Tõsi, Tesla seda ju teebki funktsioonidega Dashcam ja Sentry Mode. BMW pakub sarnast Drive Recorderi süsteemi, mis kasutab auto kaameraid ümbritseva jäädvustamiseks. Samuti on Mercedes-Benz ja mõned teisedki tootjad hakanud lisama kaamerasüsteeme, mis pakuvad sõidu salvestust kallima varustustaseme osana.
Põhjused, miks aga enamik autosid seda ei võimalda, on tegelikult lihtsad. Esiteks pole isejuhtimises ja parkimises kasutatavad kaamerad päris sellise tehnilise spetsiifikaga nagu videoregistraatorid. Nõudmised objektiivi vaatenurgale, valgustundlikkusele, pildi detailsusele ning muudele taolistele parameetritele on erinevad.
Teiseks tulevad mängu riigiti varieeruvad seadused, mis muudavad autotootjate elu keerulise(ma)ks, kui juttu tuleb avalikus ruumis salvestamisest, mis võib piirata inimeste privaatsust. Kolmandaks oleks hea kvaliteediga salvestussüsteem igal juhul lisakulu.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Digi nr 235, november 2024
Kõik selle ajakirja lood