Kätte on jõudnud see osa aastast, kui iga päevaga jääb valget aega veidi vähemaks. See tekitab reklaamijatele parajat peavalu, kuna sugugi väike pole võimalus, et kalli raha eest hangitud reklaamipind jääb potentsiaalsetel klientidel pimedas lihtsalt nägemata. Mida teha, et välireklaamist oleks kasu ka pimedal ajal?
Reklaamija vaatenurgast on mure tuumik väga lihtne: kui plakatid on tänaval halvasti valgustatud, ei pane mööduvad inimesed ehk potentsiaalsed kliendid neid tähele. Pimedal ajal võib kehv valgustus vähendada märkimisväärselt reklaami efektiivsust – sisuliselt maksad reklaamipinna eest tühja.
Jälgi, kuidas on reklaamikandja valgustatud
Digitaalsete välireklaamidega tegeleva ettevõtte Linna Ekraanid OÜ tegevjuht Mihkel Luks ütleb, et valgusvitriinide ja bussiootepaviljonidega sellist probleemi pole, kuna need on tagantpoolt valgustatud. “Küll aga tuleb arvestada, et kummalgi juhul ei ole reklaam sama erksate värvitoonidega kui LED-ekraani puhul, sest tegu on läbivalgustatud plakatiga,” märgib Luks.
Tõsisem mure tekib suurte billboard’ide ja seintega, mida on Tallinnas 250 kanti. Just nende puhul peaks reklaamiostja valgustusele pimedal ajal erilist tähelepanu pöörama. Probleem seisneb nimelt selles, et paljud billboard’id on valgustatud külgedelt, mitte tagant. See aga ei taga ühtlast valgustust üle kogu reklaami.
Lisaks on paljud reklaamikandjad vanad ja kasutusel on halogeenlambid, mis ei ole piisavalt võimsad, et sügis- ja talvepimedas reklaame korralikult valgustada. Abi võib saada sellest, kui reklaamikandja satub olema mõne tänavavalgustuslaterna vahetus läheduses. Sellele aga lootma jääda ei tasu.
Eriti suureks kujuneb valgustuse probleem sademete ajal. Luksi sõnul ei leidu sel juhul LED-reklaamile konkurente. “Talvel lumesadudega juhtub tihti, et billboard’id on lund täis tuisanud ja neid pole võimalik tarbida. LED-ekraan on soe ja lumi sulab maha,” selgitab Luks, miks on LED-ekraanid head iga ilmaga, mitte ainult pimedas.
LED-ekraani valgus on paigas nii sügispimedas kui suvepäikesega
Linna Ekraanide juht toob välja veel ühe murekoha, mida tuleks reklaamiostjal arvesse võtta. Nimelt süttib reklaamikandjate valgustus koos tänavavalgustusega, mistõttu võib õhtuti juhtuda, et on juba hämar, aga valgustus veel ei tööta. Lisaks on seatud tänavavalgustusele piirnormid, millest valgemaks ei tohi valgustust keerata. “Tihti ei piisa sellest, et suuri plakateid ühtlaselt valgustada,” sõnab Luks.
Digitaalse LED-ekraaniga sellist probleemi ei teki. Ekraan koosneb LED-punktikestest ehk pikslitest, iga piksel on omaette valgusallikas. See tagab, et reklaami värvid on alati naturaalsed, erksad ja reklaam ise silmatorkav.
Lisaks on LED-ekraanid varustatud valgussensoritega, mis reguleerivad ekraani eredust vastavalt keskkonna valgusoludele. Pimedal ajal seadistatakse ekraani eredus maha, et reklaam ei pimestaks autojuhte, aga oleks samas selgelt tarbitav. Valgel ajal aga tõstetakse ekraani eredust, et ekraan oleks selgelt loetav, ka kesksuve kõige päikesepaistelisema ilmaga.
Kokkuvõtlikult võib öelda, et kui tahta pimedas silma jääda, on reklaamiostja jaoks kõige turvalisem valik digitaalne LED-ekraan. Kui on soov tingimata jääda n-ö klassikalise plakatikandja juurde, tasub sügise saabudes kindlasti eelistada neid, mis on tagantpoolt valgustatud. Siiski tuleb silmas pidada, et nende pilt pole nii erk kui LED-ekraanil. Külgedelt valgustatud billboard’id sama märgatavust kui LED-ekraanid meie kliimas ei saa. “Eestis on palju sademeid ja pimedat aega, mistõttu on LED-reklaamid siin regioonis atraktiivsed,” sõnab Luks lõpetuseks.