Miks peaksid oma ettevõttes Google My Businessi kasutama?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kui tahad Google´is ärina silma paista, on palju võimalusi teiste seast esile tõusta: optimeerid oma otsingutulemusi märksõnade järgi, teed Google´ile meelepärase ülesehitusega kodulehe, turundad sotsiaalmeedias jne. Enamasti võtad mõne profi teenusepakkuja ka abiks. Kuid Google on ise teinud äridele keskkonna, mis täiesti tasuta aitab sind kõike seda saavutada – välja arvatud sotsiaalmeedias, milles Google ise veel eriti tugev pole.

Seega – kui Google pakub sulle tasuta välja kõik vajalikud tööriistad, milleks siis mitte neid kasutada?

Tasuta kohalike tähelepanu alla

Kõigepealt aitab Google My Business luua sul ettevõtte visiitkaardi, millel kõik vajalik info klientide jaoks olemas.

See visiitkaart pakutakse Google´i poolt välja, kui võimalikud kliendid otsivad midagi, mis sinu profiiliga kokku läheb. Nad võivad kohale jõuda nii Google´i märksõnaotsingu kui Google Mapsi kaudu. See viimane on just eriti oluline teenindus- ja müügiettevõtetele, kes püüavad kohalikku inimest oma kliendiks võita – või siis ka turisti, kes on lähedusse sattunud ja kaardilt omale vajalikku teenust otsib.

Otsides metallitööde kohta, on otsingus näiteks selline infokast:

Nagu näha, on viited visiitkaartidele olemas kaardivaate all, mis näitab sinu arvuti IP aadressi järgi või mobiilse seadme asukohainfo põhjal lähimaid vajalikke ärisid, mis vastavad otsingu märksõnale.

Võttes nüüd lahti mõne ettevõtte visiitkaardi, näeme kontaktaadresse, telefone, lahtiolekuaegu, klientide ülevaateid ja hinnanguid, pilte asutusest ja muidugi asukohta kaardil. Kontaktid saab saata oma telefoni ja need salvestatakse või alustatakse helistamist. Kuid iga ettevõte peab ise hoolitsema, et need andmed sellel visiitkaardil oleksid õiged ja olemas, sest mida lihtsam on kliendil ühendust võtta, seda kindlamalt ta seda teeb.

Google My Business on Google´i otsingus võimalus tasuta kõige kõrgemale positsioonile saada, sest ettevõtete visiitkaartide kasti ees on otsingutulemuste lehel vaid tasulised Adwordsi reklaamid. Kasti järel aga tulevad alles muud otsingutulemused.

Mobiilis on visiitkaardilehest eriti kasu, sest see sisaldab tegevusnuppe, mis aitavad kliendi sinu juurde – kas helistades, navigaatoriga kohale juhatades või kodulehele edasi suunates.

Kui palju see ikkagi annab kliente juurde?

Muidugi võib küsida, kas sellest on ikka abi, kui Google´i kohalikus nimekirjas esineda. Kindlasti on, kui oled kohalik teenusepakkuja ning sinu juurde saab poodi või teenindussaali sisse astuda. Siis on asukohapõhiselt nähtaval olek vägagi oluline.

Nifty Marketing on teinud uuringu, et 24% kõigist kasutajatest klikib just nimelt neil nn Local Pack linkidel, kus kirjas kohalikud teenusepakkujad. Seega peaks ettevõte seal esindatud olema, et mitte veerandist külastajatest lihtsalt niisama ilma jääda.

Mis info peaks kindlasti olemas olema?

Lühidalt – nii palju infot kõi võimalik peaks Google My Businessis olemas olema. Kuid kindlasti on seal vajalikud

  • ettevõtte ärinimi
  • täpne aadress
  • telefoninumber
  • veebileht
  • lahtiolekuajad
  • fotod ettevõttest (või toodetest-teenustest)
  • kliendihinnangud

Viimast punkti peab kannatlikult ootama – kui keegi külastab sinu asutust, saab ta hiljem viie tärni süsteemis hinnata ettevõtte pakutava kvaliteeti. Androidiga telefonid mõnikord lausa soovitavad kasutajatel, kes Google´i arvates on mõnes ettevõttes käinud, seda hiljem hinnata. Muidugi määravad need hinnangud ka seda, kui kõrgele Google´i reitingus sinu firma visiitkaart tõstetakse.

Fotosid ettevõttest saad aga ise lisada Google Mapsi kaardile ja muidugi ka Google My Businessi konto kaudu, et näidata,  mismoodi näevad välja kontoriruumid, hoov, tootmine jne. Iga pilt ütleb rohkem kui mõned laused tutvustavat teksti.

Statistika: kes käis, mida otsis, kui palju sõideti kohale

Google My Businessil on veel üks lahe tasuta omadus: statistika sinu ettevõtte kohta.

Näiteks saab teada oma kaubamärgi tuntuse: kas kliendid otsivad pigem nime järgi või otsivad neile vajaminevat teenust ja jõuavad ettevõtte visiitkaardilehele. Samuti näeb nimekirja enimkasutatud otsingusõnadest, mis on kliendid kohale toonud. Teada saab, mitu korda on sinu äri aadressile lastud end autonavigaatoril kohale juhatada.

Seega kui tahad oma äri kiirelt ja tasuta nähtavaks teha kohalikele inimestele ja külalistele, on Google My Business hea algus. Ja mitte ainult algus – sellega saab end pildil hoida ka edaspidi ja värskendada andmeid kohe, kui midagi muutub.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.