STARTUp Day 2020 blogi

Parimad mõtted konverentsilt sTARTUp Psychology

sTARTUp Day ametlik kõrvalüritus sTARTUp Psychology toimus 30. septembril esimest korda. .Contriber korraldas üritust imeilusas Tartu linnas.

sTARTUp Psychology eesmärk oli avastada asutajate psühholoogia ja mõtteviisiga seotud teemasid, tuua kokku kogukond ja jagada ideid. “Üritus tutvustas psühholoogiaalaseid teadmisi, mida kasutatakse ettevõtluses ja idufirmades,” kommenteeris Rein Lemberpuu, .Contriberi tegevjuht. “Kuna idufirmad on kõikides valdkondades innovaatilised, on nad esimesed, kes rakendavad uusi teadmisi tiimi juhtimises ja ettevõtte kultuuris. Konverentsil muutus selgeks, kuidas juhtimisoskus ja koostöö töötajate rahulolu mõjutab.”

Päev algas Age Rosenbergi ja Marcel Gasseri töötubadega. Age töötoas anti inimestele kuulamise kunstiga seotud praktilisi ülesandeid, näiteks aktiivne kuulamine, vaikne kuulamine, parafraseerimine ja küsimuste küsimine. Marceli töötoas õppisid osavõtjad, kuidas luua lihtne elu kompleksses maailmas. Üks ülesannetest oli visuaalseid trikke kasutades üle saada milleski, mis vaevab. Gasser jagas ka põnevat fakti – süda kiirgab emotsioone kümne meetri kaugusele ja mõjutab teisi, seega mõtle häid mõtteid!

Pärastlõunal algas esimene teemaplokk, mis keskendus aju juhtimise efektiivsusele, idufirmade töötajate vaimsele tervisele ja ettevõtte kultuuri mõjust ärikeskkonnas. Mõned ideed, mida kogusime …

… aju juhtimise efektiivsusest – Sonia Saxton

  • Aju kasutab 20% keha energiast, seega kasuta seda mõistlikult.

  • Trenn, massaaž ja sotsiaalsed keskkonnad vabastavad kehas serotoniini. Soovitatakse korraldada tiimiüritusi, näiteks minna oma tiimiga matkale.

  • Tiimiga autasude arutamine aitab hoida motivatsiooni ja vabastab kehas dopamiini.

… vaimse tervise edendamisest IT iduettevõtetes – Jorgen Matsi

  • Umbes 10% täiskasvanuid kogevad vaimse tervisega seotud probleeme. Kõige levinumad neist on depressioon ja ärevus.

  • Põhjalik isiklik coaching idufirmades aitab vähendada läbipõlemise ohtu, ära hoida igavust ja varustada töötajaid heade enesejuhtimise tehnikatega.

  • Idufirmad peaksid pöörama tähelepanu töötajate vaimsele tervisele, korraldades töötubasid, mis arendaksid nii suhtlus- kui psühholoogilisi oskusi. Lisaks võiks ettevõtte kultuuri loomises arvestada organisatsioonipsühholoogiaga.

… ettevõtte kultuurist – Jin Han

  • Selleks, et luua ettevõtte kultuur, tuleb esialgu välja mõelda, milline kultuur sobiks sinu ettevõttesse ja sõnastada selle põhiväärtusi.

  • Seejärel peaks aktiivselt kultiveerima seda kultuuri, õpetades meeskonda ja ökosüsteemi jälgima põhiväärtusi.

  • Hea ettevõtte kultuur annab nii tiimile kui klientidele personaalse tähenduse, mis omakorda tõstab produktiivsust, töökohaga rahulolu ja loob konkurentsieelise.

Kohvipausi ajal oli külalistel võimalus network’ida  ning sellele järgnes teine teemaplokk. Rääkisime:

… kuidas trauma, vägivalla ja hooletusse jätmisest tulnud haavu parandada – Mark Ashton

  • Igal inimesel on vaja ikigai’d – põhjus elamiseks.

  • See on kombinatsioon kirest, missioonist, ametist ja kutsumusest.

  • Vastupidavusel on seitse põhikomponenti, kuhu muu hulgas kuuluvad impulsside kontrollimine, jõhkra reaalsusega silmitsi seistes positiivsuse säilitamine ja negatiivsete mõtete ületamine, et vastu võtta uusi väljakutseid.

… kuidas efektiivselt suhelda – Skinner Layne

  • Kui tihti küsid kellegi käest: „Mida sa selle all mõtled?” kui kasutatakse levinud sõnu? Sealt tekibki enamik arusaamatusi.

  • Suhtlemise suurim müüt on, et see juhtus.

  • Arusaamatuste vähendamiseks räägi esimeses isikus ja kasuta sõna “mina”.

… kuidas emotsioone juhtida – Andero Uusberg

  • Intensiivsed emotsioonid kitsendavad mõtlemist, lasevad keskenduda vaid ühele eesmärgile ja vähendavad loomingulisust.

  • Mõtle emotsioonidest kui kontrollsüsteemist, mis sarnaneb termomeetrile. See aitab objektiivselt emotsioone hallata.

  • Kontrollsüsteemi on võimalik hinnangut muutes häkkida. Stressirohketes olukordades rahu säilitamiseks küsi endalt küsimusi nagu „Kas see situatsioon on mulle oluline?” või „Kas ma saaksin situatsiooni muuta, kui tahaksin?”

Kõnedele järgnes pitsapaus ja algas viimane teemaplokk. Käsitlusel olid teemad nagu:

… keskendumisvõime taastamine ja prioriteetide loomine elus – Andrey Sergeyev

  • Viimased uuringud näitavad, et harjumuse kujunemiseks läheb 66 päeva. Kirjuta üles üks asi, mida pead 66 päeva järjest tegema ja tee seda!

  • Kui me tahame endale olulistest projektidest saada häid tulemusi, peame selleks piisavalt aega planeerima ja panustama. Keskendu nendele asjadele, mis toovad kõige rohkem kasu – tee tähtsad asjad esimesena ära ja ära teisejärgulisi ülesandeid vaata.

  • Kui sa ei planeeri piisavalt aega nendeks asjadeks, mis on sulle olulised, siis elu planeerib su aja ise ära.

… teadvuse transformatsioon – Patrick Palucki

  • Muutes seda, kuidas suhtud endasse, meie planeeti ja olemusele, paraneb meie juhtimisoskus, mis omakorda mõjutab ühiskonda ja planeeti.

  • Metakognitsioon aitab teadvusest eemalduda ja vaadelda iga hetkega seotud kogemust suurema selguse ja objektiivsusega.

  • Teadvust saab mõjutada mitmel viisil, näiteks hingamise, meditatsiooni, liikumise, stiimulite äravõtmise, kogemuslike ülesannete ja muu sarnase kaudu.

Konverents lõppes Ingmar Elmi inspireeriva looga lendava kala püüdmisest – sõna otseses mõttes! See oli lugu tema enda elust, mis lõpetas päeva kõrgel noodil!

Konverentsi korraldas .Contriber ning kõik esinejad olid pärit nende mentorlusprogrammist .Cocoon, mis on 1-aastane  iduettevõtete aeglustusprogramm, mille fookuses on iduettevõtteasutaja personaalne areng, mitte ettevõtte kasv. Iduettevõtte asutaja isiklik areng on suur eelis, läbi mille toimub ka organisatsiooni kasv.

Suur tänu kõigile esinejatele ja osalejatele selle maagilise keskkonna loomise eest SPARK HUBis. Loodame, et kõik said sellest päevast mõtteainet ja kohtumiseni järgmisel aastal!

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.