Elisa blogi

Elisa personalijuht: Elisas on kaugtöö täna juba massiliselt kasutusel

Elisas värskelt valminud uuringu järgi kasutab tarku tööviise kas palju või väga palju juba 69% Elisa tiimidest. Kaugtöö kõrval on Elisa ettevõttes juurutanud ka teisi targa töö lahendusi nagu kuuetunnised tööpäevad esindustes ja neljapäevased töönädalad telemüügis.

Palgainfo Agentuuri statistika järgi pakuvad Eestis paindlikku töökorraldust ligi pooled tööandjad, kuid enamasti võimaldatakse seda vaid kindlatele gruppidele või üksikutele töötajatele.

Elisa on targa töö lahendusi piloteerinud viimase nelja aasta jooksul ning osad neist ka püsivalt kasutusele võtnud. „Kaugtööd kasutatakse Elisas massiliselt ning tänases tööturu olukorras enam teisiti ei saagi. Inimeste ootused paindliku töökorralduse osas on väga suured ning meile kui tööandajale loob see tööturul ka väga tugeva konkurentsieelise,“ ütles Elisa personalijuht Kaija Teemägi.

Kaija Teemägi tõi välja, et olukorras, kus ühiskonnas on pidev töökäte puudus, peab tööandja olema avatud uudsetele tööviisidele. „Hea töötaja ei pea enam asuma samas linnas või isegi riigis ja tegema tööd juhi valvsa pilgu all. Ta võib seda teha ka sadade kilomeetrite tagant, kui amet võimaldab. Inimesed soovivad olla liikuvamad ja paindlikumad,“ kinnitas Elisa personalijuht.

Kaugtöö kõrval on Elisa kasutusele võtnud kuuetunnise tööpäeva klienditeeninduses töötavatele inimestele. „See on nüüdseks jõudnud juba viide Elisa esindusesse ning tulemused kinnitavad selle jätkusuutlikkust. Kasvanud on klientide rahulolu ja edu on saavutatud müügitulemustes. Ning mis kõige olulisem – töötajad on energilisemad ja rõõmsamad ning saavad oma ajakorraldust paindlikumalt planeerida, kuna tööpäevad on lühemad,“ rääkis Kaija Teemägi.

Elisa personalijuht julgustab kõiki ettevõtteid paindlikumat töökorraldust kaaluma. „Tänases tööturu olukorras võiks nutikad tööviisid olla iga organisatsiooni loomulik osa. Kui veel mitte praegu, siis lähiaastatel puututakse sellega aina enam kokku,“ kinnitas Kaija Teemägi. „Alustama ei pea suurelt, vaid ka väikesed pilootprojektid on harjutamiseks head. Neile, kes juba edukalt paindlikku töökorraldust viljelevad, soovitan mõelda laiemalt: kaugtöö ei ole kindlasti enam vaid kontoritöötajate hüve. See jõuab aina enam näiteks tootmis- või teenindusvaldkonda, kus klientidega suhtlemine on igapäevane ülesanne. Muide, ka kõnekeskuse töötaja saab täna klientide kirjadele edukalt vastata asukohast sõltumata. Tähtis on, et eesmärgid oleks paigas ja tehnilised vahendid toimivad ning usk  efektiivsesse ja paindlikku töötegemise vormi olemas.“

Elisa on targa töö lahendused toonud ka töövahenditesse, kasutusel on võrgukoosolekuvahendid, üles-alla reguleeritavad töölauad, mis võimaldavad tööd teha kas istudes või seistes ning kõnekeskuses on olemas näiteks ka heli summutavad kardinad. „Kuna üks suuremaid teenindajate muresid oli liigne müra, siis tõime kõnekeskuse ruumidesse tavapäraselt ruumiliigenduseks kasutatavate seinte asemel ainulaadsed helikardinad,“ märkis Kaija Teemägi, lisades, et Elisa peab töökeskkonda väga oluliseks. „Kui tööandja suudab töötajale luua töökeskkonna, kus ta ei pea muretsema olme pärast ja saab end hästi tundes tööle keskenduda, on produktiivsus oluliselt suurem,“ kinnitas Elisa personalijuht.

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.