Päästeameti uued autod suudavad veest vabaneda ulmeliselt kiiresti

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Päästeameti uued autod. Foto: Gregor Sibold

Eile, päästeameti 25. aastapäeval, võttis päästeamet vastu Eestisse 27,8 miljoni euro eest saabunud uut päästetehnikat, kokku 86 uut päästesõidukit. Nüüdsest on ametlikult nimed saanud ja kasutusse võetud 26 uut paakautot, 8 konteinerautot ja 14 paakkonteinerit.

Välja vahetatakse ligi 60 protsendi ulatuses vananenud paak- ja konteinerautosid. 46 uut põhiautot jõuavad Eestisse selle aasta teises pooles.

Keeruliste keskkonnaõnnetuste, näiteks suurte metsatulekahjude puhul, on oluline piisava veehulga olemasolu. Vananenud tehnikaga on päästeametil olnud keeruline teha seda kiirelt ja efektiivselt. Tänaseni kasutuses olnud paakautode keskmine eluiga ulatub üle 30 aasta ning ei vasta enam tänapäevastele nõuetele ehk ei suuda tagada kiiret veevedu ning ei ole töökindlad. Päästeameti peadirektori Kuno Tammearu sõnul oli kõige vanem päästeameti kasutuses olev masin, mis täna uue tehnika vastu välja vahetatakse, paakautoks ümber ehitatud 1966. aastakäigu piimatsistern.

Päästeameti uued sõidukid. Foto: Gregor Sibold

Päästeamet demonstreeris eile toimunud üritusel uusi sõidukeid, milleks olid Scania P310 paakauto ja MAN 6×4 konteinerauto. Scania sõidukisse mahub korraga kuni 9000 liitrit vett ning paagi saab tühjendada vaid kahe minutiga. Ühe auto maksumus on üle 270 000 euro.

MANi konteinerauto pardale mahub 8000 liitrit vett ning ka selle paagi saab mõne minutiga tühjendada. Lisaks sellele on võimalik veega konteiner auto pealt maha laadida ning jätta see sündmuspaika. Ühe auto hinnaks on üle 150 000 eurot.

Paakautodel on uuenduslikud kiirväljalaskeklapid, mille abil on võimalik need veest kiirelt tühjendada. Selleks, et auto ei peaks sündmuskohal seisma ja ootama, kuniks eelmine auto on vee välja pumbanud, saab paagi sisu tühjendada kaasaskantavasse basseini. Uued konteinerautod ja paakkonteinerid võimaldavad oluliselt aga kuludelt kokku hoida, sest neid saab kasutada keerulistel päästesündmustel paakautode ja juba olemasolevate konteinerite transportautodena.

Päästeameti uus paakauto. Foto: Gregor Sibold

“Inimese elu, vara ja keskkonna päästmine on meie töö ülim eesmärk ning uue tehnika kasutuselevõtt võimaldab meil teha seda veelgi tõhusamalt ja kuluefektiivsemalt,” sõnas Tammearu. “Uus tehnika suurendab meie keskkonnaõnnetuste likvideerimise võimekust, kuna uued paakautod ja paakkonteinerid on ehitatud nii, et neile on võimalik kiiresti vett peale ja maha laadida, millega tagatakse päästesündmustel võimalikult suur veehulk,” lisas ta.

Projekti realiseerimine võttis aega neli aastat ja selle elluviimisesse olid lisaks päästeametile kaasatud siseministeerium, keskkonnainvesteeringute keskus ja rahandusministeerium. Projekti kogumaksumus oli 27,8 miljonit eurot, millest 23,6 miljonit eurot tuli Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ning 4,2 miljonit eurot Eesti riigieelarvest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.