Tänapäeval on enda nähtavaks tegemine veebis iga äri või ettevõtmise jaoks väga oluline. Aina kasvavas digimaailmas jõuad nii suurema hulga potentsiaalsete külastajateni, olgu veebilehe loomise aluseks soov avada e-pood või lihtsalt blogi pidada.
Enne pea ees internetti tormamist tasub aga korraks rahulikult maha istuda ja läbi mõelda, kellele uus veebileht on mõeldud, milline see peaks olema ning kuidas seda kõike saavutada.
Kellele ja milleks uus veebileht on mõeldud?
Alustuseks tuleb paika panna eesmärgid, mida loodav veebileht peab täitma. Siin on lihtsustavaks faktoriks lehe temaatika, mis aitab suunda hoida – kui tegu on näiteks e-poega, siis peaks uus veebileht olema selleks sobivalt üles ehitatud ning kliente võimalikult atraktiivselt kohale meelitama.
Muidugi saab eesmärke ka kitsamalt seada ning sellevõrra kontsentreeritumalt tegutseda. Näiteks võib veebilehe kaudu mingit kindlat toodet reklaamida, oma teadmisi jagada või oma ettevõte veebiavarustes nähtavamaks muuta.
Vali hea domeeninimi ja lehe majutaja
Kui uue kodulehe visioon paika pandud, tuleb see miskitmoodi internetti üles saada. Selleks on vaja head nime ja serverit, kus oma kodulehte hoida.
Siin on abiks Zone, kes annab kõik vajaliku esmase seadistuse jaoks ning lisaks pakub ka võimalust edasisel haldusel toeks olla. Domeeni registreerimise kohta saad uurida täpsemalt siit. Zone’i kaudu käivad need toimingud kiirelt ja murevabalt, samuti saad nende kodulehel ära teha vabade domeeninimede otsingu.
Edasi on tarvis leida võimalus oma väärtusliku kodulehe sisu hoiustamiseks. Ka siin pakub abi Zone oma virtuaalserveri teenusega. Vastavalt vajadusele on võimalik valida kettamahtu, postkasti suurust ning jõudluse taset.
Otsi sobiv teema
Olenevalt lehe eesmärgist tuleb alustades pöörata rõhku ka silmapaistva ning hästi jälgitava teema leidmisele. Selleks tasub kõigepealt välja valida platvorm, millele koduleht luua, ning sealt edasi liikuda. Üldiselt võiks eelistada suuremaid tegijaid, nagu WordPress, Joomla, Prestashop või Drupal, sest nende puhul on igasuguse toe saamine lehe haldamisel lihtsam ning abi leidmine kiirem.
Samuti on teemade valik suurem – WordPressi puhul tasub näiteks uurida varasemat artiklit samal teemal.
Hakka sisu looma
Lõpetuseks ei tohi alahinnata ka kvaliteetse ning kaasahaarava sisu loomist ning uut sisu peaks lehele regulaarselt juurde tekitama.
Tähelepanu tuleks pöörata ka lehe ülesehitusele – see peab olema ülevaatlik, et külastajad leiaksid neile vajalikud teemad ja info kiirelt üles. Ettevõttel on mõistlik anda külastajatele ülevaade oma tegevusest ning vastavalt vajadusele lisada ka kontaktandmed ja -info.