Pildid: Citroëni ideeauto, mis on sama mugav kui ratastel elutuba

Citroën 19_19Foto: Sébastien Staub / Continental Productions / Citroën

Kui Citroën mõned aastad tagasi margi 100. sünnipäeva tähistas, siis tutvustati ka brändi nägemust tulevikuautost. Tegemist oli tänaseks tuttava Citroën AMI One Concepti kõrval juba teise ideeautoga, mille põhirõhk oli tulevikutehnoloogiatel ning Citroënile omasel mugavusel. Ka uus ideeauto tähisega 19_19 lähtub suurlinna autokasutajate põhimõttest, mis ühendab endas auto lühirendi ning keskkonnasäästliku mõttelaadi.

Citroën 19_19Foto: Sébastien Staub / Continental Productions / Citroën

Auto sõitjateruum on kapslikujuline ning auto kere väga aerodünaamiline. Ent sees ei ole unustatud ka mugavust: autos on naturaalsete materjalidega kaetud Advanced Comfort istmed, mis mõjuvad mõnusalt ja mugavalt – täpselt nagu istuks kodusel diivanil.

Täiselektriline mootor tagab sõiduulatuse 800 km ja suudab vastava infrastruktuuri olemasolul laadida end ka sõidu ajal. Sõidumugavuse eest hoolitsevad Progressive Hydraulic Cushions® vedrustus ning täisautonoomne juhtimissüsteem.

19_19 Concept on innovaatiline ja futuristlik ka autonoomse sõidutehnoloogia poolest, kus juhid saavad täielikult sõitmise delegeerida. Tugev tehisintellektiga kontseptsioonauto on varustatud isikliku assistendiga, mis on integreeritud armatuurlaua sisse ning võtab autonoomse sõidu ajal sõiduki juhtimise üle, suheldes reisijatega ennustava ja proaktiivse süsteemi kaudu, mis arvestab iga reisija vajadustega.

Citroën 19_19Foto: Sébastien Staub / Continental Productions / Citroën

Auto tegutseb tõelise isikliku assistendina, tuvastades juhi, tervitades ja suheldes temaga ekraani kaudu, mis kuvab animeeritud graafilisi teateid, näiteks uste lukustamise ja avamise illustratsioone.

Kuna autos on väga palju klaasi, siis on kasutatud erinevaid toone. Esiosa klaas on halli tooniga, et oleks hea nähtavus välja ning saaks suhelda teiste liiklejatega. Tagaosa klaas on aga kaetud mikoperforeeritud kattega, mis tagab reisijate privaatsuse – autos olijad näevad välja, kuid autosse sisse ei näe. 

Ülisuured rattad

Citroën 19_19 iseloomustavad ülisuured rattad.Foto: Jérome Lejeune / Continental Productions / Citroën

Ratas koosneb tavaliselt veljest ja rehvist, kuid 19_19 Concepti rattad on hübriidsed. Goodyeari meeskondadel oli väljakutse luua sujuv üleminek velje ja rehvi vahel, et viia 19_19 Concepti futuristlikku maailma, mis ületab tavapärased autotööstuse piirid.

19_19 rattad on disainitud ja arendatud koostöös Goodyeariga, kelle märk kaunistab iga rehvi. Ülisuurte, 30-tolliste rataste läbimõõt on 930 mm ja neid katavad 255/30 R 30 rehvid, millel on erakordne ja revolutsiooniline disain. Ratastele annavad erakordsuse nende mõõtmed ning innovatiivsed tehnoloogiad ja hammasratastest inspireeritud disain, mis on Citroëni logo juurteks. 

Citroën 19_19Foto: Jérome Lejeune / Continental Productions / Citroën

Suurepärane aerodünaamika

19_19 Concepti aerodünaamika kallal on tehtud märkimisväärset tööd. Citroëni legendaarseid mudeleid, sealhulgas DS, CX ja XM, tuntakse nende muljetavaldavate aerodünaamiliste omaduste poolest. See otsing optimaalse aerodünaamika järele on olnud võimas inspiratsioon 19_19 Concepti disainikeeles. Eesmärk oli saavutada maksimaalne haarduvus ja minimaalne õhutakistus, optimeerides õhuvoolu ümber kere.

Citroëni tegevjuhi Linda Jacksoni sõnul on 19_19 Concept margi nägemus innovatsioonist ja automaailma tulevikust, kuhu on koondatud Citroëni senised, nüüdseks enam kui 100 aastat. Prantsuse autotootja jätkab oma klientide soovide arvestamist ning sellest ideest tuleneb ka Citroëni slogan “Inspired By You” (“Inspireeritud sinust”). 

Citroën 19_19 interjöörFoto: Astuce Productions / Citroën
Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.