Kuidas pilvelõhkujad isejuhtivatele autodele suureks takistuseks võivad osutuda?

Foto: Shutterstock.

Pilvelõhkujate ja linnade infrastruktuuri jätkuv kasv võib tulevikus hakata katkestama isejuhtivate autode signaali, mis ei laseks neil enam linnas probleemitult edasi liikuda, hoiatas Suurbritannia isejuhtivate autode tarkvara spetsialist Oxbotica.

Nimelt toetub isejuhtiv auto suuresti satelliitnavigatsioonile, mistõttu tihedalt asustatud hooned põhjustavad auto GPS signaali halvenemist. See tähendaks isejuhtivate sõidukite süsteemide nõrgenemist nii jõudluses kui ka turvalisuses. 

Kõrgete hoonete teke

Viimase viie aastaga on üle 200 meetrit kõrgete uute kõrghoonete teke kasvanud ligi 650 protsenti ning ettevõtte Oxbotica sõnul on see näitaja veel kasvamas.

Tegelikult piisab signaali katkestamiseks või häirimiseks juba tavalisest kolmekorruselisest hoonest. Veel suurem probleem on see piirkondades, mis asuvad kõrgematel laiuskraadidel, kus satelliidid kipuvad olema madalamal taevas.

Oxbotica väidab, et nende tehnoloogia võimaldab isejuhtivatel autodel ringi liikuda ka ilma GPS signaalita. Ettevõtte sõnul kasutab tehnoloogia radari, laseri ja kaamera tuvastust, et pakkuda autonoomse sõiduki töökindlust, mistahes tingimustes.

„Ehkki signaali kadumine võib mõnedele autonoomsetele sõidukitele probleeme tekitada, on meie tarkvara loodud seda parandama ja töötama GPS-signaalist sõltumata, aidates meil tuua autonoomsus ükskõik millisele sõidukile olenemata keskkonnast,” ütles Oxbotica tehnoloogia asepresident Ben Upcroft.

Seda tehnoloogiat on juba katsetatud ka erinevates keskkondades, kus puudub GPS-il juurdepääs. Näiteks kaevandustes, ladudes ja tihedalt asustatud Euroopa, Aasia ja Ameerika linnades. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.