Eesti fintech ettevõte on aastaga Euroopas tipptegijaks saanud ja otsib laienemiseks värsket verd

Alles 2019. aasta algusest aktiivselt tegutsema asunud fintech-ettevõte Bankish on juba kanda kinnitanud nii kodumaal kui ka ümbritsevatel turgudel.

Alles hiljuti kajastas ajakiri Banking CIO Outlook kaanel Bankishit ühena Euroopa 10 parema panganduslahenduste pakkuja seas. Nüüd vaatab firma juhtkond järgmiste eesmärkide poole, mille saavutamiseks läheb vaja uusi spetsialiste.

Intervjueerija küsimustele vastas Marek Piller, kes on pangandussektoris töötanud pikka aega ja vastutab Bankishis tehnilise arenduse eest.

Bankish on fintech-ettevõte, kelle modulaarne laenuhaldussüsteem teeb finantsteenuseid pakkuvate ettevõtete töö lihtsamaks. Mida see täpsemalt tähendab?

See tähendab, et Bankish pakub era- ja ärilaene andvatele ettevõtetele erinevate laenutoodete, hoiuste, maksete ja teiste finantsteenuste täislahenduse tarkvara kuise teenustasu põhisena. Toode on mõeldud nii väikepankadele, hoiu-laenuühistutele, krediiti pakkuvatele ja vahendavatele ettevõttele kui ka ühisrahastustele.

Bankishi slogan – „Smarter. Simpler. Strikingly professional.” – ütleb, et tegemist on millegi uuega, mis parandab nii meie klientide kui ka nende klientide kasutajakogemust ning mis muudab äriprotsessi lihtsamaks ja kiiremaks: protsess on automatiseeritud, kolmanda osapoole teenused integreeritud ning suhtlus paberivaba. Bankishi toote loomisse on oma panuse andnud pikaajalise panganduskogemusega spetsialistid, kelle kogemus ei piirdu üksnes Baltikumi ja Skandinaaviaga.

Bankishi eesmärk on pakkuda mõistliku hinnaga keskset pangandustarkvarateenust, mis põhineb vabavaralistel tarkvaradel. See tähendab, et erinevalt suurtest ja tuntud pangandusvaldkonnas tegutsevatest konkurentidest võimaldab meie lahendus krediidi pakkujal protsessi automatiseerida, parandades oma töötajate ja klientide kasutajakogemust ning tehes seda tunduvalt soodsamalt.

Näiteks suudame väikepankadele seni pakutud lahendused, mis vahel nõuavad firmadelt sadade tuhandete eest investeeringuid kuus, teha viis kuni kümme korda odavamalt.

Meie klientideks on krediidiettevõtted või väiksemad pangad, mis annavad näiteks lühiajalist krediiti eraisikutele või äriettevõtetele, erinevaid laene või väljastavad maksekaarte. Panganduse poolel on meil olemas moodulid deposiitide ja maksete jaoks, mis tähendab, et saame väikepankadele pakkuda terviklikku lahendust. Meie süsteem hõlmab ka kliendi- (CRM) ja  krediidihaldust.

Ütleme, et tahan finantsettevõttena teilt ärilahendust sisse osta. Kuidas see protsess välja näeb?

Me kaardistame demokeskkonnas kliendi vajadused, integratsioonid ja pakume välja lisaarendusi, mida oleks vaja juurde teha. Toimub arendus. Seejärel hakkame tegelema andmete ümberpaigutamisega ehk vanast süsteemist andmeid üle tooma.

Klient saadab meile oma andmebaasist väljavõtte, meie teeme oma andmemudelite põhjal võrdluse ning kui testimise käigus ümberpaigutamisel viperusi ei esine ja arendus on kõigega valmis saanud, tehaksegi otsus, mis päeval võime uue süsteemiga n-ö live’i minna. Ei midagi keerulist.

Bankish on üpris värske ettevõte. Kuidas olete praegusele positsioonile jõudnud ja mida toob tulevik?

