Sõit nagu multifilmis: Citroën leidis nipi sõiduelamuse parandamiseks!

Citroën istmel leiab igaüks endale sobiva asendi.Foto: Citroën

Citroën on oma mudelite juures rõhunud alati sellele, et sõit oleks mugav. Selleks loodi vedrustus, mis tekitab tunde, justkui oleksid sattunud multikasse Aladdini lendavale vaibale.

Iseenesest ei ole üllatav, et Citroën sellise käigu ette võttis. Prantsuse autotootja on üks väheseid, kes on juba enam kui 100 aastat olnud mugava sõiduauto arendamises esirinnas, jättes teadlikult tähele panemata konkurentide püüded olla sportlik ja jäik. 

Mugavuse viib kõrgemale tasandile uudne tehnoloogia

Näiteks Citroëni C5 X-i pistikhübriidversioonil on Citroëni Advanced Comfort® aktiivne vedrustus, mis ühendab endas Progressive Hydraulic Cushions®-tehnoloogia ja aktiivvedrustus. See muudab sõidu mugavaks ja pehmeks, ei pea kartma sedagi, et mõnest konarusest üle sõites kohvitops käest lendab.

Maagilise lendava vaiba tunnetuse saamiseks kasutab Citroën uuenduslikku hüdraulilist süsteemi kõigil neljal rattal. See tähendab, et iga ratta vedrustust seadistatakse vastavalt teetingimustele pehmemaks või jäigemaks. 

Lööke ja konarusi summutava süsteemi aluseks on rida kahaneva suurusega auke amortisaatori tipus. Mida tugevam on sisselöök, seda väiksemast august peab hüdroõli läbi pääsema ja süsteem püsib küllaltki jäik ning juht tunneb end roolis endiselt hästi.

Auto vedrustusele on lisatud nii ESP andurid, kui ka vertikaalse asendi ja rataste kiiruse andurid, mis annavad saadud info juhtarvutile, kus analüüsitakse auto kere liikumist ja sõidurütmi. Selle tulemusena määratakse pidevalt kõikidele reisijatele maksimaalset mugavust pakkuv seadistus.

Aktiivvedrustus ongi salasõna, mis tekitab sirgel teel lendava vaiba tunnet ning pakub kurvides täpset juhitavust. Sõidumugavuse tagamiseks koosneb Citroëni eksklusiivne innovaatiline vedrustus amordist, vedrust ja kahest õhksummutist, mis asendavad tavapäraseid mehhaanilisi summuteid. Tänu õhksummutite kasutamisele on võimalik luua Citroënile omane “lendava vaiba” efekt ehk tunne, justkui hõljuks auto ebatasase teepinna kohal.

Citroëni istmed on laiad ja mugavad.Foto: Citroën

Hõljud soovitud sihtpunkti

Lisapehmendusega vedrustus, mis neelab võrdselt nii suuri kui ka väikeseid konarusi, pakub suurepärast sõidumugavust. Autoroolis olles tekib tunne, justkui hõljuksid tee kohal – nagu lendaval vaibal, muidugi kui oskad sellist sõitu ette kujutada. Samal ajal tagab auto erakordse toe ja dünaamika.

Kui sattuda praegu, mil kõik teekonarused on lume alt välja sulanud, Citroëniga veel kevadist hooldust mitte saanud kruusateele, on “lendaval vaibal” sõitmise tunne eriti tugev. Vedrustus on võimeline tasandama kõik konarused ning viima sõitjad justkui hõljudes soovitud sihtpunkti.

Tunne nagu istuksid kõrgemal

Jah, pehme veermik viitab sellele, et auto õõtsub veidi rohkem kui mõni sportlikum auto, ent selline eristumine võib olla hoopis positiivne, kuna juhitavuse arvelt pole insenerid järeleandmisi teinud.

Pehme vedrustus jätab sõitjatele sageli mulje, nagu istuksid nad tunduvalt kõrgemas autos, kui see tegelikult on. See ülim mugavus teeb silmad ette nii mõnelegi teisele sama klassi sõidukile.

Citroëni armastatakse ka ülimugavate istmete pärast. Autos kasutatavad Advanced Comfort istmed on mugavuse etaloniks ning tekitavad autosolijail tunde, nagu oleksid oma koduses elutoas.

Sõidu- ja istumismugavuse loovad eriti tihe kangas ja tugeva struktuuriga vaht, mis tagavad, et juht tunneb end ka pärast kõige pikemaid sõite värskena. Laiad ja kutsuvad Advanced Comfort® istmed on valmistatud erilisest 15 mm paksusest tugevdatud vahust ja nende välimus ja mugavus lausa kutsuvad sinna istuma. Ja kes teab, võib-olla ei tahagi enam pärast autost lahkuda.

Justkui tugitoolina mõjuvad istmed pakuvad soovitud kindlust ja isoleerib sõitjad teemürast ja teedel leiduvatest konarustest. Rääkimata sellest, et eksta mõnusa tunde tagab veel võimalus lülitada esiistmetel sisse massaažifunktsioon ning ruumikatel tagaistmetel kasutada istmesoojendust.

Seega võid kevadel sõita metsa värsket õhku hingama ka mööda sellist teed, kuhu iga autoga ehk minna ei tahaks, kuna tohutud konarused seal raputaksid sisikonna paigast. Citroëniga midagi taolist kartma ei pea.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.