Milliste probleemidega Elisa seadmetoe poole pöördutakse ja mida enne helistamist ise proovida?

Elisa seadmetoe poole saab arvutiabi või muude tehniliste probleemidega pöörduda igaüks, mitte ainult Elisa kliendid.

Viimase aasta jooksul on seadmetoe tiimijuhi Sigrid Ojavee sõnul nende poole pöördunud inimeste hulk kasvanud neljakordselt, mis näitab, et turul võrdlemisi uus teenus on küllaltki vajalikuks osutunud.

Seadmetugi pakub tehnilisest toest laiemat abi

Erinevalt tavalisest tehnilisest toest aitab Elisa seadmetugi ka nende seadmetega, mida sideoperaator ise ei müü.

“Tavaliselt aitab tehniline tugi enda poolt väljastatud seadmetega, aga meie aitame ka juhul, kui oled kuskilt mujalt tellinud täiesti suvalise seadme ja vajad tehnilist nõu,” rääkis Ojavee.

Kui inimene tahab oma Xiaomi külmkappi näiteks telefonirakendusega ühendada, kuid ei leia ühtki juhendit, siis Elisa seadmetoe spetsialistid ongi inimesed, kes tavapärasest keerukamate ja ebatraditsiooniliste probleemidega tegelevad.

Levinud mured: arvutite ja tahvelarvutite seadistamine ja varukoopiad

Viimase aasta jooksul on Ojavee sõnul hakanud kliendid üha enam seadmetoe poole pöörduma arvutite ja tahvelarvutitega seotud muredega.

“Karantiini ajal on vanemad inimesed pidanud rohkem üksi olema ning on endale ise või on pereliikmed muretsenud nutiseadmeid, et nad saaksid lähedastega ühenduses olla,” ütles Ojavee.

Sellest tulenevalt on seadmetugi aidanud läbi viia rohkem esmaseid installatsioone arvutitega. “Võidakse arvata, et vanemad inimesed ei hakka niikuinii uusi tehnoloogiaid kasutama, kuid tegelikult on nad meie kogemusel väga pühendunud oma seadmete õppimisse et maailmaga ühenduses olla,” rääkis seadmetoe juht.

Ojavee sõnul ei tasu arvata, et tehnilised probleemid on peamiselt vanemaealiste mure ja nooremad inimesed on automaatselt tehnika kasutamises gurud.

“Tegelikult pöördub meie poole ikkagi igas vanusegrupis inimesi. Meile võib ju olla iseenesestmõistetav, kuidas Google Meetsis mute maha võtta, aga meile on helistanud nooremaid inimesi just selle küsimusega. Mis on ka täiesti mõistetav, sest programmid ja inimesed on erinevad, ning mis ühe jaoks on lihtne, sest nad on tehnikaga rohkem kokku puutunud, võib teise jaoks esialgu müstikana tunduda.”

Samuti on olnud olukordi, kus seadmetoe poole on pöördunud näiteks matemaatikaõpetaja, kes soovib nõu valemite koostamise programmi kasutamisel. “Siis oleme jällegi ad hoc programmi seadistada ja kasutada aidanud. Meie spetsialistid on koos kliendiga kõne ajal käigu pealt õppinud sama programmi kasutama, et seeläbi kohe klienti juhendada,” sõnas Ojavee.

Liisaks eelnevale pöördutakse tihti seadmetoe poole küsimusega varukoopiate tegemise või kättesaamise kohta, eriti ilmsiks tuleb see nutitelefonidega seotud küsimustes.

“Inimesed ei mõtle tihtipeale telefoni vahetades sellele, et neil on vanas seadmes veel mingid andmed, mida nad tahaksid üle kanda. Vana telefon müüakse ära, uus saadakse kätte ja siis tullakse küsimusega, et kuidas näiteks vanad pildid kätte saada,” rääkis Ojavee.

Mida enne seadmetoele helistamist ise ära annab teha?

Varukoopiate küsimuses ei ole sageli seadmetoel midagi muud teha, kui soovitada inimesel edaspidi oma andmetest näiteks pilveteenuses koopia teha. Mida aga saab inimene enne Elisa seadmetoe poole pöördumist ise ära teha, et kogu protsess sujuvamaks muuta?

Esimese asjana soovitab Ojavee välja otsida probleemse seadme manuaal, kasutajajuhend, kuna sageli on seal olemas seadmetoe jaoks oluline info. “Väga hea on ka see, kui klient on enne meile helistamist välja uurinud oma seadme täpse mudeli nime, kuna selle järgi saab seadmetugi talle juba kiiremini täpsemat abi pakkuda,” sõnas ta.

Paljude suuremate seadmete, näiteks telerite ja lauaarvutite puhul, soovitab seadmetoe juht vaadata enne kuskile helistamist üle füüsilised ühendused.

“Ikka juhtub, et koristades tuleb kuskilt mõni kaabel lahti ja kui klient on ise põhilised asjad kontrollinud, aitab see ka spetsialistil kiiremini tema mure lahendada.”

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.