Veneetsias tutvustati maailma esimesest vee kohal lendavat taksopaati

Foto: Candela

Maailma juhtiv tiiburlaevade tootja Candela esitles uut paati, mis liigub elektrijõul. P8 Voyageri nime kandev mudel on loodud asendama seni tuntud veetaksosid ja -kandjaid, mis kasutavad sisepõlemismootoreid. Veneetsias esitletud paat põhineb sama ettevõtte elektrilise kiirpaadi C8 mudelil.

P8 tugineb tiibursüsteemile, mida kasutatakse ka Candela teistel elektripaatidel. Selle on kujundanud enam kui 50 inseneri, kellel on kogemusi drooni-, kosmose- ja tarkvaratööstuses. Pardal olev lennukontroller muudab sõidunurka, kui paat saavutab kiiruse 16 sõlme, võimaldades sellel tõusta ja lennata lainete pinna kohal.

Muretu sõit ka tormisel merel

“Sellel 8,5 meetri pikkusel alusel on tõesti samasugune merekõlblikkus kui 30-meetrisel laeval. Halva ilmaga kihutamine on ülim looduse elamus. Dramaatilise maastiku, lainete murdmise ja muu nägemine, samal ajal ohutult absoluutses vaikuses sellest kõigest üle lennates. See on luksuse uus tase, mida pole merel kunagi varem kogetud,” ütles Candela kommertsjuht Erik Eklund.

Paadi lennukontroller tugineb laiale hulgale anduritele, et mõõta lainekõrgust ja tagada sujuv sõit ka ebasoodsates tingimustes. Tänu suurele sõidukõrgusele ning 100 korda sekundis toimuvale kalde  ja kõrguse kiirele reguleerimisele saab süsteem edukalt ka kõrgematel lainetel stabiilsuse tagamisega hakkama.

Sama suur kui Veneetsia gondel

Süsteemi kasutatakse ka piirkondades, mis on tundlikud laevade tekitavale kiiluvetele, nagu näiteks Veneetsia. P-8 Voyageril süsteemil on kiiluvee tekkimise võimalus peaaegu null ja alused ei ole suuremad kui Veneetsia kuulsad gondlid.

P8 voyager on konstrueeritud nii, et seda oleks väga kerge hooldada. Candela C-Pod mootor on välja töötatud spetsiaalselt ettevõtte tiiburlaevade jaoks. Sellel on paar sukelmootorit, mis annavad 50 kW võimsust ja juhivad otse vastupidises suunas pöörlevaid propellereid, ilma et oleks vaja ülekandeid.

See tähendab ka õli ja jahutusvedeliku puudumist, mis taaskord vähendab hooldusvajadust. P-8 Voyager võib töötada ka 3000 tundi ilma hoolduseta, mis on 30 korda kõrgem tulemus kui mis tahes sisepõlemispõhisel süsteemil.

P8 Voyager toetab OTA värskendusi, mis võimaldavad Candela ööpäevaringsel teenindusosakonnal teha kaugtõrkeotsinguid.

“Me teadsime, et kommertsoperaatorite jaoks on oluline teenindusaspekt. Ükskõik, kas tegelete vaalavaatlusettevõttega või olete superjahi kapten – meie eesmärk on, et sellel paadil ei oleks hoolduse tõttu seisakuid,” ütles Eklund.

P8 Voyager sõidab kiirusega 20 sõlme ja selle tippkiirus on 30 sõlme, mis tähendab, et see on sisepõlemismootorist kiirem. Paat on 8,5 meetrit pikk ja mahutab kuni 6 reisijat.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.