ning sai kohe sooja autosse istuda.

Kas sulle meeldib autos kuulata muusikat või podcast’e? Milline on sinu go-to-laul autoroolis? Või siis podcast, mida kõige meelsamini kuulad?

See võib tulla üllatusena, aga nagu mainisin, siis ma ei kuula autos väga midagi. Vahel harva tõesti muusikat ja kõige rohkem vast Beyoncéd, kes on üks mu lemmikartist. Tõeline hea tuju tekitaja on ka Queeni “Don’t stop me now”. Podcast’e ma ka väga ei kuula, kui, siis pigem midagi, mis on seotud minu eriala ehk pereteraapiaga.

Kellele sinu hinnangul võiks Citroën C5 X kõige paremini sobida?

Ma arvan, et siin ei saa piirangut panna. Ma võib-olla näen siin roolis kõige enam mõnd noort peret või noort tegusat inimest, kellel on vaja palju ringi sõita ja kes hindab lisafunktsioone ja mugavust.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.