Sisuturundus

Juurdepääsetavus e-maili turunduses: nipid ja näited

Samal ajal, kui järjest enam ettevõtteid e-maili turunduse omaks võtab, paistab, et kõnealuse strateegia juurdepääsetavus on üks aspekt, mis tihtipeale tähelepanuta jääb. Ometi näib, et paljud turundajad, disainerid ja arendajad peavad just juurdepääsetavust meiliturunduse vajalikuks osaks.

Antud teemal räägib seekord veidi täpsemalt Smaily turundusjuht Tanel Rand, kes jagab ka mõningaid nippe parema juurdepääsetavusega e-kirjade loomiseks.

Mis on e-kirja juurdepääsetavus?

E-maili turunduse juurdepääsetavus viitab e-kirjadele, millest kõik adressaadid, vaatamata võimalikule puudele, aru saavad. Tasub arvestada, et sinu uudiskirja saajatega liitunute seas võib olla mitmeid erineva puudega inimesi – vaegnägijaid, piiratud liikumis- või kuulmisvõimega isikuid jne. Mõned kirjasaajad võivad e-posti lugemiseks kasutada abistavat tehnoloogiat, näiteks ekraanilugejat. Seega tähendab hea juurdepääsetavusega e-kirjade loomine sisuliselt kaasavate e-kirjade loomist.

Kuidas e-kirjade juurdepääsetavust suurendada?

Vaatame, mida saad teha, et oma e-kirju juurdepääsetavamaks muuta. Muide, on mitmeid võimalusi, mille abil oma e-post kohe kaasavamaks muuta!

  • Suurem kirja suurus ja mõistlikud lõikude vahed.

Soovituslik kirja suurus on 14-16 pikslit; sellisel kujul on sinu tekst kasutajasõbralik ja lihtsamini loetav, eriti nutiseadmetes, kus kiri võib näida väiksemana. Lisaks tasub lõikude vahele mõistlik ruum jätta – püüa selgelt ühe lõigu lõpp järgmise algusest eristada.

  • Loogiline lugemise järjekord

Püüa säilitada loogilist lugemise järjekorda. Korrektne kodeerimine on mitmetulbalise struktuuri puhul eriti oluline. Näiteks ekraanilugeja loeb iga lahtrit sinu tabelis vasakult paremale ja tabeli ülemisest osast alumise suunas.

  • Määra keel

E-kirja keelt seadistades suunad ekraanilugejaid ja muid abistavaid seadmeid enda kirja sisu spetsiifilisel viisil kuvama/ hääldama. Kui kasutad e-posti alguses näiteks koodi lang=”en”, suudab abistav tehnoloogia tuvastada, et kiri on ingliskeelne.

  • Lehe pealkiri ja pealkirjad

Õigesti kasutatud lehe pealkirjade ja pealkirjade sildid nagu <h1> ja <h2> aitavad lugejaid, kes kasutavad abistavaid seadmeid ja ekraanilugejaid. Need on parem viis, mille abil oma e-kirjas erinevaid lõike rõhutada või tuvastada, kui lihtsalt rasvases kirjas teksti kasutamine.

  • Kasuta Alt-teksti

Alternatiivtekst või Alt-tekst on tekst, mis on seadistatud selliselt, et seda kuvatakse juhul, kui e-kirjas sisalduvad pildid on keelatud või neid ei laadita. Ka ekraanilugejad suudavad Alt-teksti lugeda. Seega, kui kasutad oma uudiskirjas pilte, mõtle sellele, milline Alt-tekst tuleks lisada, et see kõigile arusaadav oleks.

  • Vasakule joondatud sisu on kõige lihtsamini loetav

Püüa kasutada rohkem vasakjoondusega teksti – see on tõendatult kõige kergemini loetav. Rööpjoonduse puhul on tähtede-/ sõnadevaheline kaugus seadistatud nii, et tekst jaotub võrdselt vasak- ja parempoolse leheäärise vahele, aga selline paigutus võib mõningate kirjasaajate jaoks lugemise keerukamaks teha. Sarnaselt võib ka keskjoondusega sisu lugemine ebamugav olla, eriti düsleksia käes kannatavatele inimestele.

  • Värvi kontrastid

Halb värvikontrastide valik võib sinu e-kirjast arusaamise keeruliseks muuta. Seda eelkõige värvipimedate lugejate jaoks. Veebisisu Juurdepääsetavuse Juhistes (WCAG) on toodud välja hulgaliselt veebis kuvatava teksti värvikontrastide soovitusi, mida tasub arvesse võtta ka e-maili turundust tehes. Hea allikas teksti värvikontrasti kohta e-kirja juurdepääsetavuse tõstmiseks on leitav WebDev.ink.

  • Testi oma e-kirju

Enne e-maili turunduse kampaania välja saatmist tasub oma e-kirja juurdepääsetavust testida. Vaata oma kirja nii piltidega kui ilma. Võid testkirja lugemiseks ekraanilugejat kasutada, viia läbi värvipimeduse testi või juurdepääsetavuse simulatsioone. Juurdepääsetavuse testimiseks on mitmeid vahendeid. Kui oma e-kirja näiteks Mozilla Firefox programmiga avad, saad ka seal erinevaid simulatsioone läbi viia:

Värvide nägemise simulatsioon – developer.mozilla.org

E-kirja juurdepääsetavus = E-kirja kaasavus

Oleme nüüdseks vaadanud üle mitmed viisid, mille abil oma e-kirjade juurdepääsetavust tõsta. Kasutajapoolse juurdepääsetavuse suurendamiseks on palju erinevaid samme, mida astuda: vali värvikontraste hoolikalt, lisa koodi head lehe pealkirjade ja pealkirjade sildid, seadista e-kirja keelevalik, lisa sobivad Alt-teksti kirjeldused jne.

Selliste muudatuste sisseviimiseks, vali meiliturunduse platvorm nagu Smaily, mis sulle antud võimalusi ka pakub. Kui järgmine kord uut e-posti koostad, tee väike lisapingutus ja muuda oma kirjad seeläbi kõiki lugejaid kaasavaks.

Oled sa GEENIUS, RIKAS või PRO? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.