Oleme esimese kliendiga laivis aasta algusest saati ja aasta jooksul oleme juurutanud veel kaks klienti Eestis, lisaks on kliente naaberriikidest Soomest ja Leedust, rääkimata kontaktidest Jaapani, Lääne-Euroopa ja Aasia ettevõtetega. Arvestades meie tegutsemisvaldkonna reglementeeritust ja regulatsioone, oleme aastaga üpris palju teinud.

Meie klientideks on nii alustavad kui ka pikemalt tegutsevad ettevõtted, kelle andmebaase ja tarkvara oleme mitu korda oma platvormile ümber paigutanud ehk üle toonud. Ütleksin, et selle koha pealt oleme väga targalt tegutsenud, sest siiamaani oleme suutnud ettevõtte andmed oma andmemudeliga kaardistada ja platvormile üle tuua kõigest kahe nädalaga, juhul muidugi, kui andmemudel kattub.

Edasine plaanime kanda kinnitada nii Kesk-Euroopas kui ka Skandinaavias ning muidugi vaadata ka Aasia ja Suurbritannia poole. Me ei välista ka Aafrikat, sest see piirkond areneb praegu üpris kiiresti, eriti mis puudutab pangandus- ja fintech-sektorit.

Keda teil nende plaanide elluviimiseks vaja läheb?

Näeme senise tegevuse põhjal, et meie tugev külg on nii äriline kui ka IT-kompetents. See on joon, mida tahaksime ka edaspidi hoida, kuna sügav tehniline kompetents on see, mis on meil võimaldanud sellise kiirusega areneda. Hetkel otsime nii tugeva äriarenduse, analüüsi- ja projektijuhtimise oskusega kui ka põhjaliku Java kogemusega inimesi.

Esimesel juhul oleksid töötaja peamisteks tööülesanneteks kliendi vajaduste kaardistamine, juurutusprojekti juhtimine ja hiljem kliendi nõuete kaardistamine ja tugi. Vaja on seega inimest, kes tunneb finantsvaldkonda, kuid oskab samas kliendiga suhelda ja arendusmeeskonda juhtida.

Tehnilise spetsialisti kohale otsime vähemalt 3–5aastase Java Spring Booti või front-end-kogemusega inimest.

Mida Bankish sobivatele töötajatele pakub?

Paljude suurtes ettevõtetes töötavate arendajatega rääkides tuleb jutu seest välja huvitav tõik, et enamik neist vastutab oma töös vaid väga väikese osa – kes maksete, kes maksegraafikute – eest. Noored ambitsioonikad arendajad tahaksid tegelikult saada aru kogu tsüklist, mis protsessi käigus toimub, õppida tulevaste lahenduste jaoks kasutama erinevaid tehnilisi võimalusi ja olla osa süsteemist. Kui arendada mingi funktsionaalsus valmis ja hiljem on ülesanneteks ainult väikesed bug’ide parandamised, siis see muutub võrdlemisi kiirelt üksluiseks.

Üks asi on seega uute tehnoloogiate õppimine, proovimine ja katsetamine. Teine aspekt on see, et meie ettevõttes hoitakse bürokraatiat võimalikult väikesena ning nii ärilise kui ka tehnilise poole pealt tehakse otsused tõesti kiiresti. Motiveerivast tasust ma tõenäoliselt pikalt rääkima ei pea, kuna seda ootab iga arendaja niikuinii. Töökeskkonnast rääkides tooksin esile regulaarsed tiimiüritused, näiteks käime kogu arendusmeeskonnaga pärast väsitavat tööpäeva regulaarselt tennist mängimas. Kes ei oska, seda õpetame, pole vaja muretseda.

Meie peakontor asub Tallinnas, kuid ei saa välistada, et tulevikus selle asukoht muutub. Kodust või kontorist eemal töötamise suhtes on meil väga selge põhimõte: kui teed kokkulepitud ajaks oma töö ära, siis meie piiranguid ei sea. Tööd võib teha kaugtöö vormis, ent tähtis on see, et tiimile antud lubadustest peetakse kinni.
Lühidalt, pakume omalt poolt võimalust nii tehniliselt areneda kui ka kolleegidega peale tööd auru välja lasta. Sellist keskkonda tahame me oma töötajatele ka tulevikus hoida.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.