Sisuturundus

Kas teadsid? Finnairil on Tartus üle 160 töötajaga kontor, mis võtab üle ettevõtte digitaalse sisu loomise

Finnair on rajamas Tartusse uut tiimi, mille ülesandeks on lennufirma digiteenustesse ja uuele veebilehele digitaalse turundus- ja müügisisu loomine.

Paljud ei pruugi teada, et Soome rahvusliku lennufirma Finnairi üks tütarfirmasid, Finnair Business Services, just Tartus asub. Tartus sai tegevus alguse 2001. aastal, pakkudes algselt reisibüroo Estravelile teenuseid. Mõne aja möödudes liikus tegevus Finnairi juhtimise alla, misjärel asus ettevõte sealset tegevust laiendama. Täna tegeleb Finnair Business Services suure osaga emaettevõtte finants-, analüütika-, äri- ning arendustegevusest.

Riitta Lankinen, Finnair Business Services tegevjuht.

Üle 160 Tartu kontori töötaja vedada on suur osa Finnairi raamatupidamisest ja finantsaruandlusest, analüütikast, klienditoest, personaliga seonduvatest töölõikudest, aga ka lennukipargi tehnilise hoolduse dokumentatsiooni korrashoiust. “Tartu on meie jaoks oluline seetõttu, et see asub lähedal Helsingis asuvale peakontorile. Samas on Tartus väga heade teadmiste ja haridustasemega inimesed, keda tööle palgata,” räägib Riitta Lankinen, Finnair Business Services tegevjuht sellest, miks Soome lennufirma just Tartusse ühe oma kontori rajas.

Kes Tartus veel tööle hakkavad?

Põhjuseid Tartus tegutsemiseks tekib aina juurde, kuna ühe uue rakuna on Finnair Business Services loomas digitiimi. See meeskond asub looma sisu Soome ühe suurima e-poe Finnair.com jaoks, aga ka ettevõtte digitaalse kommunikatsiooni, näiteks sotsiaalmeedia turunduskampaaniate tarbeks.

“Me värbame disainereid, copywritereid ja teisi töötajaid, kes aitaksid meil digitaalset sisu luua,” räägib Lankinen Geeniusele. “Need inimesed tegeleksid nii info kommunikeerimisega, kuid ka näiteks kodulehel info uuendamise ja meie paremini nähtavaks tegemisega,” lisab ta.

„See on segu loovast ja tehnilisest tööst,” lisab Rogier van Enk, Finnairi Digital Revenue & Distribution asepresident. “Tiim hakkab looma uusi lahendusi ja sisu meie digitaalse müügitöö ja turunduse efektiivsemaks muutmiseks. Me keskendume andmepõhistele otsustusprotsessidele ja üritame nii paljut kui võimalik automaatseks muuta.” sõnab ta.

“Me otsime inimesi, kel oleks hea tehniline taust (ehk mõistavad koodi), kuid kes mõistaks ka äri, turundust ja kommunikatsiooni,” kommenteerib Rogier seda, milliseid liikmeid ta oma digimeeskonnas näeks. “Me otsime sotsiaalselt andekaid nohikuid,” sõnab ta naljatledes.

Uuest meeskonnast saab suure vastutusalaga tiim. Lisaks aktiivselt uue sisu loomisele peavad nad koos teiste asjatundjatega analüüsima veebilehe ja digikampaaniate kasutust ning tulemlikkust. 

Rogier van Enk, Finnairi Digital Revenue & Distribution asepresident

“Tartu on innovatsiooni ja tehnoloogia kese, seega on loogiline, et loome meeskonna siia. Meil on juba praegu Tartus tugev analüütika ja andmeteaduste meeskond ja me oleme väga positiivselt üllatunud Tartu talendibaasi üle – Tartu on lihtsalt tarku inimesi täis” sõnab van Enk. Ta tunnistab, et vastsete Tartu Ülikooli lõpetajate ja Tartus juba oleva talendi üle on turul kõva konkurents, kuid leiab siiski, et loodav tiim võiks ühel päeval saada Tartu tehnoloogiaarenduse maamärgiks ning keskuseks.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.