Üle poole veebiostudest jäetakse pooleli – vaata põhjuseid, miks seda tehakse

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kõik veebipoe pidajad on tundnud seda rusuvat tunnet, kui näevad, mismoodi veebipoe klient “ostukorvi” kaupu täis laeb ja siis selle hülgab, lahkudes e-poest midagi ostmata. Mis on selle põhjused? Järgnev uuring heidab sellele valgust.

Uuringu- ja konsultatsioonifirma Invesp andmetel on ostukorvi hülgamise tase e-äride veebilehtedel keskmiselt 65,23%- See tähendab, et ligi 65 ostjat sajast jätavad oma ostukorvi lõpetamat ja midagi ei osta.

Põhjuseid, miks seda tehakse, on erinevaid. Kuid selleks, et ostja tagasi saada, on hea teada, mis on peamised põhjused, mis panevad teda ostmata lahkuma.

Vastavalt uuringu tulemustele on need põhjused järgmised:

  • 44% peab transpordikulu liiga kõrgeks. Lahendus: kui vähegi võimalik, proovi hinna sisse ka transpordikulu ära peita ja paku tasuta kojuvedu)
  • 41% pole veel valmis ostlema. Võib-olla aitab talle meeldetuletuskirja saatmine, kui ost jäi pooleli? Äkki peaks veel üle vaatama ka ostuprotsessi, ega seal midagi liiga keerulist pole?
  • 24% plaanis oma ostud salvestada, et hiljem tagasi tulla. Et see meelest ei läheks, sobib saata meeldetuletuskiri pooleli jäänud ostu kohta.
  • 22% väidab, et nemad ei teadnud, et hinnale lisandub veel midagi, näiteks transpordikulu. Vaata, et veebis oleks alati igal pool selgelt kirjas, mis hinnad lisanduvad.
  • 14% ei ostnud, kuna nad ei tahtnud end kasutajaks registreerida. Selleks, et nii suurt hulka ostjaid mitte kaotada, tee e-poele ka registreerimiseta külalisena ostmise võimalus.
  • 12% lahkus, kuna küsiti liiga palju andmeid. Küsi ainult hädavajalik, ära kiusa kasutajat pikkade ankeetidega.
  • 11% jättis pooleli, kuna ostu vormistamiseni oli liiga keeruline tee. Lahendus – tee ostuprotsess lühemaks ja selgemaks.
  • 11% pidas veebi liga aeglaseks. Lahendus – optimeeri oma e-poe koodi, kasuta vajadusel puhvreid, vähenda kaua laadivate aeglaste disainielementide mahtu.
  • 8% pettusid selles, et esialgsele hinnale lisandusid maksud. Lahendus – näita alati lõplikku hinda, millele midagi enam juurde ei lisandu.
  • 7% jaoks puudus sobiv maksemeetod. Eestis on kõige levinum küll pangalingiga maksmine, kuid näiteks krediitkaart ja Paypal võiksid ka olla.
  • 6% pidasid kohaletoimetamise tähtaega liiga pikaks. Lahenduseks on e-poel keeruline omalt poolt midagi ette võtta, kui neil kauba väljastamine toimub kohe – võib-olla tasuks üle vaadata oma transpordipartnerid või töö teistmoodi korraldada.
  • 6% solvusid liigse spämmimise peale. Kui saadad kliendile meeldetuletusi ja sooduskampaaniate uudiseid, siis katsu mõistlikku piiri pidada.
  • 5% ütlesid, et nende jaoks jooksis veebileht kokku. Põhjus on kodulehe tarkvaras, kontrolli üle, kas kõik on uuendatud ja töötab probleemideta.

Vaata lähemalt uuringu kohta siit.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.