Sideoperaator Vodafone hakkas Uus-Meremaal testima lahendust, kus päästekopteri külge kinnitatakse mobiilne sidemast, et levialast väljas eksinud inimesed saaksid päästekopteri lähenedes sellele helistada ja abivajadusest teada anda, kirjutab Computerworld.
Päästekopteri külge kinnitatud sidemast tuvastab, kui maapinnal olev telefon otsib võrku, millesse ühenduda. Kui mast suudab kutsungi kinni püüda, kuvatakse sellekohane info kopteris viibijatele, et piloot teaks, millisele alale keskenduda.
Kui kopter jõuab telefoni lähedale, saab see võrguga ühenduda ja telefoni omanik saab helistada hädaabinumbril, mille tulemusena jõuab kõne kopterisse. Kopteris viibivad päästjad saavad abivajajaga vesteldes välja selgitada, kus ta täpsemalt asub ja talle abi saata.
See kui kaugel asuvat telefoni suudab sidemast tuvastada, sõltub kopteri kõrgusest. Kui kopter on 300 meetri kõrgusel, on leviala ulatuseks 4,5 ruutkilomeetrit. 100 meetri kõrgusel on leviala ulatuseks aga 1,5 ruutkilomeetrit.
Lahendus tuleb kasuks aladel, kuhu telefonilevi ei ulatu ja abivajajatel pole mingit muud võimalust päästeteenusega ühendust võtta.
Vodafone’i uus süsteem on veel arendusjärgus, kuid võib peagi laiemalt levima hakata.