Peugeot’ uus juhikoht tuleb põnevate uuendustega

Uus Peugeot 3008 tuleb suure 21-tollise panoraamekraaniga.Foto: Peugeot

Peugeot’ juhikoht on viimase 10 aasta jooksul teinud läbi tohutu arengu, pakkudes juhile alati uusimaid tehnoloogiaid: digitaalne näidikuplokk, juhtmevaba ühenduvus, häälkäsklused, 3D-efektid, kohandatavad i-Toggles-nupud, kui nimetada mõnda. Nüüd on Peugeot teinud järgmise sammu edasi.

Üliterava pildiga ekraan

Mäletate veel aega, kui kodus oli 21-tolline teler tavaline nähtus? Nüüd leiate sama suure ekraani uue Peugeot 3008 juhikohalt, auto tuleb Baltikumis müügile selle aasta maikuus. Selle mudeli üheks pilgupüüdjaks on kumerate servadega 21-tolline hõljuv panoraamekraan, mis ühendab tuuleklaasinäidiku ja keskse puuteekraani.

Suur panoraamekraan ulatub armatuurlaua vasakpoolsest servast keskkonsoolini. Tänu reisijateruumist nähtamatule kinnitusele näib see panoraamekraan hõljuvat armatuurlaua kohal, mida rõhutab spetsiaalne LED-tuledest meeleoluvalgustus ekraani all.

Uut disaini ning led-valgust kasutades jääb mulje, nagu hõljuks ekraan õhus.Foto: Peugeot

Uue ekraani eesmärgiks on pakkuda juhile veel paremat sõidunaudingut, seetõttu ongi ekraan ehitatud veidi kaarjalt optimaalselt just juhikohta silmas pidades. Samal ajal on see ka kõrvalistujale kergesti ligipääsetav.

Kompaktne rool on endiselt osa juhikohast

Kompaktne rool on alati olnud Peugot’ i-Cockpit®-i põhielement ning seegi on saanud uue disaini. Rooli keskosa on veel väiksem ning disainitud, justkui oleks see rooli kodaratest eraldatud. Ikka selleks, et saavutada samasugune hõljuv efekt nagu panoraamekraanil. 

Tänu väikesele roolile peab uute Peugeot’dega sõites arvestama, et kogu näidikuteplokki saab jälgida rooli pealt, mitte varasema harjumuse järgi rooli vahelt. Kui oled juba Peugeot’ i-Cockpit®-iga kokku puutunud, siis ei tule see sulle üllatusena.

Peugeot’ rool on ka uues interjööris juba tuttavalt väike.Foto: Peugeot

Tunned, kui vajutad puutetundlikku nuppu

Kuna autos on väga palju puutetundlikke nuppe, siis on juhtide senine kasutuskogemus tõstatanud küsimuse, et kuidas aru saada, kas nuppu sai ikka vajutatud. Uus süsteem annab juhile vajutusest teada tuntava klõpsatusega. Süsteem küll tuvastab juhi sõrmed automaatselt, kuid nupud aktiveeritakse ainult tuntaval vajutusel. Nii välditakse juhuslikest puudutustest tekkinud valesignaale. Lisaks tuleb kaks uut õhukest nuppu ka rooli taha.

Suure ekraani paremal pool, armatuurlaua keskele jääv puuteekraan on mugavalt käeulatuses nii juhile kui ka kõrvalistujale. Seal saab kasutada kliimaseadet ja navigatsioonisüsteemi, ühendada telefoni ja hallata multimeediat.

Et sõidu ajal kõik vajalikud menüüd võimalikult kiiresti üles leida, on armatuurlaua keskosas puutetundlikud i-Toggles-nupud, mis on täielikult kohandatavad. Sinna saad programmeerida just need 10 funktsiooni, millele soovid kõige kiiremat ligipääsu. Näiteks saad panna sinna elukaaslasele helistamise võimaluse või alati salvestatud sihtkohta navigeerimise. Nii on kõige olulisemad funktsioonid vaid ühe nupuvajutuse kaugusel.

Käiguvaheti liigub samuti uude kohta

Kas keskkonsoolis on märgata muutusi. Näiteks on automaatkäigukasti valits liikunud hoopis uude kohta.Foto: Peugeot

Muutuse on läbinud ka kahe istmevaheline keskkonsool, jättes rohkem ruumi hoiulaegastele ja telefoni juhtmevabale laadimisele. Näiteks automaatkäigukasti valitsa leiad nüüd keskkonsooli asemel roolist paremal pool, kohe käivitusnupu kõrvalt.

Lähiajal ootab Peugeot’de omanikke järjekordne uuendus, mis muudab taas sõidukogemust. Kui seni oli Peugeot’des olemas võimalus jagada häälkäsklusi, siis lähiajal jõuab mudelitesse uuel tasemel ChatGPT, mille pilootprojekt on viies Euroopa riigis lähiajal algamas.   

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.