Linnamaasturite võidukäik: kuidas Peugeot jõudis auhinnatud linnadžiipideni?

2024. aatal jõuab Euroopas müügile ka uus Peugeot 5008.Foto: Uus Peugeot 5008

Peugeot’l on väga populaarsed ja pilkupüüdvad linnamaasturid: mudelid 2008, 3008 ning 5008 on võitnud rahva meeletu poolehoiu tänu silmatorkavale disainile ja sõidumugavusele, aga järeleandmisi pole tehtud ka praktilisuses. Milline on aga olnud Prantsuse autotööstuse ühe lipulaeva teekond auhinnatud ja armastatud linnamaasturiteni?

Ajalugu algab sportautodest

Üks põhjus on kindlasti see, et linnamaasturid on hetkel kõige populaarsem segment autoturul. Kõik autotootjad on toonud müügile mõne linnamaasturi. Peugeot’l on aga täiendavaks inspiratsiooniallikaks olnud autosport. Juba 1960-ndatel võitis Peugeot 404 viiel korral kuulsa ja keerulise Ida-Aafrika Safari ralli.

Peugeot on teinud ilma ka ühel maailma raskeimal, Pariisi–Dakari maastikurallil: 1980ndatel suudeti see Peugeot 205-ga võita kahel korral. Uuesti jõudis Peugeot Dakari rallile 2008.  aastal, kui võistlustel osales 2008 DKR. Võiduni jõuti 2016. aastal.

Foto: Peugeot 4007 alustas Prantsuse autotootja teekonda linnamaasturite tippu.

Masstoodang algas 2007. aastal

See on aga kõik rallisport. Masstoodangusse jõudis Peugeot’ linnamaastur 2007. aastal, kui müügile tuli rikkaliku varustuse ja unikaalse välimusega linnadžiip 4007. Seda mudelit, mida võib nimetada praeguste populaarsete mudelite teerajajaks, toodeti viis aastat. Järgnesid 4008 ning tänaseks üheks populaarsemaks mudeliks ostunud 3008 esimene põlvkond.

Esimene 3008 jõudis müügile 2008. aastal. Muide, tegemist oli esimese autoga, millele pakuti diiselhübriidajamit. Esimene 3008 oli küll veel pigem mahtuniversaal kui crossover

Suur muutus toimus 2016. aastal, mil 3008 sai põlvkonnavahetuse käigus täiesti uue ilme. Nüüd võis seda nimetada tõesti linnamaasturiks, mis pealegi tõi oma silmapaistva disainiga, hea hinna ja kvaliteedi suhtega ning suurepäraste sõiduomadustega Peugeot’le kohe ka Euroopa aasta auto tiitli. Nüüd, 2024. aastal tulnud kolmanda põlvkonna mudeliuuendusega on 3008 saadaval nii hübriidina kui ka elektrilisena.

Foto: Uus elektriline Peugeot 3008

Kõik uue põlvkonna Peugeot’ linnamaasturid, mis said 2010ndate teises pooles uue põlvkonna, on ammutanud inspiratsiooni Peugeot Quartzist, ideeautost, mida esitleti 2014. aastal Pariisi autonäitusel. 

2008 ja 5008

Kuid 3008 ei ole ainus Peugeot’ linnamaastur. Kuna 3008 kogus populaarsust, toodi 2013. aastal turule ka pesamuna 2008. Väike linnamaastur 2008 osutus väga populaarseks ning 2019. aastal veeres tootmisliinilt maha juba mudeli miljones eksemplar. 2020. aastal sai armastatud 2008 täiesti uue ilme – see sarnaneb rohkem suurema venna 3008-ga, kuid auto populaarsus on säilinud.

Foto: Peugeot 2008

Kõige suurem kõrgendatud kliirensiga linnamaastur on Peugeot 5008, mille tootmist alustati mitte crossover’ina, vaid klassikalise mahtuniversaalina. Auto oli suunatud eelkõige suurtele peredele, pakkudes suurt mahutavust, panipaikade rohkust ning kasutajasõbralikkust, unustamata sealjuures muidugi sõidukogemust. 

2017. aastal läbis mudel uuenduskuuri, milles ei unustatud kõike eelnevat, kuid auto sai uue ilme – auto mahtuniversaali olemus liideti populaarse crossover’i-trendiga. Tulemuseks oli oma klassi suurim linnamaastur, mis mahutab kuni 7 istekohta kolmes reas, sealjuures teise rea istmed on kõik eraldi reguleeritavad. Selle aasta septembris jõuab Eestis müügile ka Peugeot 5008 kõige uuem versioon.

Uus Peugeot 5008Foto: Peugeot

Silmapaistev interjöör

Kõiki Peugeot’ mudeleid ühendab lisaks pilkupüüdvale välisilmele ka elegantne interjöör, mille lahutamatuks osaks on i-cockpit. Kui väike rool on juba harjumuspärane osa Peugeot’ iseloomulikest joontest, siis näiteks uue tippvarustusega Peugeot 3008 interjööri ilmestab veel hiiglaslik 21-tolline ekraan, mis ühendab näidikud ning multimeediasüsteemi.

Peugeot uut i-cockpit’i iseloomustavad ka juhi soovide järgi seadistatavad otseteenupud i-Toggles, mille alla saab salvestada just need funktsioonid, mida juht multimeediaekraanile kõige enam kuvada soovib. Samamoodi kasutab Peugeot’ ka uue põlvkonna mudelite juures talle omast tekstiili ja matti alumiiniumi.

Peugeot jätkab uute linnamaasturite juures oma läbimõeldud i-cockpiti arendust.Foto: Peugeot

Kui kaua veel linnamaasturite võidukäik jätkub, ei tea, kuid niipea ei näi nende jõud raugevat. Kui otsid ka endale sobivat linnadžiipi, vaata kõigepealt, mida on pakkuda Peugeot’l.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.