Suur lugu

Suures testis 8 elektrilist tõukeratast: millise kaherattalisega suvel ringi sõita?

Selgitame välja parima elektritõukeratta.Foto: Shutterstock

Aastad mööduvad, aga elektritõuksid jäävad – kahjuks või õnneks. Valik on kirju ning e-tõuksi eest võib maksta mõnisada või isegi mõni tuhat eurot. Sedapuhku võtsime sihikule n-ö linnarattad, mis on ka ostetuim kategooria. Kuna kallimate ja suuremate linnarataste hind läheneb tuhandele eurole või isegi ületab seda, mahtus võrdlusesse ka üks võimsam ratas sarnases hinnaklassis.

Geeniuse tellijale

Tõukeratta valikul on ilmselt esimeseks kriteeriumiks mõõtmed – kas ratas on ainult sõitmiseks või tuleb seda ka (autos) transportida? Väikese rattaga puhul peab aga rohkem või vähem tegema kompromisse sõidumugavuse ja -ulatuse arvelt.

Kahel väiksemal tõuksil – GPad Svanil ja E-TWOW Ecol – on täiskummist rehvid, millel on üks suur pluss ja üks suur miinus: purunemiskindlus ja sõidumugavus, täpsemalt viimase puudumine, vähemalt konarlikul teel. Sõitu saab mõnevõrra pehmendada vedrudega – nagu seda teeb E-TWOW, mille mõlemad jooksud vetruvad. Kui aga võrrelda vedrustatud täiskummidega jooksu ja vedrustamata õhkrehve, on viimased kahtlemata mugavamad. GPAD Svanil on vedrustatud ainult esijooks, kuid teekonarusi see tuntavalt ei silu, kui üldse.

Kõigil teistel mudelitel on õhkrehvid, mille puhul kehtib lihtne reegel: mida paksemad või suuremad on rehvid, seda pehmem on sõit. Õhkrehve saadab aga alati purunemisoht. Väidetavalt peaks nii Xiaomi kui Segway Max-i rehvid olema juba tehasest tulles täidetud nn rehvipiima ehk torkekaitsevedelikuga, mida on ebameeldivuste vältimiseks igal juhul arukas õhkrehvi sisse lisada.

Kuidas kokku voltida?

Kokkuvoltimismehhanismi järgi jagunevad rattad kaheks: need, mille liigend asub juhtrauaposti alumisel neljandikul, ja need, mille murdekoht on astmelaua ees.

Esimene lahendus ei muuda kokkuvolditud ratast kuigi kompaktseks, sest esiosa jääb ikkagi suhteliselt kõrgeks. Teist liiki voltimisgeomeetriaga on E-TWOW, GPad Joyride ja Speedway Leger. Kui Joyride ja Leger on suhteliselt rasked rattad, siis 10 kilogrammi kaaluv E-TWOW Eco on eriti transpordisõbralik. E-TWOW-ile saab kinnitada ka õlarihma. Erinevalt konkurentidest saab neil kolmel rattal kokku voltida ka käepidemed, mis teeb need transportimisel veel kompaktsemaks.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Digi nr 206, juuni 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.