Sisuturundus

Prototroni edulugu: High Mobility teeb autod nutikaks

Kas auto peab olema vaid neljarattaline rumal kast, mis meid ühest kohast teise viib? Kas sellest piisab, kui ta oskab pikivahet hoida ja hämaruses lambid sisse lülitada? Ei, auto peab saama tõeliselt targaks, otsustasid ainulaadse Eesti idufirma High Mobility tegijad, kes oma idee Prototroni toel ellu viisid.

Auto “tajub” ümbritsevaid seadmeid

High Mobility on loonud tehnoloogia, mis muudab autod nutikaks ning mis paneb sõidukid välismaailmaga varasemast oluliselt targemini suhtlema. Ettevõtte tehnoloogia abil oskab auto “tunnetada” ning mõista, mis selle läheduses toimub ning millised seadmed seda ümbritsevad. Selle informatsiooni abil saab auto teha edasisi otsuseid või käivitada funktsioone.

Seega võimaldab ettevõte tehnoloogia tõeks teha mitmed nähtused, mida võis varasemalt näha vaid ulmefilmides. Näiteks võib auto aru saada, et sellele läheneva inimeste taskus on nutitelefon, milles on digitaalne võti auto avamiseks. Samuti on tehnoloogia vajalik tulevikus, kui isejuhtivad autod hakkavad maailma vallutama: kui auto parkimismajast välja sõidab, oskab see just õige inimese ära tunda, et juht hoone ukse eest peale võtta.

Samuti saaks ettevõte tehnoloogiat kasutada äärmiselt praktilistel otstarvetel: näiteks võib auto esiklaas aru saada, et nüüd on tarvis üles soojeneda ning esiklaas jääst puhtaks saada, kui sellealane informatsioon nutitelefonist autosse jõuab.

High Mobility kaasasutaja Risto Vahtra Startupbootcampis Berliinis

Seega lühidalt on High Mobility digiteenuste autodesse integreerimise platvorm koos prototüüpimise, testimise ning infohaldustööriistadega, mille tulemusel on meid kõikjal ümbritsevad autod paremad ning kasutajasõbralikumad.

Kust tuli abi?

“High Mobility idee sündis meie enda kokkupuudetest Volvo ideeautodega ning ühest projektiprobleemist Ladaga. Mõni kuu hiljem leidsime, et tarkade seadmete ning autode vahelt on puudu üks lüli – küll aga ei teadnud me toona mis see lüli täpsemalt olla võiks,” ütles High Mobility tegevjuht Risto Vahtra.

Edasi tuligi oma lahenduse väljatöötamise juures appi Prototron. Rahastu aitas ettevõtet Vahtra sõnul kahel viisil: tegu oli struktureeritud konkursiga, kus on teatavad nõudmised ning ajaline tähtaeg, lisaks saadi ka väike rahasüst, et esimene idee valmis ehitada ja teada, mida sealt edasi teha.

High Mobility üritusel TechCrunch Disrupt Berliinis 2013

“Struktuur oli isegi olulisem kui rahaline toetus, sest võttis meie tähelepanu ära muudelt igapäevaasjadelt ning kontsentreeris selle päris esimese pitch-decki kokkupanekuks. Rahaline toetus aitas meil esmase elektroonika kokku panna, millest on kasvanud üles meie tänane platvorm,” ütles Vahtra.

Kõige tähtsam on tagasiside

Mida soovitab aga Vahtra nutikate ideede omanikele, kel veel Prototroni tee ees seisab? “Kõige olulisem on ideedele tagasisidet saada, mida kriitilisem seda parem. Tuleb nii palju vaeva näha kuni kõik saavad aru milles on probleem, miks seda lahendada on vaja ning miks just Prototroni kandidaat on võimeline sellele peale hakkama,” ütles ta.

“Õnneks on täna palju materjali selle kohta, kuidas ideid ja firmasid esitleda, aga Prototroni taolised programmid aitavad keskenduda ning kui tegemisi edu saadab, siis on ka teatav turundusväärtus lisaks,” lisas ta.

Prototron pakub praegu 10 000 eurot rahastust, aega kandideerida on kuni 1. juunini.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.