Proovisime Sony uut VR-peakomplekti ja see oli väga vägev kogemus

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
20160825-p1040704.jpg

Geeniusel avanes täna võimalus mõne tunni jooksul katsetada Sony VR virtuaalreaalsuskomplekti, mis peaks müügile jõudma juba oktoobri keskpaigas.

Sony VR sarnaneb oma olemuselt teistele virtuaalreaalsuskomplektidele nagu Oculus Rift või HTCVive, kuid töötab vaid PlayStation 4 mängukonsooliga. See-eest töötab see sellega aga väga kenasti.

Proovimise käigus oli Geeniusel võimalik läbi mängida viis erinevat demot, mis annavad ülevaate VR-komplekti võimekusest.

Esimeseks mänguks oli "Ocean Descend", mida on tegelikkuses mänguks keeruline nimetada. See VR-kogemus annab kasutajale võimaluse laskuda puuriga vee alla ning uurida sealset elu ning õnnetuse korral ka lõpuks hai lõugade vahel surra. Üllatavaltsuudab see isegi päris hirmuäratav olla, nõnda hirmuäratav, et mõnel hetkel otsustasin pilgu mujale pöörata.

Järgmisena sai Geenius proovida "Danger Balli", mis kujutab endast spordimängu, kus peab peaga kaitsekilpi juhtides pallid eemale tõrjuma ning need vastase väravasse ajada. Sony VR peakomplekt suudab liigutusi piisavalt kiirelt edastada, seega polnud sellega hakkama saamine eriline probleem. See mäng on üllatavalt sõltuvusttekitav ning oli üsna kurb järgmise demo juurde edasi liikuda.

Kolmanda kogemusena sai proovida õudusmängu "Until Dawn: Rush of Blood", kus tuleb vagunis sõites mõlema käega õelaid kloune tulistada. Mäng kasutab PlayStation Move juhtimispulte, mis teeb tulistamine üpris lihtsaks. Siiski, aeg-ajalt, eriti vahetult peale ehmumist, on Move juhtimispultidega sihtimine ja sihtmärgi tabamine äärmiselt keeruline.

Neljandana sai proovida "Battle Zone’i", kus juhid virtuaalset tanki ning pead tulistama vastaste sõidukeid. Mängu mängitakse PlayStationi klassikalise puldi abil, mis teeb tanki juhtimise ja samal ajal sihiku liigutamise üpris keeruliseks. Eelistaks, kui seda saaks mängida ka Move juhtimispultide abil.

Viimasena sai proovida "The London Heist"nimelist mängu, mis illustreerib väga hästi VR võimekust. Kõikidest proovitud mängudestjättis see ka kõige eredama mulje. Peamiselt seepärast, et Move juhtimispultide abil saavutatav kontroll on hämmastav. Mängija saab pultide abil avada auto kindalaegast või isegi ust ning sealt ka välja kiigata.

Samuti tuleb mängus vastaseid tulistada, mis on Move juhtimispultide abil käkitegu. Järgmise reaalsusastme lisab ka see, et relva laadimiseks tuleb ka päriselt käsi liigutada, nagu paneksid relva sisse uue salve.

Isiklik hinnang Sony VR-ile on igati positiivne. Kahjuks ei ole mul senini avanenud võimalust testida Oculust või HTC Vive’i, kuid Sony kogemus seab lati kõrgele. Kloune tappes poolsurnuks ehmumine, gängsterina relva laadimine ning mere all oma elu eest kartmine on asjad, mida enamus meist iial reaalselt ei koge, kuid virtuaalreaalsus loob selleks võimalused. Need võivad küll tunduda kui hirmsad või mõttetud kogemused, kuid siiski lubavad need läbi elada midagi sellist, mida paljud iial tunda ei saa.

Üleüldine Sony VR kogemus on midagi, mida võiks iga inimene proovida. Siiski ei ole see aga ilma oma probleemideta. Suurim neist, kuid õnneks kiiresti mööduv, on VR-peakomplekti pähe sättimine. Selleks, et komplekt istuks peas mugavalt ning kuskilt valgust läbi ei lekiks, peab nägema kurja vaeva. Kord tuleb ekraane lähemale tõmmata, siis aga jälle peatuge ülespoole liigutada.

See probleem esineb siiski ainult esimestel kasutuskordadel ning iga järgneva korraga muutub komplekti paigutamine peas oluliselt lihtsamaks.

Nagu peas olevate seadetega ikka, ei ole Sony VR-i pikaajaliselt peas väga mugav hoida. Seade ise kaalub 610 grammi, mis ei ole väga suur number, kuid suurem probleem on palavusega. VR-peakomplekt istub täpselt otsmiku ees, seega võtab see ka kiiresti higistama, mis hakkab üsna kiiresti häirima. Seega tasub seade iga mõne aja tagant peast ära võtta, lasta näol jahtuda ning VR-prillide klaasid puhtaks teha.

Sony VR pildikvaliteet on kena. OLED ekraanid, mis kasutaja silme ees on, loovad kena kontrasti. Samuti ei häiri pildi teralisus. Kui peakomplekt on silme ette õigesti asetatud, siis ei pane piksleid tähele. Piksleid märkab vaid siis, kui peakomplekt on silme ees veidi liiga üleval või all, või siis, kui tuleb lugeda peenikest teksti. Kui aga mäng liigub kiirelt ning detailidele liialt keskenduda ei tule, siis pole pikslid probleemiks.

Kiire esialgse proovi kohaselt on keeruline öelda, kas Sony VR suudab pakkuda midagi, mida teised VR-komplektid ei suuda. Sony VR jõuab müügile oktoobri lõpus umbes 450 euro eest, siis saab Geenius ka seadet pikemaajaliselt arvustada ning selga „jah“ või „ei“ otsuse anda. Seniks aga jään seisukohale, et Sony on teinud oma VR-peakomplektiga üsnagi hea töö.

AvafotoEuronics, tekstisisesed fotod Sony

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.