Kuus kaugtöötaja tüüpi ja kuidas nende tööasju Office 365-ga lahendada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kellast kellani kontoris istuvad töötajad, kelle failid on kõvakettal ja kes neile muul ajal niikuinii ligi ei taha pääseda, on klassikaline, võiks öelda, et juba üsna vanamoodne töökoha mudel. Suur hulk firmasid enam nii tööd ei tee. Inimesed on muutunud liikuvaks, teevad koostööd erinevatest asukohtadest ja tahavad oma asjadele igal ajal igalt poolt ligi pääseda. Microsoft on välja andnud lühikese juhendi, mida kuue põhilise kaugtöötaja tüübi jaoks pakkuda.

Kõigil kuuel tüübil on siiski hulk ühisvajadusi, mida pilveteenus peab tagama: ligipääs oma tööasjadele, ühendusvõimalus teiste töötajatega, kõike kattev turvalisus ja paindlikkus uute lahenduste kasutuselevõtul. Siia võib lisada, et need neli vajadust peavad olema kaetud igal ajal ja igas kohas, sest tööaeg ja töökoht pole kaugtöötaja jaoks kindlad ja ettemääratud asjad.

Tüüp 1. Öökull

Microsofti kaugtöötajate välimäärajas nimetatakse seda tüüpi töötajateks kõiki neid, kelle jaoks kõige produktiivsem aeg saabub alles peale ametlikku kontoritundide lõppu. Kui seda töötajat piirata kohustusliku üheksast viieni tööajaga, siis ta võib küll oma asjad kuidagi ära teha, kuid see aeg, mil ta suudaks palju enamat, on ta kontorist lahkunud ja töö peale enam ei mõtle. Samas on kaugtöötaja enda sooviks oma asju hästi ära teha just siis, kui selleks on tema enda jaoks kõige parem aeg.

Office 365 toodetest ja lahendustest sobib sellise Öökulli jaoks Microsoft Teams teistega suhtlemiseks ( kes samuti õhtusel ajal aktiivsed), OneDrive oma failidele ligipääsuks ja dokumentide teistega jagamiseks ning SharePoint kontaktide ja kontoriasjade jaoks. Outlookiga saab hilisel ajal järgmiseks päevaks e-kirjad laiali saata ning kalendrisse kohtumised planeerida. Kohtumiste määramisel on hea vaadata, millised ajad teistel töökaaslastel ka vabad on ning leida sobiv aeg mõnes vabas koosolekuruumis.

Tüüp 2. Ahel-lendaja

Seda tüüpi töötaja ei kohku tagasi, kui ta välislähetusse saadetakse, pigem ta naudib seda. Pidevalt reisil olles on vaja saada ühendus üle ükskõik millise võrgu, mis ei pruugi olla kiire fiiber ja turvalisus kuskil avalikus WiFis on ka küsitav.

Office´i pilvelahendustest sobivad talle Advanced Threat Protection, mis aitab seadmeid küberrünnakute eest kaitsta, Microsoft Teams teiste töökaaslastega lennujaama ootesaalist suhtlemiseks vajadusel ka ainult tekstiliselt, kui netiühendus muud ei luba, Mobile Device Manager oma mobiilsete seadmete haldamiseks, OneDrive dokumentide jagamiseks töökaaslastega ja tööasjadele eemalt olles ligipääsuks, OneNote reisil olles märkmete ja ideede kirjapanekuks ning SharePoint kontaktide ja kontoriasjadega kursis olemiseks.

Tüüp 3. Maanteehunt

Tegemist on kõikjal autoga ringi liikuva tüübiga – võimalik, et mobiilse müügimehega. Kui ta just roolis pole, istub ta tagaistmel oma tahvlis või nutiseadmes, üritab kaugliinibussis sülerit istme vahele ära mahutada või otsib internetiühendust mõnes kohvikus või avalikus pargis.

Eelmise tüübiga üsnagi sarnaste vajadustega kaugtöötaja vajab Microsoft Teamsi suhtlemiseks, Mobile Device Manageri, OneDrive´i ja OneNote´i samadel põhjustel, kui ahel-lendaja, kuid lisaks on tema jaoks oluline ka sünkroniseerimine neil hetkedel, kui internet on korralik. Vahest kaob ta levist ja siis saab värskete versioonidega kõigist failidest edasi töötada ka netiühenduseta.

Tüüp 4. Töölesõitja

Tema igapäevasesse plaani kuulub tööletulek ja kojuminek, mis on pikem, kui tavaliselt. Teel olles aga on hea tööd teha – näiteks linnalähirongis süler lahti võtta ja varahommikul meilid läbi lugeda.

Töölesõitja jaoks on heaks abivahendiks Outlook, Advanced Threat Protection kaitsmaks arvutit avalikes võrkudes, Microsoft Teams mõneks varahommikuseks koosolekuks töötajatega, Mobile Device Manager mobiilsete seadmete haldamiseks ning OneDrive ja SharePoint tööasjadele ligipääsuks.

Tüüp 5. Väliseestlane

Enam ei pea kõik töötajad elama peakontori lähedal, mõni võib ka teise linna või isegi teise riiki kolida ja jätkata sealt. Kuid sellistel töötajatel võivad peagi tekkida kommunikatsiooniprobleemid, kui nad enam firma õhustikuga kursis pole ja üksteist kaua silmast silma ei näe.

Väliseestlase põhitööriistadeks on Microsoft Teams – sellega saab ka silmast silma eemal olles suhelda ning kontoris toimuvatest koosolekutest aktiivselt osa võtta, Mobile Device Manager hoolitseb mobiilsete seadmete ajakohasuse eest ning OneDrive ja SharePoint tagavad ligipääsu tööasjadele igal ajal igast kohast.

Tüüp 6. Ekspert

See kaugtöötaja tüüp on palgatud sellepärast, et ta valdab firmale olulist valdkonda põhjalikult, kuid ei ole eriti rõõmus päevast päeva kontoris käimise üle ning ei taha ka iga päev kaastöötajatega suhelda. Oma tööd teeb ta hästi omaette ning võib vahest suunduda lausa maakoju vaikusesse asju ajama. Võimalik, et ta töötab ka poole kohaga ja osa ajast tegeleb mõne muu äriga, kuna on nii hinnatud ekspert.

Tema jaoks piisab Microsoft Teamsist, millega saab vajadusel ka skeeme üheskoos joonistada, Mobile Device Managerist, OneDrive´ist ja SharePointist. Onedrive ja Sharepoint aitavad eksperdile tagada ligipääsu asjadele, mis tema nišis on vajalikud ja piirata saab ligipääsu neile asjadele, mida osalise tööajaga töötaja ei pea teadma.

Lugu on refereeritud ja kohendatud Microsofti e-raamatust „Six types of remote workers and how to support them“.

Hangi Office 365 siit.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.