Prantsuse autotootjad Citroën ja Peugeot on tuntud nii oma sõiduautode kui ka tarbesõidukite poolest. Linnapildiski näeme palju tööasju ajavaid Berlingosid ja Partnereid. Aga kas neil autodel on ka mingi sisuline vahe või peitub erineva margi all identne sõiduvahend?
Jah, mõlemad autod jagavad sama platvormi ning neid toodetakse Hispaanias, kuid päris identsete autodega tegemist ei ole.
Kummalgi mudelil on oma margile omaseid jooni
Pakiautod ehk rahvakeeli “pirukad” on kastikujulise kerega, meenutades vana head Muhvi-autot “Naksitrallidest”. Selline kandiline kere annab maksimaalse pakiruumi, mida selliselt autolt oodatakse. Kuid ka välisilmes leidub kahel mudelil märgatavaid erinevusi.
Berlingo on disainimõjutusi saanud sõiduautodest C3 ja C3 Aircross. See tähendab suurendatud ja omanäolist esiosa, mis on osa Citroënile omasest noolekujulisest disainist.
Partneril seevastu on pigem madal esiosa horisontaalse kapotiga ja vormitud esituledega, mis muudab Peugeot’ pakiauto teiste väikeste tarbesõidukite seas omanäoliseks.
Interjööris saad kohe aru, kumma mudeliga on tegemist
Hoopis suurem erinevus torkab silma juhikohal. Berlingo juhikoht on pigem traditsiooniline – standardne rool ja selle taga asuv näidikuteplokk. Kasutajale pakutakse lihtsat ja loogilist multimeediasüsteemi koos hästi läbimõeldud kliimaseadme juhtpaneeliga, millel on lihtsasti vajutatavad nupud, mida saab hõlpsasti vajutada ka näiteks kinnastega.
Partner seevastu kasutab uuematele Peugeot’dele omast i-Cockpit® paigutust. See tähendab väikest rooliratas ning näidikuteplokki, mis asub rooliratta kohal, mitte ei ole jälgitav rooliratta vahelt. Sellise paigutusega harjumine võib võtta esialgu aega, mistõttu tasub proovisõidul sellele kindlasti tähelepanu pöörata. Uus näidikute asetus nõuab juhilt ka rohkem aega õige sõiduasendi leidmiseks, et kogu vajalik info oleks talle pidevalt nähtav.
Nii Berlingo kui Partner pakuvad ka autole ka smartphone stationit, mis on hea alternatiiv suurele ekraanile. See on siis koht, kuhu saad mugavalt paigaldada oma nutitelefoni ning kasutada sulle vajalikke navigeerimise- või muid multimeediasüsteeme.
Autosid on nii kahe- kolme- kui ka viieistmelisi
Ruumi poolest on mõlemad autod eeskujulikud – avaras salongis on piisavalt ruumi. Baasmudelitena on mõlemad autod kahe istmega, kuid on võimalik saada ka kolme istmega variant. Kolmanda istme puhul tuleb ehk mugavuses veidi järeleandmisi teha, kuid selle olemasolu võib teinekord olla väga väärtuslik täiendus.
Muidugi on olemas ka viiekohalisi autosid. Peugeot’ viiekohalised mudelid kannavad nime Team. On olemas ka juba pigem mahtuniversaalne variant – selle nimi on Peugeot Rifter. Citroëni mudelivalikus on kõik Berlingod. Mõlema mudeli elektrimootoriga variandi ette kuulub täht “e”.
Mõlemad mudelid torkavad silma panipaikade rohkusega. Partneris leidub erinevaid laekaid ja panipaiku koguni 113 liitri jagu. Ja kui rääkida pakiruumist, siis nii Partner kui Berlingo pakuvad väga praktilisi lahendusi. Mõlemal mudelil on olemas kaks erinevat lahendust. Lühematel versioonidel on kaubamahuks kas 3,3 kuupmeetrit või 3,8 kuupmeetrit (mahutab endasse kaks euroalust). Berlingo kandevõime ulatub olenevalt mudelist 667 kg-st ühe tonnini. Partneri kandevõime algab 680 kg-st ning ulatub samamoodi 1000 kg-ni.
Oma mõõtmetelt on kaubikud üsna identsed. Kaubaruumi laius on rattakoobaste vahel 1,23 m. Koorma pikkuse osas on see lühematel mudelitel 1,82 m ja pikematel mudelitel 2,17 m. Lisaks on mõlemal sõidukil mugavad laadimisvaheseinad, mis suurendavad koorma pikkust suuremate esemete vedamiseks.
Nii Berlingo kui ka Partneri mootorid on võimsad ja tõhusad. Tasub lisada, et mõlemad kaubikud on saadaval ka täiselektriliste mudelitena: e-Berlingo ja e-Partner. Sõiduulatus on mõlema auto puhul enam kui 340 kilomeetrit.
Berlingo ja Partner pakuvad oma väiksema võimsusega mootoritele ainult manuaalkäigukasti. Võimsaima mootori 130 BlueHDI jaoks pakutakse ka kaheksakäigulist automaatkäigukasti.
Berlingo ja Partneri teeb eriliseks kindlasti ka 3-astmeline regeneratiivne pidurdus, mida igal elektriautol ei kohta.
Berlingo rabab mugavusega, Partner innovaatilise juhikohaga
Kui võrrelda kaht mudelit, siis Partner torkab kohe silma oma innovaatilise tundega, millele aitab kaasa uus i-Cockpit® paigutus, mille hulka kuulub ka väike rool. Berlingo seevastu võlub oma toetavate Advanced Comfort istmete ja loomulikule sõiduasendile.
Peugeot ja Citroën pakuvad oma kaubikutele samu ohutusabilisi, mis tavaliselt leiduvad nende sõiduautodes. Standardvarustuses on juhi turvapadi (reisija-, külje- ja turvakardinad on valikulised), elektrooniline stabiilsuskontroll, veojõukontroll, nõlvalt stardiabi ja hädapidurdusabi. Kauba- ja reisijateruumi eraldab täiskõrge terasest vahesein.
Citroën Berlingo pakub kaubikule turvapaketti, mis sisaldab aktiivset sõidurajalt kõrvalekaldumise abi, juhi tähelepanu hoiatust, kiiruspiirangu tuvastamist ja soovitust, laiendatud liiklusmärkide tuvastamist, nutikaid esitulesid ja eesmisi udutulesid. Peugeot’ turvapaketid sisaldavad seevastu esikaamerat, mis võimaldab lisada selliseid funktsioone nagu sõiduraja abi ja kiiruspiirangutuvastus.
Lõpuks otsustab omaniku isiklik eelistus
Selge on see, et Berlingo ja Partner on sõsarmudelid, kuid päris üks ühele identsed nad ei ole. Mõlemad on suurepärane valik, kui on tarvis väikest kaubikut. Siit edasi tulevad aga mängu juhi isiklikud eelistused.
Citroën Berlingo paistab silma mugava salongi ja tavapärase armatuurlaua paigutusega koos kasutajasõbralike juhtnuppudega. Samal ajal pakub Partner avarat ja ehk veidi rohkem sõiduautole sarnasemat salongi koos uuendusliku i-Cockpit® disainiga.
Kui eelistate traditsioonilist kütusesäästlikku tarbesõidukit, mille trumbiks on mugavus, siis on Advanced Comfort istmetega Berlingo suurepärane valik. Teisest küljest, kui otsite midagi innovaatilisemat, võib i-Cockpit®-iga Partner olla ahvatlevam.
Mõlema kaubikuga proovisõidu tegemine aitab teil kindlaks teha, milline neist teie vajadustele paremini sobib.