Pärnu mängustuudio Gamecan koolitab 150 inimest kõrgepalgalisteks spetsialistideks

Full Cycle Game Academy võtab uuel õppeaastal õpilasi vastu viiele erialale.Foto: Maret Saluste

Eelmisel sügisel Pärnus uksed avanud Full Cycle Game Academy pakub huvilistele võimalust olla järgmise 150 inimese hulgas, kellest koolitatakse tipptasemel mänguloojad. Lõpetajatel avaneb võimalus alustada kohe karjääri mängutööstuses. 

Kas oled kunagi arvutimänge mängides mõelnud, mis oleks, kui saaks ka ise luua ja arendada seda fantaasiamaailma, mis neelab iga päev miljoneid inimesi? Mänge tootvad ettevõtted seisavad aga suure probleemi ees – nimelt on Unreali mängumootorispetsialistidest väga suur puudus. “Full Cycle Game Academy annab võimaluse alustada karjääri mängutööstuses, kus on ka palgad väga head,” räägib Gamecani haridus- ja turundusjuht Maret Saluste.

Gamecani haridus- ja turundusjuht Maret Saluste. Foto: Kadri Kollamaa

Eesti mänguarendusstuudio Gamecan eestvedamisel alustab septembris juba teist õppeaastat Full Cycle Game Academy. Eesmärk on õpetada välja videomängumootori Unreal Engine spetsialiste, kellest parimate puhul pole välistatud, et nad saavad tööd mängumaailma hiidude juures. 

“Uus “Tomb Raideri” mäng arendatakse samuti Unreali mängumootoril, mis näitab, kui suured ja nimekad mängud ning firmad lähevad üle just sellele mootorile. Ka Gamecani areng on just selle taga kinni, et ei ole arendajaid nii kiirelt leida – samuti kuuleme seda pidevalt oma kaasstuudiotelt. Sealt sündiski idee luua vastav õppekeskus,” selgitab Saluste. 

Saluste toob välja mõned mänguloojad, kes on kohe valmis spetsialiste tööle võtma: Crytek (tuntud mängud Far Cry, Crysis), CD Project Red (tuntud mängud Witcher, Cyberpunk 2077), Housemarque (tuntud mäng Returnal) ja Unreal Engine mängumootori looja Epic Games (“Fortnite”). “Samuti soovib Gamecan endale igalt lennult mänguarendajaid värvata,” täiendab Saluste nimekirja.

Regiooni esimene sertifitseeritud Unreal Engine’i õppekeskus

Full Cycle Game Academy on ainulaadne selle poolest, et on esimene autoriseeritud Unreal Engine’i õppekeskus Põhja-Euroopas ja kogu õppetöö toimub kogenud Unreal Engine’i spetsialistide käe all. “Õpetajad tulevad meie enda juurest Gamecanist, kellest kaks on Unreal Engine’i poolt ka autoriseeritud.”

Kooli eesmärk on anda õpilastele kõik teadmised, kogemused ja tööriistad, et tagada neile koht mängutööstuses. Akadeemia jäljendab mänguarendusettevõtte tööd mängutööstuses laialt kasutatavate tööriistade, kogemuste ja protsessidega. Muuhulgas arendatakse õpilaste meeskonnatööd, organiseerimis- ja suhtlemisoskusi ning pakutakse põhjalikku süvaõpet Unreal Engine’is. “Esimesel kuul on kõik õpilased ühes ruumis ja õpivad selgeks mängutööstuse baasteadmised. Tööstuses annab väga palju kaasa see, kui tead, mis on erinevate spetsialistide tööülesanded – kunstnik teab, mida programmeerija teeb ja vastupidi. Sealt minnakse edasi oma valitud spetsialiseerunud gruppidesse,” tutvustab Saluste õppetööd.

Näiteks on üks kooli esimese lennu õpilane öelnud, et Full Cycle Game Academy ei õpeta mitte ainult Unreal Engine’i kohta, vaid pakub praktikat, kus saab kogeda meeskonnatööd ja tõelist mänguarenduse kogemust alates kontseptsiooni või idee loomisest kuni tootmise ja reaalse mängu kogemusteni selle haldamise, testimise ja esitlemise näol. 

Full Cycle Game Academy õpetab ainsana regioonis sertifitseeritud Unreal Engine’i mänguarendajaid.Foto: Maret Saluste

150 uut spetsialisti mängutööstusesse

Septembris hakatakse koolitama uut ringi õpilasi, keda võetakse akadeemiasse vastu kuni 150. “Ühele erialale võtame vastu 30 õpilast ja erialasid on meil kokku viis,” tutvustab Saluste. Vastavalt huvile on võimalik õppida mänguarendust, mängu disaini, kunsti, heli ning projektijuhtimist ja tootmist. Huviline võib valida rohkem kui ühe eriala.

Õpilasi koolitavad ja juhendavad andekad Unreal Engine’i spetsialistid, kes aitavad omandada kõik vajalikud teadmised, et saada Unreal Engine’i spetsialistiks ja liituda mängutööstusega kohe pärast kooli lõpetamist. Eelmisel aastal alustanud õppurid saavad diplomi kätte tänavu mais ja Saluste sõnul on neist mitmel juba taskus ka kindlad töölepingud mängutootjate juures. 

Õppetöö kestab koolis üheksa kuud. Saluste sõnul on esimene aasta näidanud, et see on piisav aeg, et omandada vajalikud teadmised tööstusesse sisenemiseks.

Kandideerima on oodatud kõik huvilised

Piiranguid vanuse, haridustaseme, soo või rahvuse osas ei ole. Peamine, mida oodatakse, on see, et õpilase silm särab ja tal on soov õppida. 

“Esimese lennu kõige noorem õpilane käib päeval keskkoolis ja tuleb õhtul meie loengutesse. Kõige vanem on praegu 42-aastane USA kodanik, kes tuli USA-st Pärnusse õppima. Lisaks on meie kooli esmakursuslaste seas inimesi Soomest, Argentinast ja mujalt,” selgitab Saluste.

Akadeemia populaarsust kinnitab ka see, et juba praeguseks on neile laekunud sooviavaldusi sügisesse õppesse kandideerimiseks 30 erinevast riigist üle maailma, näiteks Etioopiast ja Lõuna-Koreast. “Lõpuks valime me õpilased välja motivatsioonikirja alusel, seega tahe õppida ja areneda peab olema suur. See sama tahe õppida ja huvi mängumaailma vastu on ka see, mis tagab edu nii meie koolis kui hiljem maailmahiidude juurde tööle saamisel,” innustab Saluste huvilisi kandideerima. Kandideerimine on avatud 31. mai südaööni.

Ta toonitab, et tegemist on intensiivse õppega, kus tuleb arvestada ka sellega, et kodutööde hulk on üsna mahukas. “Mida rohkem sa vaeva näed ja oma mentoritega suhtled, seda edukam spetsialist sa lõpetades oled.”

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.