Koduleht sai valmis, kuidas see nüüd maailmale nähtavaks teha?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
kodulehtvalmis.jpg

Uue veebilehe elu netiavarustes algab üksindusega, kuid mitte kauaks, kui oma veebisaavutus kiiresti maailmale nähtavaks teha.

Kõige tähtsam kodulehe jõudmiseks külastajate ette on otsingumootoritesse pääsemine. Google, Bing ja teised otsijad ei ole lubanud mingit kindlat aega, millal nad uue kodulehe "avastavad"ja leitavaks teevad.

See sõltub tegelikult kolmest lihtsast ja loogilisest asjast:

  • Kodulehe populaarsusest
  • Kas sisu on otsirobotite jaoks hästi arusaadav
  • Kodulehe ülesehitusest ja struktuurist

Populaarsus sõltub päris alguses sellest, kas üldse kuskilt lingitakse sinna ja kas neid linke on klikitud mujal veebides. Kui otsirobotid on juba veebi üles leidnud, siis määrab edasise edu see, kui hästi sisu on esitatud ja kas server, mis veebi jooksutab, on piisavalt kiire.

Uus veeb avastatakse otsimootorite poolt tavaliselt nädalaga, kuid aega võib minna ka mitu kuud, kui veeb kuskil serveris ilma väliste linkideta omaette tiksub. Muidugi ei maksa niisama käed rüpes istuda ja loota, et keegi su kodulehe avastab, vaid tuleb hakata kohe julgelt tegutsema.

Alustada võib sellest, et oma koduleht suuremates otsimootorites ise ära registreerida.

Esimesed kohad, kuhu andmed sisestada, on järgmised:

Google.Oma lehe saab Google'le teatavaks teha siin:google.com/webmasters/tools/submit-url?continue=/addurl.

Bing.Paljud Windowsiga arvutid pakuvad vaikimisi otsinguks Bingi ja ega suur osa kasutajatest seda ise Google´iks muuta ei viitsi või ei oska. Seega tee oma koduleht ka Bingis nähtavaks – lisa kodulehe aadress lihtsasse veebivormi siit:bing.com/toolbox/submit-site-url.

Neti.Muidugi ei maksa unustada ka kodumaist suurimat otsimootorit, mida paljud kasutavad Eesti veebilehtede seast otsinguks. Selleks logi Neti.ee leheleneti.eesisse ja lisa oma veebiaadress sobivate märksõnadega.

Pärast sisestamist tuleb arvestada, et otsimootorid analüüsivad hoolikalt ka lehe sisu ja võivad selle hoopis muude märksõnadega indekseerida, mis sisu järgi tunduvad sobivamad. Samuti ei maksa oodata, et koduleht kohe otsingutulemustes esimeseks tuleks – tavaliselt on esimesed need, kes on teinud aastatepikkust tööd oma veebi esiletõstmiseks ja muidugi on tulemustes ees ka reklaamlingid, mille positsiooni saab omale osta. Google'il näiteks on spetsiaalne keskkondAdwords, kus saab oksjonil osta end populaarsete märksõnade juures reklaamide näitamisel ettepoole.

Sõbrad aitavad esimesena

Otsimootorid on ikkagi robotid, kes hindavad uut veebi kiretult nagu teisigi tuhandeid samasuguseid. Oma sõbrad ja tuttavad aga on kõige paremad abilised veebi esimeseks hindamiseks ja info levitamiseks. Räägi kõigepealt sõpradega, saada neile oma link ja postita nende Facebook Messengeriteade oma veebisaavutusest.

Ära unusta sotsiaalvõrke!

Facebookil on tohutu jõud – kui sul pole seal lehekülge, siis sind peaaegu polegi paljude jaoks olemas. Kindlasti tasub kodulehele teha ka oma Facebooki fännileht, kust leiab lingi ja info, mida omakorda asuvad otsingutulemustes näitama ka otsimootorid. Kui veeb on äriline, siis mõtle ka tutvustusele LinkedInis ning võib-olla ka Twitteris. Sotsiaalmeedia eeldab, et iga natukese aja tagant lisatakse ka sisu, seega võiks kodulehel olla aeg-ajalt uudiseid ja täiendusi.

Kommenteerimine, uudiskirjad – juba keerulisem

Kiiresti saab oma kodulehele populaarsust, aga ka negatiivset suhtumist koguda teiste veebide-portaalide kommentaaridesse postitamisega ja e-kirjaga teateid laiali saates. Need kaks võimalust on libe tee, kus võib kergelt eksida. Postita oma kodulehe link vaid teemakohastesse foorumitesse või kommentaariumidesse, kus tõesti sellest veebist võiks kasu olla, niisama spämmimine võib lõppeda paljude pahameele ja spämmilistidesse sattumisega.

Sama lugu on ka e-kirjade masspostitamisega – ehkki firmadele võib ärilisi ettepanekuid eelnevalt nõusolekut küsimata saata, pole see ikkagi eetiline suures koguses asjasse puutumatutele ettevõtetele teateid saata. Uudiskirjaga alusta jälle sõpradest, pane kodulehele uudiskirjaga liitumise link ja jäta alati võimalus igaühel end sellest hiljem eemaldada.

Juhend: Mida teha, et otsimootorid kodulehe paremini omaks võtaksid?

  • Koduleht ei tohi anda palju veateateid. Kõigile robotite päringutele peavad andma vastuseks 200 / OK (kasuta näitekstools.pingdom.comkodulehe kiiruse ja serveri vastuste hindamiseks).
  • Kodulehel peab olema arusaadav sisu. Flashis, Javascriptis või piltides tehtud kodulehtedest otsimootorid tavaliselt aru ei saa.
  • Registreeri oma koduleht võimalikult paljudes otsimootorites ja teemakohastes veebikataloogides.
  • Google´i puhul kasuta kindlasti Google Webmaster Toolsigoogle.com/webmasters/tools, mis annab ka soovitusi, kuidas koduleht võimalikult paremini leitavaks teha.
  • Lingi teiste lehtedega ja küsi teistelt lehtedelt linki oma kodulehele – vastastikune viitamine teeb kodulehe populaarsemaks ja otsimootoritele ahvatlevamaks. Lingid peavad muidugi olema teemakohased.
  • Kasuta oma kodulehel Sitemapi. Enamus sisuhaldussüsteeme (CMS-e) loob Sitemapi, kust otsingumootorid leiavad kogu vajaliku info veebilehe struktuuri kohta. See on paljudel juhtudel kujul www.domeeninimi.ee/sitemap.xml.

Avafoto: Istockphoto

Algne artikkel avaldati Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.