Kas tead, miks ei kasutata reklaamides valget tausta?

Miks soovitatakse valget tausta välireklaamide puhul vältida?Foto: Shutterstock

Valge tundub nagu neutraalne värv, mis ei tohiks kedagi häirida. Näiteks kataloogifotodel ei kujutaks muud värvi tausta ettegi. Kuigi valge võib tunduda igas reklaamklipis lihtsa ja ohutu valikuna, peitub selle taga kavalaid probleeme, mis võivad muuta reklaami märkamatuks või isegi häirivaks. Astume sisse värvilisse maailma, et uurida, miks valget tausta digiplakatitel välditakse!

Digitaalsete välireklaamidega tegeleva ettevõtte Linna Ekraanid OÜ tegevjuhi Mihkel Luksi sõnul tuleks valge tausta kasutamist suurel pinnal vältida, kuna see hakkab konkureerima teiste kujunduselementide ja tekstiga. “Valge värvi kuvamiseks süttivad kõik valgusdioodid maksimaalsele eredustasemele. See koormab ekraani ning alandab teksti ja kujunduselementide kontrastsust,” selgitab Luks. See võib omakorda mõjutada reklaami üldist visuaalset kvaliteeti ja atraktiivsust.

Eriti selgelt on vahet näha päikesevalguse käes. Kuna heledalt pinnalt peegeldub valgus paremini tagasi, võib valge taustaga reklaam päikese käes olla lausa silmipimestav – ja seda sugugi mitte heas mõttes. Kui sinu reklaam ajab kissitama, siis suure tõenäosusega pöörab inimene lihtsalt pilgu eemale. “Valgematel aastaaegadel on hele taust oluliselt halvemini nähtav kui värviline,” kinnitab ka Luks.

Linna Ekraanide juht hoiatab, et halvimal juhul võib valge taustaga reklaam mõjuda lausa ohtlikult. “Suur taustavärvide erinevus reklaamklippide vahetudes võib tekitada liiklusohtliku olukorra – tekib nn sähvimisefekt. Seepärast ei tohi digiplakatil esineda suure kontrasti või värvi erinevusega taustavahetust,” selgitab Luks. Väliekraanidel kuvatav digiplakat peab olema kujundatud nii, et see ei oleks liiklejale häiriv ega eksitav. Vilkuvad, sähvivad, kiirelt liikuvad või taotluslikult ehmatavad animatsioonid/efektid/elemendid kujundusel ei ole seetõttu lubatud.

Otsapidi puutub see kõik ka energiasäästu temaatikasse. Nagu juba mainitud, süttivad valge värvi kuvamiseks kõik valgusdioodid maksimaalsele eredustasemele. Niisiis nõuab valge taust rohkem energiat, eriti kui ekraan on suur ja pidevalt valgustatud. Mõistlikum on kasutada tumedamat tausta, mis pole ainult ökonoomsem, vaid ka silmale sõbralikum ja vähem häiriv, eriti öisel ajal.

Linna Ekraanide tegevjuht Mihkel Luks.Foto: Hendrik Osula

Millist värvi reklaamis kasutada, kui valge on “tühistatud”?

Valik värvide kasutamiseks reklaamides sõltub mitmest tegurist, sealhulgas brändi identiteedist, sihtrühmast ja reklaami sõnumist. Siiski on mõned üldised soovitused, mis võivad aidata luua visuaalselt atraktiivsemaid ja tõhusamaid reklaame:

  • Tumedad toonid: kasutades tumedaid toone, nagu sügavsinine, smaragdroheline või tumepruun, saate luua kontrastseid ja silmapaistvaid reklaame. Need toonid võivad olla atraktiivsed ning samal ajal säilitada hea nähtavuse erinevates valgustingimustes.
  • Kontrastsed erksad värvid: erksad värvid, nagu punane, oranž või kollane, võivad hästi silma paista. Siiski tuleks olla ettevaatlik, et mitte luua liiga eredat kombinatsiooni, mis võib olla häiriv.
  • Tumedad pastelltoonid: näiteks tume roosa, sügav lilla või tumesinine võivad anda reklaamile pehmema välimuse, samal ajal säilitades nähtavuse.

Mõistlik on teha prooviversioonid erinevatest värvikombinatsioonidest ja testida nende efektiivsust sihtrühma seas. Samuti on oluline arvestada reklaamis kuvatavate elementide (tekst, pildid, logo) värvikombinatsioonidega, et tagada visuaalne ühtsus ja selgus.

Kokkuvõttes on tumedamad taustad sageli efektiivsemad välireklaamides, sest need võimaldavad paremat nähtavust erinevates valgustingimustes, aitavad säilitada kontrastsust ja on tagatipuks energiasäästlikumad. Muidugi võivad konkreetsed soovitused varieeruda sõltuvalt konkreetsetest tingimustest, näiteks asukohast, valgustingimustest ja ekraani tehnilistest omadustest.

Linna Ekraanide juht Mihkel Luks sõnab, et lisaks loetavusele peaks hea reklaam olema äratuntav. “Selle saavutamiseks tuleks lähtuda printsiibist “mida vähem, seda parem” – keskenduda ainult olulisele ja jätta üleliigne välja ning rõhutada sõnumit kontrastse tausta kasutamisega,” annab ta head nõu. Reklaamsõnumit aitab kinnitada ühtlasi ka brändi kuvamine terve reklaamklipi vältel. Uuri lisa Linna Ekraanide kodulehelt!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.