Elisa Idee Garage kutsub idufirmasid julgete ideedega koos maailma muutma

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Elisa on juba kolm aastat startupilikus vaimus uusi tooteid ja teenuseid arendanud ning idufirmadelt abi küsinud. Kuidas see ligi 1000 töötajaga suurettevõttes käib ja mismoodi on kõigest kasu nii suurtele kui väikestele ja eelkõige klientidele, sellest räägib Elisa uute teenuste valdkonna juht Kertu Kriisk.

Oleme kontsernina klientidele tulevikku vaatavaid lahendusi pakkunud juba 136 aastat. Elisa kontsern alustas kunagi ühena esimestest Euroopas telefoniliinide füüsilise paigaldamisega klientide kodudesse. Täna oleme nii kõne-, interneti- kui ka TV-teenusega juba väga suure hulga inimeste taskutes. Meie kindlaks, tulevikku vaatavaks eesmärgiks on aidata oma klientidel läbi seesuguse võimsa tehnoloogia igapäevategevusi teha hoopis uuemal ja nutikamal viisil. Kas teadsite näiteks, et juba mõni mudel vana iPhone´i suutlikkus ületab nende arvutite koguvõimsuse, mis inimese kunagi Kuule saatsid?

Kuidas aga leida see lahendus, mis kõnetaks kliente ja mille pakkumisel oleks Elisa tooteportfellis loogiline koht? Meie küsime!

Küsime töötajatelt ja klientidelt

Jah, päriselt. Nagu tõdeme aastast aastasse –  head ideed ei sünni inkubeeritult juhatuse koosolekul, vaid parimaid mõtteid kannavad meie töötajad ja kliendid. Tuhandeliikmelises suurettevõttes on meil väga palju erinevaid arvamusi, ideid ja ettepanekuid. Meie kui tööandja eesmärk saab olla lihtsalt piisavalt avatud keskkond, kus töötajates tekkinud mõttevälgatusi vastu võtta, väärtustada ja korralikult äriliselt sünteesida.

Juba kolmandat aastat korraldame Elisa Idee Garage projekti, millele on osalema oodatud kõik Elisalased, olenemata osakonnast ja ametiprofiilist. Tingimuseks on see, et kahepäevasesse projekti soovitakse panustada sajaprotsendiliselt. Sellel ideede ajurünnakul esitavad kõik oma mõtted, ükskõik kui algstaadiumis need ka ei oleks. Üheskoos valime välja kõige huvitavamad ning moodustame nende ümber projektirühmad.

Kahe päeva jooksul teeme kiirendatud korras läbi ideede sünteesimise, kliendieksperimendi ja vaatame suurt majanduspilti ning mõjutavaid trende. Seejärel paneme alustava idee põhiomadused paika ja toimuvad  viimased pitchid.

See kõik ongi nagu startupis

See kõik tundub hästi startupilik, sest seda see ka on – võtame startupi maailmast tuntud laheda tööinnu, paneme kokku aktiivsed inimesed ja head mõtted ning läheme n-ö õhukesel meetodil ja kiiresti õnnestuma või põruma.

Niimoodi oleme seisnud näiteks bensiinijaamades ja pakkunud toodet, mida meil tegelikult ei olnud, ent mille sihtrühmaks oleks autoomanikud. Saades klientidelt tagasisidet, oli meil võimalus oma ideed valideerida ja saime tagasiside kõige olulisemalt osapoolelt – kliendilt.

Samamoodi oleme Idee Garage mõttevälgatusega pöördunud suurte partnerite poole, paludes koostöömõttele kinnitust mõne tunniga (ja selle ka saanud). Pärast seesuguseid töösprinte on võimas tunne – milline entusiasm, leidlikkus ja töötahe! Uhke tunne on selliste kolleegide seas töötada.

Kümnest ideest edukas on vaid üks

Potentsiaalikad ideed võtame põhjalikumasse analüüsi ja liigume nendega edasi kokkulepitud etappides, püüdes leida vastuseid ja tõestusi peamistele küsimustele iga äri puhul:

  1. Kas välja mõeldud toode pakub sihtrühmale huvi? Teada-tuntud rusikareegel on see, et kliendile läheb päriselt korda“ valuvaigisti“, mitte „vitamiin“. Seetõttu on oluline üles leida see peamine frustratsioon, mida saaksime lahendada.
  2. Mis on selle teenusmõtte ärimudel? Kus on raha?
  3. Kuidas me asja tehniliselt valmis teeme?

Just nagu iga alustava äriga, tuleb ka siin tõdeda, et kümnest suurepärasest ideest on edukas heal juhul vaid üks. Niimoodi oleme riiulile asetanud väga mitmed vinged mõtted lootes, et kunagi tuleb ka nende aeg.

Lisaks isemõtlemisele tunnistame endale, et päris kõigest kõike ei pruugi me siiski teada. Seetõttu otsime aktiivselt kontakti teadjamatega. Seekordsel Idee Garage´il esinesid Elisale huvipakkuvate valdkondade esindajad avades oluliselt laiemalt sihtühma murekohti ja võimalusi nende leevendamiseks.

Idufirma saab abi startup scouterilt

Lisaks on Elisas tööl kaks startup scouterit, kelle igapäevatöö on leida võimalikke koostööpartnereid kirevast iduettevõtete maailmast. Iga võimaliku partneriga mõtleme koos, milline võiks olla Elisa roll pakutava teenuse väärtusahelas. Elisal suurepärane võimalus pakkuda startupile kõikehõlmavat kliendibaasi lahenduse testimiseks, laia haardega kommunikatsioonivõimalusi, analüüsivõimekust  ja tehnoloogilisi lahendusi. Tihtilugu võime startupile olla ka lihtsalt esimene suurklient, kes mõnda ärilahendust kasutama hakkab ja väärtuslikku tagasisidet annab. Suurettevõttena on meil startuppidelt palju õppida – võtame meeleldi üle uudsed tööviisid ning innustame oma inimesi töötama ettevõttes justkui ettevõtjana.

Kui uurida ettevõtlikelt kolleegidelt, mis on nende tööülesanded, siis saab Elisas tihtilugu vastuseks – need ülesanded, mis endale ise võtan! Ja see on päris lahe, eks ole?

Loe startup scouterite igapäevategemistest lähemalt siit.

Tutvu võimalustega Elisaga koostöö tegemiseks siin: www.elisa.ee/startup.

Tule ja teeme ägedaid asju koos! Vaata too.elisa.ee.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.