Elisa blogi

Kuidas Starmani tehnik boamaoga kohtus ja teisi vahvaid lugusid nende igapäevatööst

Starmani tehnikust sai juuli alguses päevapealt ühisettevõtte kõige populaarsem mees, sest tuhanded kliendid üle Eesti ootasid Kanal2 ja TV3 pildi tagasitoomist telerisse.

Tihedate tööpäevade jooksul juhtus imekspandavaid lugusid, kus tehnik kohtus koridoris jalatsikapi taha peitu pugenud boamaoga või tuli hoopistükkis laepirn välja vahetada. Kolm päeva lemmikseebikata läbi ajanud proua kostitas tehnikut aga tugeva tänukallistusega.

Sõit-sõit-sõit

Tehnikute piirkonnajuhi Ahti Siirandi sõnul ilmestasid välisvõrgu tehnikute (nii kutsutakse neid Starmanis) päevasid juulis ja augustis kõige paremini sõnad sõit-sõit-sõit.

“Need kaks kuud olid meeste jaoks ääretult intensiivsed. Tuli sõita punktist A punkti B ning neid punkte oli väga palju. Sõitmist üle Eesti jagus ohtrasti ja see tegi tööpäevad tihedaks,” räägib Siirand.
Töö iseloom on Ahti sõnul nii mõneski kohas suhteliselt lihtsakoeline.

“Jõuad kliendi juurde, installeerid digiboksi ja kanalid ning sõidad järgmisse kohta. Digiboksi kasutamine on klientide jaoks üldjuhul tuttav, sest vabalevi kanalid digitaliseeriti aastaid tagasi ning kliendid on saanud boksi kasutamist juba nii mõnedki aastad harjutada,” tõdeb Ahti.

Muidugi tuleb ka oluliselt keerulisemaid lahendusvajadusi ette. Keerulisemates kohtades, kus televisiooni või mobiilse interneti levi on nõrgemad, tuleb paigaldada antenn või korrastada antennivõrku.
“On tulnud ette juhtumeid, kus oleme pidanud ka kliendi juures käima mitu korda, kuna töö on olnud nii mahukas või on antud piirkonnas olnud palju häireid,” räägib Ahti.

Telepilt sai korda tehtud ka praamis

Läänepiirkonna Starmani tehnik Rene meenutab, et sel suvel käis ta Kanal2 ja TV3 telepilti tagasi toomas lausa Manilaiul.

“Möödaminnes tegin ka Kihvu Virve nimelisel praamil telepildi korda,” muigab Rene. “Praami personal pöördus minu poole otse ning kuna viga ei olnud eriti suur, siis aitasin meeleldi.”
Kapi taga boamaoga pole Rene kohtunud, kuid hiljuti päästis äkkpidurdus ühe boamao elu, kes Mustamäel sõiduteel ringi uitas.

“Õnneks tormas kohale just ka boamao omanik ning tiris 1,5 meetrise eluka sõiduteelt minema …,” räägib Rene. Ja ka see juhtum, kus tehnik hakkas kliendi juurest lahkudes jalatseid jalga panema ja kapi tagant piilus välja boamadu, juhtus päriselt.

Tehnik Sten sattus aga suvel kliendi juurde, kelle asukohta GPS väga täpselt ei näidanudki.

“Sõitsin ümber põldude, kuid kusagil polnud teeotsa, kust kliendi majani keerata. Google Maps soovitas auto põllu äärde jätta ning jala 1,5 km üle põllu kõndida,” jutustab Sten. “Kui kliendile helistasin, siis tema soovitus oli lihtne: otsi põllu peal üles traktori jäljed ja kima üle viljapõllu. Mõeldud-tehtud ta saigi. Kui kohale jõudsin oli tädikene pisarates, aitas autoukse lahti teha ja tiris mind kättpidi ruttu tuppa. Põhjus oli väga lihtne ja mõistetav, kümne minuti pärast oli algamas tema lemmikseebikas ning kolm päeva oli juba vahele jäänud. Panin ruttu mooduli telerisse ja kanalid olidki olemas. Proua oli nii õnnelik ja kallistas, see oli hetk, kus tundsin, et minu tööd hinnatakse ja meid tõesti vajatakse.”

Ühel tehnikul tuli aga majapidamises ära vahetada elektripirn.

“Kuna tuba oli pime ja oli vaja ka leping sõlmida, siis oli elektripirni vahetus niiehknaa hädavajalik,” muigab tehnik.

Kas lahkust jagub rohkem maale või linna?

“Seda, kas maa- või linnainimesed on lahkemad ja tänulikumad, ei saagi niimoodi välja tuua,” ütleb Ahti. “Pigem tekib tänulikkus sellest, kui klient saab rohkem kui ta küsib ning sel juhul tuleb tehnikule rohkesti tänu.”

Ahti sõnul on vahel vau-efekt kerge tekkima.

“Digiboks saab paika, kanalid installeeritud ja kui klient vajutab pulti ja pilt tulebki ette, siis ongi kohe suur rõõm ja klient ütleb vau,“ naerab Ahti.

“Meid üldjuhul võetakse ikka alati sõbralikult vastu ja seda kindlal põhjusel, sest meid oodatakse kui oma ala spetsialiste. Klient teab, et tuleb inimene, kes teeb asja korda. Et loome talle võimaluse, mida ta soovib,” kirjeldavad Starmani ja Elisa tehnikud sooja vastuvõttu kodudes.

Vahel on siiski ette tulnud ka seda, et koer on aias meest säärest sakutanud. Selle vältimiseks ootavad tehnikud autos või aia taga, kuni peremees või – naine on koera kuuti või tuppa kinni pannud.
Ja muidugi pakuvad tänulikud kliendid tehnikule tassi kohvi ning tahavad kaasa anda kommi, šokolaadi, moosipurke, pajakindaid, tikitud ja heegeldatud köögirätikuid, taskulampe, elulooraamatuid ja nii edasi. Ühel tehnikul on kodus villased sokid, mis on kingitus Kihnu Virvelt endalt.

Ahti hindab oma tehnikuid väga.

“Tehnik on ettevõtte esindaja, kellel peavad olema põhjalikud teadmised teenustest. Hakkama ei saa ilma väga hea suhtlemisoskuseta, ilma selleta pole see töö võimalik. Tehnik peab kliendiga kohapeal läbirääkimisi, pakub välja lahendused ning annab kogu aeg selgitusi, mida ja milleks ta teeb. Ei saa ju hakata uut kaablit vedama, kui klient pole aru saanud, miks seda vaja läheb,” selgitab Ahti.

Peamine motivaator on õnnelik klient

Suure töökoormuse juures on peamine motivaator õnnelik klient ja õnnelik tööandja ning teadmine, et rohkem vaeva, toob ka suurema tasu.

“Meie mehed on oma ala profid ja teavad, mida nad teevad ning ka Starman ja Elisa tööandjana oskavad seda hinnata. Mehed said oma tööd suvekuudel niivõrd hästi teha ka tänu kogu Starmani ja Elisa kollektiivile. Näiteks käis Starmani kontoris pidevalt meeletu digibokside pakkimine ja lepingute ettevalmistamine ning samuti oldi nõu ja jõuga abiks erilahenduste leidmisel,” räägib Ahti. “See aeg on olnud pingeline, tööd on palju, kokku tuli paari kuuga juurde üle 20 000 ZUUMtv ja Binge kliendi. Seetõttu ongi suurepärane näha, kuivõrd hästi on sujunud koostöö eri osakondade vahel. Sellise tiimiga võib teinegi kord lahingusse minna!”

Märksõnad: ,
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.