Päästeameti Facebooki juturobot õpetab sulle, kuidas enda maja mitte põlema panna

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Päästeametil valmis Facebooki vestlusrobot, mis annab huvilistele infot selle kohta, kuidas tuleohte vältida. Teadaolevalt on tegu Eesti esimese riigisektoris kasutatava vestlusrobotiga.

Päästeameti vestlusrobot ehk chatbot töötab sarnaselt paljudele teistele platvormil levivatele robotitele: kui kasutaja alustab vestlust, uurib robot, millega ta aidata saab ning kui kasutaja valib endale meelepärase valiku, annab robot selle kohta infot. Hetkel on roboti vastused seotud peamiselt tuleohutusega.

Seega saab robotilt uurida näiteks selle kohta, kuidas peaks hooldama majapidamises olevat ahju või milliseid tulekustutusvahendeid peaks võimalusel käepärast hoidma.

Vastused on osade küsimuste puhul ülevaatlikud ning soovi korral on võimalik leida ka linke lehtedele, kust saab huvipakkuva teema osas rohkem informatsiooni. Osade küsimuste korral suunatakse kasutaja aga ilma pikema jututa põhjalikuma kirjelduse juurde.

Robotil veel nime ei ole

Päästeameti ennetustöö osakonna peaspetsialist Sandra Tammiksaar selgitas Geeniusele, et vestlusroboti idee on juba pikemat aega küpsenud.

“Päästeametile on oluline, et inimesed saavad meiega suhelda nende kanalite kaudu, mida nad on harjunud kasutama ja vastuse saamiseks ei pea ootama, vaid suhtlus algab kohe,” sõnas ta. “Samuti aitab roboti ja inimese vaheline suhtlus meie töötajatel aega kokku hoida ja tegeleda tööga, mis nõuavad veel inimese olemasolu.”

Vestlusrobotil veel nime pole, kuid hüüdnimena kustutakse teda PäästeRobotiks.

Tammiksaar lisas, et suhtlusrobotiga toimub läbi valikvastuste ning inimene suunatakse allikani, kus ta leiab oma küsimusele vastuse. Hetkel on vestlusrobot suunatud tuleohutuskampaania raames vastama pigem tuleohutust puudutavatele küsimustele, kuid pakub ka teisi päästeametile olulisi teemasid.

“Kui inimese küsimus on liiga spetsiifiline ja õiget vastust ta ei leia, siis alati on võimalus lõpetada robotiga vestlus ning kirjutada küsimus Päästenõustajale emailile,” sõnas ta.

Päästeamet tahab tagasisidet

Tammiksaar märkis, et päästeameti jaoks on sellisel kujul vestlusroboti kasutamine esmakordne ning eesmärk on aina paremaks saada, seega soovivad nad kasutajatelt ka tagasisidet.

“Tagasiside võiks sisaldada teemasid, millele vastust ei leitud kui ka tehnilisi nõuandeid, kus roboti suhtlust saaks muuta paremaks,” lausus ta.

Selleks, et robotiga jutustama hakata, vajuta siia.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.