Elisa blogi

Kuidas võib nutitelefon häirida sinu und?

Foto: Shutterstock.

Telefonist on saanud lahutamatu kaaslane meie igapäevaelus ning oleme harjunud hoidma seda pidevalt enda lähedal, nii ka öösiti. Siiski võib hilisõhtune telefoni kasutamine häirida meie unerahu, mille tulemusena ei puhka me end täielikult välja. 

Elisa seadmete tootejuht Kirill Šapošnikov selgitab, mida oleks kõige mõistlikum telefoniga õhtuti teha, et magada sügavalt ja olla hommikuks värske ning puhanud. 

Välja lülitama ei pea 

Tegelikult ei ole vaja nutitelefoni ööseks välja lülitada, piisab sellest, kui panna telefon õigele režiimile. “Tänapäeva nutitelefonid on juba piisavalt targad, et õpivad tundma oma kasutaja käitumismustreid ja suurem osa neist oskab juba näiteks ise iga päev kell 23:00 ennast öörežiimile seada ja kõik valjud teavitused välja lülitada,” selgitas Šapošnikov. 

Kui soovid telefoni aga ikkagi ööseks välja lülitada, siis võid täiesti rahulikult magada, sest äratuskella tarbeks lülitab telefon ennast sellegipoolest sisse. 

Šapošnikovi sõnul distsiplineerib hommikuti paremini ärkama näiteks ka selline nipp, kui panna telefon koos äratuskellaga hoopis teise tuppa või kaugemale voodist, et äratuskella väljalülitamiseks peab inimene kindlasti voodist ülesse tõusma.

Seade võib häirida und 

Telefon võib hakata segama sinu und sellisel juhul, kui oled harjunud näiteks telefoni pidevalt käes hoidma ning sealt teavitusi vaatama. Soovitatav on panna telefon ööseks unerežiimile (do not disturb), mis tagab selle, et isegi kui teavitus telefoni jõuab, ei anna see endast märku, ning sina saad rahulikult uinuda.  

Telefonirakendustest ja sotsiaalmeediast puhkamiseks on tegelikult mitmeid viise. Näiteks OnePlus telefonidel on võimalik kasutada ka Zen-režiimi, mis paneb telefoni teatud ajaks lukku. Sel ajal tulevad läbi kõned ja tähtsamad sõnumid, kuid enamik teavitusi on režiimi kestuse ajal hääletud ning sina saad võtta vajaliku aja uinumiseks. 

Kui tahad kiirelt uinuda, ei tasu telefoni voodisse kaasa võtta ega ööseks padja alla panna.  “Siinkohal juhindun USA riikliku unefondi (National Sleep Foundation) andmetele ja soovitustele. Üldine soovitus on 30 minutit enne planeeritud magamaminekut lõpetada igasuguse elektroonika tarbimine (TV, tahvel, nutitelefon),” selgitas Šapošnikov. 

Alguses võib selline rutiin tunduda ebamugav või tüütu, kuid pikapeale harjub selle režiimiga ära ka keha, mistõttu muutub unne jäämine ajapikku aina kiiremaks ja hõlpsamaks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.