Wisemile viib sind uksest ukseni

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
dscf7937.jpg

Wisemile on Eesti oma sõidujagamisäpp, mis aitab klassikalise pöidlaküüdi 21. sajandisse viia. Ent firmal on kavas ka hoopis pakke uksest-ukseni ilma igasuguse vahendustasuta.

Wisemile asutati 2015. aasta kevadel ning on nüüdeks aidanud oma üle viiel tuhandel kliendil üheskoos läbida üle 49 000 kilomeetri. Ettevõte tegevjuhtArti Kütt rääkis Geeniusele, milline onWisemile'i saamislugu, eesmärkja tulevik.

Wisemile’i eesmärk ning suur idee

"Wisemile idee on luua terviklik sotsiaalne transpordivõrgustik, mis hõlmab endas lisaks reisijateveole ka pakkide vedu," selgitas Kütt. "Hetkel on meil põhiline fookus olnud linnadevahelisel nn pikamaa sõidujagamisel, kuid soovime siduda Wisemile rakendusega ka inimeste igapäevased töö ning kodukoha vahelised sõidud.“

Kütt selgitas, et just need igapäevased sõidud on need, kus on kõige rohkem ressursse vabade istekohtade ja pagasiruumi näol kasutamata ning toimub meeletu raiskamine nii üksikisiku kui ka tervikuna sotsiaalmajanduslikul tasandil. Lisaks aitaks sõidujagamine oluliselt vähendada liikluskoormust, ummikuid ning parkimisprobleeme. Keskkonda ei paiskuks ka nii palju CO2 heitmeid.

Tema hinnangul ei piisa ainult heast sõidujagamise platvormist, vaid on tarvis ka tugevat riigi, kohalike omavalitsuste ja suurettevõtete panust. Küti arvates võikslahenduseks ollaühiskasutusrajad ja spetsiaalsed parkimiskohad, vähendada sõidujagamisplatvormi kasutavate inimeste teemakse ja parkimistasusid.

Mille poolest Wisemile eriline on?

Wisemile’ile sarnaseid rakendusi leidub turul veelgi, kuid oma rakenduse eripäradena tõi Kütt välja võimaluse reisida vabalt valitud punktist otse soovitud sihtkohta. Teiseks on oluline kapakkide saatmise võimalus ja kolmandakstegeliku sõiduteekonna arvestamine. Kui sõit läheb Tallinn–Võru liinil, siis kasutaja saab registreeruda end ka näiteks Põltsamaa-Tartu reisiks. Samuti nimetas Kütt eripäranarakenduse kiiret uuendamist.

Mis siis, kui juht on joobes või liiklushuligaan? Kes vastutab turvalisuse eest? Kütt selgitas, et autojuhid sisestavad enda ja oma auto pildid ning andmed, mida on võimalus reisijal internetist eelnevalt kontrollida. Lisaks on võimalik siduda oma sotsiaalmeedia konto ning vaadata juhi varasemat tagasisidet ja hinnanguid. Tema hinnangul peaks see olema piisav info, et reisija saaks omale sobiva ja turvalise autojuhi valida.

Meeskond ning konkurents

Sarnast teenust pakub juba ka konkureerib Hopp, mille on teinudTaxify loojad. Küti sõnuleristab neidterviklikkusja avatus, olgugi et nad on alles väga varajases staadiumis rakendus, mille arendamise ja lihvimisega on veel kõvasti tööd.

"Meil on suurte kogemustega ja väga tugev meeskond. Meil on võimalus siduda loodava transpordivõrgustikuga mitmeid uusi ja põnevaid teenuseid," selgitas Kütt."Me näeme, et Wisemile'i poolt loodav terviklik sotsiaalne transpordivõrgustik loob ise soodsa keskkonna mitmetele uut sorti ideedele ja ettevõtmistele."

Meeskonna tugevuse ning kogemuste illustreerimiseks loetles Kütt ette Wisemile’iga seotud inimesi: "Wisemile'itiimis on suurte kogemustega logistika ja IT-ala tippspetsialistid. Meie meeskonna liikmed on loonud pakiautomaatide võrgustiku SmartPost, pakiautomaate arendava ettevõtte Cleveron, interneti sisustuskaubamaja ON24, tarkvaraettevõtte Mooncascade, juhtinud Skype'is ja Playtechis mobiiliarenduse meeskondi, töötanud nii reisijateveo kui ka maantetranspordi ettevõtetes."

Äriplaan peitub e-toidupoodides

Wisemile ei võta vahendustasu, kuidas firma siis küll raha teenib? Kütt selgitas, et nende esmaseks eesmärgiks on luua terviklik ning hästi toimiv transpordivõrgustik ning seejärel on neil võimalus lisada juurde muid olulist lisandväärtust loovaid lisateenuseid. Ehk teisisõnu hakata raha teenima.

„Wisemile on arendamas platvormi interneti toidupoodidele ja me näeme, et e-poest tellitud toidukotid saavad klientidele kätte toimetada just need samad igapäevaselt töö ja kodukoha vahet liiklevad inimesed. Eraisikust autojuhid teevad seda kordades odavamalt ja kiiremini kui spetsiaalsed kullerettevõtted, kuna Wisemile'i autojuhid ei pea tegema spetsiaalset lisasõitu, vaid toimetavadtoidukotid otse oma naabruses elavatele inimestele.“ selgitas Kütt potentsiaalset lisateenust.

Järgmise 12 kuu jooksul kavatsebWisemile edukalt osaleda ja võita Ajujahi konkursi ning võimalusel laieneda välisturgudele.

Seni tahaks firma teha koostööd erinevate organisatsioonide, ettevõtete ja kohalike omavalitsustega, et nende kaasabil parandada transpordiühendusi soovitud punktide vahel.

„Näiteks oleme alustamas koostööd paari korvpalliklubiga, Estoloppeti suusamaratonide sarjaga ja oleme suhelnud mitmete kohalike omavalitsustega. Tahame, et ka riik, kohalikud omavalitsused ja suurettevõtted oleksid avatud mõttemaailmaga ja mõistaksid, et võiksid oma elanike jatöötajate transporti oluliselt efektiivsemalt korraldada ja arendada," rääkis Kütt. Seda võikski teha koosWisemile'iga.

Fotod: Tanel Meos

“Nädala idufirma” on rubriik, kus me tutvustame igal nädalal mõnd põnevat Eesti idufirmat, kes tahab maailma muuta.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.